Alkuperäinen kirjoittaja apua:
mitä mun pitäs sanoa lapselle joka kysyy multa "rakastaako isi mua?". Ei halua itse kysyä vaan vaatii mua kysymään isältään. Ikinä en ole kuullut isän sitä lausetta lapselle sanovan. Joskus kun lapsi on kysynyt niin vastaus on jotain tyyliä "yy-ym" tai "joo". Tunteita mies ei juuri näytä, paitsi negatiivisia. Ja arvaatte varmaan, että meidän keskinäiset välit ei ole kovin kummoiset. Välillä tuntuu, että välittääkö tuo lapsestaankaan mutta haluan uskoa että välittää. Ja kyseessä reilusti alle kouluikäinen lapsi.
Tiedätkö, meillä ihan sama tilanne. Lapset 3v ja 11v. Isä ei ikinä ole ottanut syliin kumpaakaan vapaaehtoisesti, edes vauvana. Jos olen syliin lykännyt on istunut kuin jäykkä paska lapsi mahdollisimman kaukana omasta kropastaan.
Esikoisen ollessa n 3-4vuotias istuin pojan kanssa lattialla leikkimässä ja isänsä istui sohvalla. Yhtäkkiä poika kysyi, miksi isi ei tykkää musta? (tarkoitti itseään). Mies ei millään lailla kommentoinut pojan kysymystä vaikka sen taatusti kuuli. Minä sit sanoin että tykkää isi.
Nyt 3v oli vähän aikaan sit mummolla hoidossa ja rupes luettelemaan, että tykkää äidistä, mummosta ja isoveljestään. Isää ei maininnut.
Mummo sit sano, että kyllähän sinä isästä tykkäät. Poika vastas, että oon jo vuoden yrittänyt tykätä, mutta en vaan tykkää. Aikamoinen vastaus noin pienen suusta.
Isä ei ikinä tee lasten kanssa keskenään mitään, ei ulkoile eikä muuta.
Vaipan vaihtanut tältä nuorimmalta yhden kerran.