sanokaa onko väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitikkä

Vieras
että äiti sai nukkua tänään pidempään
että äiti ei mennyt pukemaan lapsia(auttamaan isää), kun isä lähti niiden kanssa ulos
että äiti joskus saa huilata ja hellittää, onko se niin väärin?

Kamala riita saatiin aikaiseksi tälläisestä asiasta:(

Minä kotona kahden lapsen kanssa, mies töissä.Alku vuonna ollut työmatkoja lähes joka viikko eli olen ollut paljon lasten kanssa keskenään.Miehellä muutama harrastus ja muitakin omia menoja, minulla ei säännöllisiä harrastuksia eikä menoja.Omaa aikaa omasta mielestä todella vähän.

Ei ole väärin... Älä tollasta edes ajattele... Miehet usein kuvittelee että ne tekevät elämää suuremman uhrauksen ja ansaitsee palkinnon kun välillä hoitaa lasta vaikka itse tekee samaa kokoajan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Ei ole väärin... Älä tollasta edes ajattele... Miehet usein kuvittelee että ne tekevät elämää suuremman uhrauksen ja ansaitsee palkinnon kun välillä hoitaa lasta vaikka itse tekee samaa kokoajan :hug:

Juuri näin.Mutta kun mieshän käy töissä(siis mies itse muistuttaa tästä asiasta)

Miehet... :headwall:
Sama asia, kun äiti sairastaa vs. isä sairastaa. Mies on niiiiin kipeä, että oih ja voih, nainen pakertaa samat asiat kuin ennenkin kuume- ja kipulääkkeen voimalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äitkkä:

Juuri näin.Mutta kun mieshän käy töissä(siis mies itse muistuttaa tästä asiasta)

yep, mutta lapset ovat hänenkin ja pitäähän sinunkin joskus saada lastenhoidosta eli omasta työstäsi levätä... Ei kai se mieskään ympäri vuorokauden töissä ole...

Alkuperäinen kirjoittaja äitkkä:

yep, mutta lapset ovat hänenkin ja pitäähän sinunkin joskus saada lastenhoidosta eli omasta työstäsi levätä... Ei kai se mieskään ympäri vuorokauden töissä ole...

Omasta mielestään kai on, kun sitten työpäivän jälkeen on joskus lasten kanssa.Tosin kukahan hoitaa yöheräilyt...minä!

Vuorotellen :) Välillä mies nukkuu yöt ilman heräämisiä, välillä minä. Harrastuksissa saavat molemmat käydä, ajate vain sovittava kahdestaan. Perhe toimii yhdessä, ei kumpikaan mitään yksin voi päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuorotellen :) Välillä mies nukkuu yöt ilman heräämisiä, välillä minä. Harrastuksissa saavat molemmat käydä, ajate vain sovittava kahdestaan. Perhe toimii yhdessä, ei kumpikaan mitään yksin voi päättää.

Ai niin, lisäys: mulla mies on kotona hoitamassa vauvaa (6kk ) ja mä töissä. Joten kai mulla sitten jotenkin poikkeuksellinen mies kun on niin kiinnostunut omasta lapsestaan...(jota kaikkien miesten tulisi olla! )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jatkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai niin, lisäys: mulla mies on kotona hoitamassa vauvaa (6kk ) ja mä töissä. Joten kai mulla sitten jotenkin poikkeuksellinen mies kun on niin kiinnostunut omasta lapsestaan...(jota kaikkien miesten tulisi olla! )

Kyllähän mies kiinnostunut lapsista on, mutta nyt jotenkin kärjistyi tämä homma etenkin tuohon, kun hänen piti molemmat pukea yksin, kun olivat lähdössä ulos.
Ja silloin kun meilläkin oli yksi lapsi niin eipä tälläisestä saatu kinaa aikaiseksi...

Mies ihmeteli, kuinka HÄN pääsee helposti lähtemään aamulla klo 6.45 viemään lapsia hoitoon. Ja mulla kestää lähteminen kauemmi niitten kanssa (vuorotellen viedään).
No voisko olla jotain tekemistä sen kanssa, että MINÄ laitan niille iskä-aamuina vatteet valmiiksi, huolehdin vaihtovaate- ja vaippapussit yms käteen asti ja jään perästä sammuttamaan valot ja sulkemaan oven. Kun taas äiti-aamuna mies katoaa klo 6.40 ja minä jään yksi hoitamaan koko reuhkan.

Ei oo väärin. Meillä on sovittu niin, että minä herään yöllä vauvaa syöttämään, mutta mies on poitsun kans sitten viikonloppu-aamuisin niin minä saan nukkua.Poitsu kun herää aina joskus kuuden kieppeillä, mut mies herää muutenkin yleensä siihen aikaan viikkonloppuisinkin, kun on tottunut viikolla töihin heräämään.

Ikuisuus kysymys monilla. Mun pitää saada raivareita, että alkaa jotain tapahtua. Kuhan kuopus vähän kasvaa, isken herralle eteen menot kalenterin, näytän, miten monena päivänä oon yksin hoitanu homman ja miten monena se (ei yhtenäkään) ja varaan itselleni matkan ja pidän vapaat jumakavita putkeen.

Mä oon joskus kuullu, "Mut se on äidin homma". Perkele, imetys on äidin homma. Kyllä se koti ja lastenhoito kuuluu molemmille. Tiiän että miehetkin pystyy pukemaan lapsen ja hoitamaan sen täysin ilman naisen apua, useimmat vaan ei viitsi vaivautua.

Yhteistyössä