Sanokaas miten me tää asia nyt saatais päätökseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikean asian edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikean asian edessä

Vieras
Kun tilanne on sellainen että olen lasten kanssa ollut kotona jo vuosia ja tehnyt nyt kotona töitä noin vuoden verran. Nyt sitten mennyt sukset totaallisesti ristiin "pomon" kanssa ja tekis mieli lopettaa koko homma.
Tämä työ ei ole vaatinut koulutusta ja tähän työhön on kuitenkin aika vaikeaa päästä, ainakin ottaa oman aikansa ennen kuin pääsisin uudelleen samaan työhön kiinni.
Lisäksi perhettämme koettelee lapsen vakava sairaus joka verottaa osaltaan voimavaroja.

Kuitenkin, jos lopetan työni (jota en nyt jaksa edes tehdä 100 prosenttisesti) se tietäisi yli tuhannen euron aukkoa tuloihimme. Ja se on kuitenkin aika iso summa :/
Ja kun juuri olemme talonkin ostaneet niin tuntuu että tässä ollaan nyt joko tai jamassa.
Joko teemme konkurssin taloudellisesti tai sitten henkisesti kun voimat ei tunnu riittävän nyt tähän kaikkeen.

Tulisivatkohan pankissa tilannetta vastaan esim että voiminne pienentää asuntolainan kuukausierää?
Voiko asumistukea saada omaan asuntoon?
Entäs jos hakisi toimeentulotukea?

Voivat tullakin pankista vatsaan, mulla ainakin tulivat. Riippuu mikä on nyt lainasumma, lyhennys ja laina-aika.

Minä sinuna menisin töihin, ehkäpä 30 työtuntia/viikko. Tonnin voi saada käteen osa-aikaakin tekemällä. Auttaisi tuohon loppuun palamiseen ehkä kodin seinien sisäpuolella. Vai haluatko siis ehdottomasti jäädä kotiin? Asunmistukea ja toimeentulotukea ette kyllä saa kun on oma kämppä ja sun periaatteessa mahdollista mennä töihin..
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voivat tullakin pankista vatsaan, mulla ainakin tulivat. Riippuu mikä on nyt lainasumma, lyhennys ja laina-aika.

Minä sinuna menisin töihin, ehkäpä 30 työtuntia/viikko. Tonnin voi saada käteen osa-aikaakin tekemällä. Auttaisi tuohon loppuun palamiseen ehkä kodin seinien sisäpuolella. Vai haluatko siis ehdottomasti jäädä kotiin? Asunmistukea ja toimeentulotukea ette kyllä saa kun on oma kämppä ja sun periaatteessa mahdollista mennä töihin..
Tsemppiä!

Olen puolessa välissä raskaana ja en kyllä millään haluais edelleenkään mennä töihin. Eikä tosiaan ole henkisellä puolen noita voimiakaan.

Yhteistyössä