Sanokaa onko järkevä ostaa vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
Vauva syntyy maaliskuussa ja mietin et minkälaisen toppapuvun ostan. En löytäny alkuviikosta enään kunnon toppapukua (mieluista) koossa 56 tai 62.
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=17072&productId=231689&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=Tämmösen bongasin elloksen sivulta. Ja mietin et tilaisinko vaikko vieläkö kiertelisin. Vai kannattaisko ostaa vaan sellainen vanupuku ja sit tehdä vanhasta makuupussista kaukalopussi.

No meillä olis hukkunut tuohon pukuun :D Tyttö syntyi helmikuussa ja koko sen talven meni hm:ltä ostettu pussimallinen puku, jossa haaroissa vetoketju, et sai kaukaloon kiinni. Koko oli 56.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä olis hukkunut tuohon pukuun :D Tyttö syntyi helmikuussa ja koko sen talven meni hm:ltä ostettu pussimallinen puku, jossa haaroissa vetoketju, et sai kaukaloon kiinni. Koko oli 56.

No jos vanhat merkit paikkasa pitää ja vauva syntyy täysaikasena ja on likikään saman kokonen ku sisarukset niin 56 koon vaatteet ei kauaa mene :D
Sitä mä tässä arvonki et onko tuo liian iso...

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:

No jos vanhat merkit paikkasa pitää ja vauva syntyy täysaikasena ja on likikään saman kokonen ku sisarukset niin 56 koon vaatteet ei kauaa mene :D
Sitä mä tässä arvonki et onko tuo liian iso...

Juu tuo puku oli silleen reilu, et muuten tais käyttää jo 60-62 vaatteita, kun tuo puku oli käytössä.
Mut onhan se ihan tosi, et normikokonen vauva hukkuu 62 kokoseen pukuun. Ja sit kun ei varmaan tuota talvea siinä sitten enää kauaa olekaan jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ostaisin mielummin paksuhkon fleece- tms. haalarin ja pienemmän! Vastasyntynyt hukkuu tuohon 62cm.

Meidän vauva syntyi joulukuun alussa ja hukkuu edelleen 56cm toppikseen.. :whistle:

Minkä kokonen vauva oli syntyissään?
Siskon puolivuotiaski mahtu vielä 56 haalariin ja meidän edelliselle se oli parissa viikossa pieni.

mä tilasin kans ton haalarin meitin vauvalle jonka pitäs syntyä täs ihan minä päivänä tahansa..se äippäpakkauksen on aivan liian suuri vastasyntyneelle ni oli pakko ostaa vielä pienempi..tai no ei ollu ku 62cm ku mä tilasin mut mulla on vielä 56cm oleva karvahaalari jota ajattelin käyttää enempi sillon ku kyläillään.. :)

Mun vauva synty viime helmikuussa ja tällä tiedolla en enää ostas sille toppista lainkaan. :) Ostasin jonku 56 cm fleece puvun. Ota huomioon, et alkuun ette saa mennä pihalle lainkaan ja sittenkin vain lyhyitä aikoja. Toi fleece puku on riittävä, alle vähän vaatetta ja vaunuun makuupussi päälle. Kaukaloonkin voi laittaa peiton päälle, jos auto ei ole lämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja piiu:
mä tilasin kans ton haalarin meitin vauvalle jonka pitäs syntyä täs ihan minä päivänä tahansa..se äippäpakkauksen on aivan liian suuri vastasyntyneelle ni oli pakko ostaa vielä pienempi..tai no ei ollu ku 62cm ku mä tilasin mut mulla on vielä 56cm oleva karvahaalari jota ajattelin käyttää enempi sillon ku kyläillään.. :)

Tulee 62 cm olemaan vastasyntyneelle aivan liian iso.

Haalarit ja muut ulkovaatteet mitotetaan aina reiluina, joten 56 ois ollu oikeampi vastasyntyneelle (ja sekin oli iso ainakin meidän 3,5 kg vauvalle) =)

En ostais itse enää toppahaalaria, koska lapsi syntyy noin myöhään talvella (jos syntyy täysiaikaisena). Ulkoilemisen voi aloittaa kuitenkin aloittaa vasta huhtikuussa, silloin ei enää toppahaalaria tarvi. Asun kylläkin etelässä, jos asut pohjoisessa, silloin voi tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ostaisin mielummin paksuhkon fleece- tms. haalarin ja pienemmän! Vastasyntynyt hukkuu tuohon 62cm.

Meidän vauva syntyi joulukuun alussa ja hukkuu edelleen 56cm toppikseen.. :whistle:

Minkä kokonen vauva oli syntyissään?
Siskon puolivuotiaski mahtu vielä 56 haalariin ja meidän edelliselle se oli parissa viikossa pieni.

50,5cm ja 3370g. =)

Missäpäin asutte? Tarviiko maaliskuussa enää paljoo toppista?

En ostais itse enää toppahaalaria, koska lapsi syntyy noin myöhään talvella (jos syntyy täysiaikaisena). Ulkoilemisen voi aloittaa kuitenkin aloittaa vasta huhtikuussa, silloin ei enää toppahaalaria tarvi. Asun kylläkin etelässä, jos asut pohjoisessa, silloin voi tarvita.

Asutaan Oulun seudulla ja tuollon voi olla vielä todella kylmä.

En ostanut toppahaalaria vaan keväthaalarin jonka sisään laitoin äipääpakkauksen vanuhaalarin, tuli kiva kevyttoppa, säästi rahaa ja oli sitten keväthaalari valmiina!!

62 on iso koko lopputalven. Miun tyttö syntyi heinäkuussa (50cm silloin) ja koko seuraaava talvi käytettiin 56 cm toppapukua -- toki huhtikuussa alkoi olemaan lahkeet lyhyet, mut sit loppui talvikin...

Yhteistyössä