Sanokaa suorat sanat minulle, miten on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --77--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

--77--

Vieras
Minulla oli erouhkailijamies. Uhkaili siis vuosien ajan lähes kuukausittain erolla ihan huvikseen koska oli huomannut että saa minusta siten niskaotteen jos sen heittää riidan aikana. Lupaili ja VANNOI joka kerta ettei ikinä koskaan milloinkaan enää uhkailisi kun lopulta tehtiin sovinto mutta seuraavan kerran kun jostain suuttui se tuli sieltä taas kuin apteekin hyllyltä.

Mooooooonta kertaa annoin anteeksi mutta kun se runsas kuukausi sen sanoi taas niin tein erosta totta lopullisesti!

Exä kuitenkin käyttäytyy nyt ihmeellisesti. Kuvitteleeko se vielä saavansa minut takaisin ja mitä tuollaisen ihmisen mielessä liikkuu?

Pääsin heti eri asuntoon mutta nyt lähettelee minulle syyttäviä tekstareita, s-posteja ja pyrkii fb-keskustelemaan jos olen siellä paikalla. Miten erouhkauksensa oli minun käytökseni syy (meillä oli ihan tavallinen, ei edes raju riita) ja miten sen ansaitsin :D. Kaikki ex:n viestintä minua kohtaan on syyttelevää eikä myönnä edes muodon vuoksi mitään virhettä tehneensäkään. Vaikka siis on käyttäytynyt ihan superluuseritavalla toistuvasti. En ilkeä suoriltaan sitä poistaa fb-ystävistä koska oli minulle kuitenkin kumppani ja ystävä vuosikausien ajan johon mahtuu paljon hyvääkin.

Olen menettänyt kuitenkin kunnioituksen miestä kohtaan ja turha kai mainitakaan että kaikki luottamus on mennyt.

Mietin vain mikä järki tuollaisessa on? Voiko paljon päälle kolmekymppinen mies olla oikeasti niin lapsellinen että yrittää kouluttaa naistaan kuin koiraa uhkaamalla erolla aina kun nainen on vahvasti eri mieltä ja sitten kun saa toiveensa perille niin yrittää jotenkin sairaalla tavalla ruikuttaa naista takaisin yrittämällä provosoida toista riitoihin -> sovintoon (kuten kieltämättä on aikaisemmin muutamia kertoja miehen erouhkauksen jälkeen käynyt.) Viiemisenä vetona uhkailee kohta lähtevänsä "puuhailemaan" baariin! Voi, ei...

Eikö tämä ero vaikuta nyt kaikinpuolin oikealta ratkaisulta? Eihän tuo ole aikuisen ja fiksun miehen käyttäytymistä? Minulla on seurusteluvuosien aikana jotenkin normaalin taju pahasti hämärtynyt.

En palaa takaisin ja ex on ex mutta tunnen että mennyttä pitää kunnolla ruotia jotta pääsee eteenpäin kaikki tulee käsitellyksi. Etten vain ala jossain vaiheessa haikailemaan takaisin ja muistelemaan vain jotain hyviä puolia. Siksi tämä viesti! Mielipiteenne? Kai tämä olisi selvä juttu mutta tosissaan pelkään että ellen saa suoria sanoja niin seuraava suhde tulee olemaan jonkun samanlaisen kanssa koska olen tällaiseen tottunut.

Kahelin kuuloinen mies, hyvä että on entinen. Tosiaan aika alkeellisin ja onnettomin keinoin yrittää sua hallita ja ilmeisesti siinä aiemmin onnistuikin. Hyvä ettet enää anna pomottaa. Aikaa kun vähän kuluu, niin sua alkaa entisestään ihmetyttää, että miten tuli ikinä yhdessä oltuakaan.

Tuon miehen käyttäytyminen on narsismia. Sitäpä juuri. Ne on juuri niitä miehiä/naisia jotka sysäävät vastuun toiselle omasta käyttäytymisestään. Ja tämä sinun kertomuksesi kyllä kattaa tämän.
Ole vaan tyytyväinen että olet ollut rohkea ja otat uuden suunnan elämääsi. Voi olla että saat miehestä kauhean riesan, mutta pysy lujana ja elä nyt omaa elämääsi. Tsemppiä.

Onnea uuteen elämään! Hyvä, että lähdit. Mun lapsuudenkodissani äiti ja isä teki tuota (isä huusi noin ja äiti aina itki sitä) enkä ole vieläkään päässyt täysin turvalliseen olotilaan.

Tuon miehen käyttäytyminen on narsismia. Sitäpä juuri. Ne on juuri niitä miehiä/naisia jotka sysäävät vastuun toiselle omasta käyttäytymisestään. Ja tämä sinun kertomuksesi kyllä kattaa tämän.
Ole vaan tyytyväinen että olet ollut rohkea ja otat uuden suunnan elämääsi. Voi olla että saat miehestä kauhean riesan, mutta pysy lujana ja elä nyt omaa elämääsi. Tsemppiä.

itselläni (luojan kiitos, nyt EX ) mies,joka ihan jopa todettiin persoonallisuushäiriöiseksi narsistiksi, ja kuvailemasi käytös mieheltä tällaisissa tilanteissa aivan normaalia. eikä se ihan äkkiä lopu..itse erosin vuosi sitten, ja miehen puolelta sama jatkuu tänäkin päivänä..uhkailua (henkistä) kiristystä,mustasukkaisuuden yritystä, ja luoja ties mitä...pidä se ukko todellakin exänä, et todellakaan halua nähdä,mihin mittoihin tuollainen voi vuosien kuluessa kasvaa.Itse näin, ja luulin,että hengissä en ulos suhteesta selviä,henkinen alistaminen voi todellakin saavuttaa huikeita mittasuhteita.
älä taivu,älä anna periksi, ja ennenkaikkea...älä NOTEERAA miehen syyttelyitä tms. Tsemppiä sulle :)

Liikaa puhutaan kuulemma narsismista mutta ap:n mies kuulostaa tosi narsistiselta. Sitä kai kukaan ei kiellä sanomasta.

Mitä muuta on mainipulointi tuossa määrin?

Ei tosin tuo eroomisella uhkailu, mutta käytös eron jälkeen... Henkisiä voimia sinulle! Kyllä se loppuu kun uuden löytää, siihen voi tosin mennä tovi..

Syy löytyy todennäköisesti ihan sieltä peilistä. Moni ämmä joka kokee tuollaista kohtelua ja tulkitsee sen narsistiseksi käytökseksi on sen ihan itse omalla toiminnallaan aiheuttanut.

Meillä oli jossakin vaiheessa tuo sama lause miehen huulilla, ei nyt ihan joka pikku kinan yhteydessä, mutta riidan yhteydessä aina tuli tuo lause.

Yhden kerran mulla sitten meni hermo tohon hokemaan, ja kun mies tuli sitä minulle taas ehdottelemaan, ojensin käteni ja sanoin, että tähän käteen, sitten se on sillä selvä, ei tarvitse enää sunkaan asiaa enempiä pohtia, olen myös ihan kypsä tähän hommaan.
Eipä ole sen jälkeen mies ko lausetta enää heittänyt, tästkin jo aikaa useampi vuosi.

Yhteistyössä