Sanotteko lapsillenne "minä rakastan sinua"?

  • Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti
mm
Siis minä en vaan osaa! Olen varmaan jotenkin estynyt tai jotain.. :( Sanon kyllä että äidin kulta ja rakas tai että olet minulle tosi tärkeä, mutta tuota lausetta en vaan pysty sanomaan. Jotenkin miellän sen romanttiseen rakkauteen, minun ja miehen väliseen.. vaikka täytyy sanoa, että minun on vaikea sanoa tuota edes miehelle.

Ei minun vanhemmatkaan ikinä sanoneet tuota, vaikka tiedän heidän rakastavan kaikkia lapsiaan.. ei sitä tarvinnut ikinä sanoa.
 
sipsi
Sanon, joka päivä :) Tosin nykyään esiteini saattaa vastata "joojoo, tiedän, oot sanunu". Pienempänä sanoi aina "minäkin sinua" :)

Nykyään vasta oikein sanonkin, ja sen, että on meille rakas, aina ja ikuisesti, ihan vaan omana itsenään. Vaatimukset nykyaikana tytölle on aika armottomat :(
 
en osaa sanoo sitä tuolla lauseella, siis sama asiahan se on, mutta mun suuhun sopii paremmin nää "sä oot äitin rakas", "tiiäkkö miten rakas sä oot" "oot mun kulta" jne. toi minä rakastan sinua kuulostaa mun suussa teennäiseltä, puhekieleen muutettuna menee jo paremmin mä rakastan sua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
en osaa sanoo sitä tuolla lauseella, siis sama asiahan se on, mutta mun suuhun sopii paremmin nää "sä oot äitin rakas", "tiiäkkö miten rakas sä oot" "oot mun kulta" jne. toi minä rakastan sinua kuulostaa mun suussa teennäiseltä, puhekieleen muutettuna menee jo paremmin mä rakastan sua...
Samoin. En ole varmaan ikinä sanonut lapsille että "minä rakastan sinua", mutta "tiedättekö miten paljon äiti teitä rakastaa?", "sä oot äidin rakas pikkupoika/rakas tyttö" yms tulee sanottua useinkin.
 
sunflower20 harmaana
Joka päivä. Ainakin kerran, ja se on silloin kun mennään nukkumaan ja annetaan iltapusut ja halit. Se on ihanaa kun poika sanoo takaisin että joojoo.
Päivällä tulee enemmän puhuttua kulta, rakas jne.
Mies ei sano että rakastan sua pojille, mutta sanoo aina että oot isin kulta, iskän rakas ym ym. Joten nykyään mä annan sen mennä niin, alkuun ajattelin että senkin on opeteltava sanoo että rakastan sua.
(oi, toivois että sanois mullekin, mutta ne ajat on ohi ja nyt mennään vahvasti kohti eroa)
 
Sanon päivittäin että "äiti rakastaa sua" ja käytän muutenkin paljon hellittelynimiä. Mun vanhemmat ei myöskään koskaan sanonu ja juuri sen takia haluankin, ettei lasteni tarvitse koskaan rakkauttani epäillä. Ja hekin sanovat päivittäin että "mä rakastan sua" tai "tykkään susta".
 
kyllä sanon on helppoa
Olen opetellut, muuten kyllä rakasta ja kultaa tulee paljonkin sanottua mutta välillä oikein istutan syliin ja sanon että "äiti rakastaa sinua eniten maailmassa"...ja yhtä paljon kun veljeä, tiedäthän sen" . Joskus myös rakastan sinua kulta!
 
Marilii
Aina sanon. Pienenä suukottelin niitä jalkapohjiin, ettei tarttunut kariesta hampaista vauvojen hampaisiin, vaikka tietääkseni minulla ei sitä ollut, mutta otin varman päälle. :)
 

Yhteistyössä