Sanokaa viisaammat, miten se menee (imetys + alkoholi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Niin sitähän sanotaan että äiti voi juoda ja lapsi hyvässä hoidossa ja imettää voi heti kun voi käsitellä lasta, mutta jos ja kun sitä varmaan se minimaalinen määrä sitä alkoholia siinä maidossa on, niin haittaako se ihan pienikin määrä?? tai pienikään?
siis kun sanotaan että sitä alkoholia on niin vähän ettei vaikuta, ei mene vauvan päähän, niin vaikuttaako mihinkään? aivojen toimintaan tms. mikä vois näkyä vasta myöhemmällä iällä?
jos äiti esim. 2 viikonloppuna peräkkäin 1 iltana ottaa niin onko haitallista jos noi "säännöllisesti" vähän sitä alkoholia vauvalle menee?

ymmärsiköhän kukaan :D

Jos sinulla on promilleja veressä niitä on maidossakin jolloin maito ei kelpaa lapselle etkä sinä hoitamaan lastasi. Se maito myös tod.näk. maistuu äklöltä lapsesta joka ei ole siihen tottunu. Jos joisin paljon perjantaina en varmaan ennen sunnuntaita imettäis mutta en varmaan muutenkaan imetysaikana vetäis perseitä olalle vaan ehkä vaan max. kolme annosta.

Jos äiti juo yhden annoksen alkoholia, on äidinmaidossa vähemmän alkoholia kuin d-tipoissa. Ei siis haittaa. Eli vaikka olisit promillen kännissä, on sun maidossakin promille alkoholia eli desilitrassa 0,1 millilitraa. Eli yhden annoksen jälkeen desissä maitoa on 0,02 millilitraa alkoholia.

Mä oon aina pumpannu etukäteen tarpeeks ja sitä syötetty sen aikaa ku oon ollu viihteellä, lapsi ei ole ollut - eikä tule olemaan samassa tilassa jossa juodaan enemmän kuin se yksi-kaksi olutta...

Mutta siinä vaiheessa oon taas imettäny ko olisin valmis autonrattiinkin ja siihen asti pumpannu pois jos tuntuu et räjähtää (ylimääräisiä en pumppaa ko se alkoholi häviää maidosta samalla kun verestäkin), vaikka joidenkin lähteitten mukaan saiskin imettää vaikka heti kunhan on siihen kykenevä. Mä vaan oon sitä mieltä et liian helposti hiprakassa/humalassa voi luulla olevansa kykenevä vaikka mihin, eli on parempi pelata varman päälle jos tarvii ottaa...

Yhteistyössä