SANOKAAPAS YKSIKIN SYY, MIKSI EN EROAISI KIRKOSTA?? HARKINNAN ALLA JO TOISTA VUOTTA...

• Viestiketjun aloittaja Riipputisurupuska
  • Ensimmäinen viesti
Riipputisurupuska
Ukkokin tuossa mainitsi, että eikö meikä vois jo sen netissä hoitaa alta pois...mitään tarvetta ei kuulemma ole, joten...

EIKÄ SITTEN MITÄÄN USKOMUSJUTTUJA....

Nalletar
Itse näen omassa kirkkoon kuulumisessa etuina mm. voi olla virallinen kummi, sai isot kirkkohäät ja hautauskustannukset tulee halvemmiksi. Seurakunnan palveluita käytän sen verran, että lapsen kanssa seurakunnan perhekerhossa käydään. Mutta jokaisen oma valintahan tuo on. Itse en tarvetta ole kokenut kirkosta erota, vaikka en niin uskovainen olekaan. Kirkollisveroa maksan ihan mielelläni. Huonompaankin tarkotukseen rahat menee...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Itse näen omassa kirkkoon kuulumisessa etuina mm. voi olla virallinen kummi, sai isot kirkkohäät ja hautauskustannukset tulee halvemmiksi. Seurakunnan palveluita käytän sen verran, että lapsen kanssa seurakunnan perhekerhossa käydään. Mutta jokaisen oma valintahan tuo on. Itse en tarvetta ole kokenut kirkosta erota, vaikka en niin uskovainen olekaan. Kirkollisveroa maksan ihan mielelläni. Huonompaankin tarkotukseen rahat menee...
hautauskustannukset on nykyään kaikille samat, kuuluitpa kirkkoon eli et.

Nalletar
Mutta eikö joudu kuitenkin kaikista palveluista hautajaisissa maksaan enemmän? Mm. Jos haluaa papin puhetta pitämään, arkun monttuun, jne. Vaarini kuoli vajaa 1,5 vuotta sitten ja ei kuulunut kirkkoon. Noista palveluista meni sitten enempi hintaa.

Mä olen epävirallinen kummi ja musta se on yhtä arvokas homma kuin kirkon kirjoihin merkittynäkin. En opettais kummilapselleni hengellisyyttä vaikka kirkkoon kuuluisin.

En ole koskaan käynyt kirkon kerhoissa tms., itseasiassa en ole nähnyt paikallista kirkkoa sisältäpäin koskaan.

Häitäkään ei tahdottu kirkkoon, itseasiassa mentiin aika salaa naimisiin...

Enkä tahdo pappia hautajaisiini. Kirkkomaahankaan ei ole pakko päästä, täällä ainakin tietääkseni on "kirkotonkin" hautausmaa vaihtoehtona. :)

Ja hyväntekeväisyyteen menee rahaa ilman kirkkoakin, paremmin voin nyt itse valita kohteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mutta eikö joudu kuitenkin kaikista palveluista hautajaisissa maksaan enemmän? Mm. Jos haluaa papin puhetta pitämään, arkun monttuun, jne. Vaarini kuoli vajaa 1,5 vuotta sitten ja ei kuulunut kirkkoon. Noista palveluista meni sitten enempi hintaa.
Mut hautapaikka ja itse hautauskustannukset on samat kaikille. ja nehän ne oli ennen ihan sikahintaisia.

Nalletar
2006 vuonna olen näemmä maksanut kirkollisveroa reilut 200e. Ja siitä vuodesta olen ollut vain 4,5kk töissä ja loput ä.rahalla (ansiosidonnaisella tosin). Mutta normaalisti maksan enempi...Että aika kallista tuo kirkkoon kuuluminen kyllä on per. henkilö.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No mä haluan tukea yhteiskunnallista perinnetraditiorakennetta, joka periatteessa ainakin pyrkii tekemään hyvää ja olemaan apuna huono-osaisimmille. Siksi minä olen vielä laivasssa mukana.
mulla kans se hyväntekeväisyysaspekti kirkkoonkuulumisessa. nykyään kun tuntuu että sosiaalipalvelut heikko-osaisimmille vain heikkenee ja edes kirkko koittaa auttaa. myös lasten kerhotoimintaa ja riparia ajattelen pikkuisen tulevaisuudessa.

Yhteistyössä