sanotteko suoraan mitä olette mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Jos tuttavanne tai kaverinne kysyy mielipidettä esim. vaatteesta niin sanotteko mitä siitä olette oikeesti mieltä vai kehutte vaikkei yhtään teidän mielestä sovi tai ole hieno?

Kohteliaasti sanon mielipiteeni, mutta saatan käyttää myös pieniä valkoisi valheita. Yleensä jos en itse pidä vaatteesta, niin sanon, että ei ole ihan mun makuun, mutta sopii sulle. Jos taas malliltaa ei näytä henkilön päälle sopivan, yritän vain sanoa nätistä väristä tai vastaavaa.

Tietty jos kaveri on vaikka iltamenovaatetta valitseamassa kaapistaan, saatan ihan suoraan sanoa ettei se sovi sulle, tai näyttää junttimaiselta yms. Mutta tällaisia asioita en kehtaa sanoa, jo joku esittelee juuri ostamaansa uutta tuotetta.

hmm..riippuu kaveritasosta.eli jos ei niin hyvä kaveri(ei voi tietää loukkaantuuko jne) jos toinen tykkää niin sanon että kiva.
jos hyvä kaveri ja tiedän hänen makunsa niin osaan neuvoakin ja olla rehellinen.
miehelle sanon suoraan jos yrittää ostaa jotain ihme rötkyä.

Riippuu siitä vaikkuttaako ailtä että kaveri haluaa rehellisen mielipiteen vaiko vaan myötäilyä. Pieni valkonenvalhe saattaa sopia hyviä, mulla ei ole mitään pakkomiellettä tuoda aina totuutta esiin ja kertoa mielipidettäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Riippuu siitä vaikkuttaako ailtä että kaveri haluaa rehellisen mielipiteen vaiko vaan myötäilyä. Pieni valkonenvalhe saattaa sopia hyviä, mulla ei ole mitään pakkomiellettä tuoda aina totuutta esiin ja kertoa mielipidettäni.

Tää oli viisaasti sanottu:flower: En ikinä dissaisi jo ostettua vaatetta, koska mitä hyötyä siitä olisi? Mielipiteeni pääsy ilmoille ei ole niin tärkeää, että pitäisi jonkun mieli pahoittaa. Ostovaiheessa voin kysyttäessä auttaa. Itsekin sain pyytämättä kuulla uusista silmälaseistani, että edelliset oli paremmat, kun juuri olin sijoittanut satasia uuteen ilmeeseeni. Olipa kiva joo.

Inhottaa ihmiset, jotka isommissakin asioissa töksäyttelevät totuuksiaan, vaikkei niiden kuulemisesta hyötyisi kukaan. "Sanon aina suoraan" voi monesti olla peitenimi käytöstapojen puutteellekin;)

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Alkuperäinen kirjoittaja so:
en sano, mikä minä olen arvostelemaan muiden päätöksiä tai valintoja? tai teistä kukaan?

Jos kysytään niin onhan sillon pyydetty arvostelemaan. eikö vaan?

Niin, tai sitten halutaan vahvistusta ostoksen sopivuudesta, kuten aiemmin mainitsit. Jokainen myös kaipaa kehuja joskus.

Yhteistyössä