Mut nää oululaisetpa laittaa itsensäkin nukkumaan!Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:taidan sanoa aina,että laitan pikkuisen nyt nukkumaan,soitan kohta tms. eli sanon
Onko sun kaverit sit muualta, kun sulle hekottelevat?Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Jep, oon oululainen kans
en mä niin teeAlkuperäinen kirjoittaja GeeBee:Mut nää oululaisetpa laittaa itsensäkin nukkumaan!Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:taidan sanoa aina,että laitan pikkuisen nyt nukkumaan,soitan kohta tms. eli sanon
SanonAlkuperäinen kirjoittaja Nukkumatti:Kaikki aina mulle tuosta kuittailee...
Tarkoittaa siis mennä/alkaa nukkumaan.
On muualta.Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:Onko sun kaverit sit muualta, kun sulle hekottelevat?Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Jep, oon oululainen kans
mä ainakin sanon ja porissa asun. Vanhemmat on lapista kotoisin jos sillä nyt mitään merkitystä on!?Alkuperäinen kirjoittaja Nukkumatti:Kaikki aina mulle tuosta kuittailee...
:wave:Alkuperäinen kirjoittaja kukka86:mä sanon jos laitan lapsiani nukkumaan
mut ite vaan "meen nukkumaan"
Onhan sillä sellaista merkitystä, että monet sanat ja sanonnat tulevat jostain murteesta.Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:mä ainakin sanon ja porissa asun. Vanhemmat on lapista kotoisin jos sillä nyt mitään merkitystä on!?Alkuperäinen kirjoittaja Nukkumatti:Kaikki aina mulle tuosta kuittailee...
Tottta kai vanhempien puheesta (murteesta) tarttuu sanoja omaan kielenkäyttöön.Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:Onhan sillä sellaista merkitystä, että monet sanat ja sanonnat tulevat jostain murteesta.Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:mä ainakin sanon ja porissa asun. Vanhemmat on lapista kotoisin jos sillä nyt mitään merkitystä on!?Alkuperäinen kirjoittaja Nukkumatti:Kaikki aina mulle tuosta kuittailee...
Älä nyt maata paa!! Palellutat vielä ittes!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sanon paan maata.