Sanokaas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmali

Aktiivinen jäsen
17.04.2007
3 784
0
36
..jos nuorehko naisihminen ~20v menee naimisiin niin miksi AINA kysytään että oletko raskaana?Tai ainakin näin meilläpäin. :snotty:

Eli siis on henk.koht.kokemusta kun menin 18v naimisiin ja heti sanottiin että oot varmaan raskaana,eihän noin nuorena muuten oo mitään järkee mennä naimisiin. :kieh:

Jos olisin menny vatta pystyssä naimisiin niin oltaisiin varmaan ihmetelty kuinka näin nuorena mukulaa pukkaa..Mikään ei oo hyvin mitä tekee. :headwall:

Nyt kun ollaan yli 1v yritetty lasta niin KUKAAN ei kysy olenko raskaana tai että ollaanko mietitty/yritetty lasta.Kiva.

Menee naimisiin missä iässä tahansa, niin musta tuntuu että aina tuota kysytään, tai ainakin mietitään. :D Ei kannata ressata, koirat haukkuu ja karavaani kulkee... =) Toisten ratkaisuja on aina helppo arvostella.

Siis myönnän että tiedän muutaman uskovan parin jotka menneet 17v naimisiin ja eronneet saman vuoden aikana ja lapsi syntynyt melkein heti naimisiinmenon jälkeen mutta täytyykö nyt kaikkien nuorten liittojen sellasia olla. :/

Eikä tarvii olla uskovakaan, meidät "pakanat" (no joo, ev. lut seurakuntaan kuulutaan, mutta uskossa ei sen kummemmin olla) vihittiin, kun olin just täyttänyt 20v ja tokihan tästä vedettiin ties mitä johtopäätöksiä, pitäähän ihmisten jollain spekuloida =)

Luulis jo nykyaikana tajuavan, että ei naimisiin tarvi mennä sen takia, että on raskaana. Vois tuollaiset kyselijät tulla tälle vuosituhannelle ja samalla opetella käytöstapoja.

Mä oli 19v kun mentiin naimisiin ja yksi sukulainen kysyi mun äidiltä että olenko raskaana, kun oli saanut kieltävän vastauksen niin ihmetteli suureen ääneen minkä ihmeen takia sitten naimisiin tarvii mennä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Liro:
Mä oli 19v kun mentiin naimisiin ja yksi sukulainen kysyi mun äidiltä että olenko raskaana, kun oli saanut kieltävän vastauksen niin ihmetteli suureen ääneen minkä ihmeen takia sitten naimisiin tarvii mennä. :headwall:

Juu tollai mullakin..Että pelkästään lapsen saaminen on hyvä syy. :kieh:
Ja kun mä oon aina ollu sen kannalla että ensin häät ja sitten joskus myöhemmin lapset. :)

no... ainoot ketkä tiedän, että on mennyt naimisiin 18 ja 19 -vuotiaina on ollut uskovaisia, jotka ei ole muuten saaneet harrastaa seksiä.

Eli siis mulla ei tulis (jostain kumman syystä mieleen), että morsmaikku on varmana raskaana, vaan oon oppinu ajattelemaan, että noilla on kans varmaa hormoonit jo kierroksilla... ;)

(ja joo, noita pariskuntia tiedän 3. Yhdet on "onnellisesti" (=kuka sitä tarkkaan tietää) naimisissa, kaksi muuta paria "kituu" yhdessä, mutta erotakaan ei uskonto anna).

Alkuperäinen kirjoittaja niin no:
no... ainoot ketkä tiedän, että on mennyt naimisiin 18 ja 19 -vuotiaina on ollut uskovaisia, jotka ei ole muuten saaneet harrastaa seksiä.

Eli siis mulla ei tulis (jostain kumman syystä mieleen), että morsmaikku on varmana raskaana, vaan oon oppinu ajattelemaan, että noilla on kans varmaa hormoonit jo kierroksilla... ;)

(ja joo, noita pariskuntia tiedän 3. Yhdet on "onnellisesti" (=kuka sitä tarkkaan tietää) naimisissa, kaksi muuta paria "kituu" yhdessä, mutta erotakaan ei uskonto anna).

Ei saa harrastaa seksiä..Mielenkiintoinen argumentti. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no:

Ei saa harrastaa seksiä..Mielenkiintoinen argumentti. :whistle:

Jehovantodistajia. ...no other comments ;)

No samasta syystä kuin pitkään seurustelleilta pareilta AINA kysytään että koskas te meette naimisiin ja naimisiin menneiltä AINA kysytään että jokos teille on pian lapsia tulossa ja yhden lapsen vanhemmilta AINA kysytään että piankos on pikkusisarusta tulossa jne.... ;-)

Miksei ihmiset vaan vois antaa toisten tehdä niinkuin itse parhaaksi katsoo!?

Minä olin 22-vuotias naimisiin mennessäni. minulta ei kysytty että olenko raskaana (painoinkin tosin 51 kiloa ja olin niin hoikka että ehkä ihmisten ajatuksista karisi heti raskaanaolemisen mahdollisuus kun näkivät minut kävelemässä kirkon käytävää), mutta hääjuhlassa moni kysyi että mites nyt sitten kun sulla on koulu kesken ja menitte naimisiin.. Vastasin että koulu jatkuu ja suunnitelmissa on muitakin projekteja, perhettä ei ole tulossa. Mutta kun sitten kahdestaan mietimme niin päädyimmekin haluamaan perhettä kesken opiskeluni ja yksivuotishääpäivänäni olin sitten justiinsa alkanut odottaa.. Itse en ole kysynyt keneltäkään motiiveja naimisiin menon suhteen, kolme morsianta kaveripiirissä on ollut jo äiti alttarille astellessaan, kahdella on ollut vauva mukana mahassa hääpäivänä, mutta suurin osa on ollut ihan ilman lasta tai vauvamahaa..

Yhteistyössä