Sanokaa olenko hiljaa vai avaanko jo vihdoin suuni?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Mun mutsi on tavannut aiempina kesinä ottaa meidän esikoisen mukaansa kun ovat menneet kesäteatteriin, lasten esitystä katsomaan. Mukana siis mun isäpuoli ja pikkusiskot. Näin ovat tehneet jo kolmena kesänä.

Jo viime kesänä meidän kuopus jäi itkien katsomaan auton perään koska häntä ei huolittu mukaan. ( Muutenkin kuopus kysyi viime kesänä isoäidiltä että miksi hän ei koskaan pääse heidän mökille, sisko vain pääsi )

Ja vaikka meidän poika on vilkas niin hän tykkää käydä teatterissa todella kovaa, jaksaa seurata esitystä lähes hievahtamatta, on käynyt kolme kertaa ihan teatterissa, monen monta kertaa elokuvissa.

No, tänä vuonna sitten menimme tuonne kesäteatteriin oman perheen kesken että kuopuskin pääsee, vihdoin ja viimein. Tästä äitini oli lähes vihainen, soitti että "kun perinteisesti olemme teidän neidin sinne vieneet....." Sanoin että halusimme myös kuopuksen pääsevän mukaan ja saavan tämän kokemuksen...

Eipä vaan isoäiti sanonut että olisivat pojan ottaneet mukaan....

Mulla on niin paha mieli tuon pojan puolesta kun häntä aina hyljitään. Toki ymmärrän että vaatii hieman enemmän huolenpitoa ja huomiota kuin 10-v tyttö mutta edes joskus...

:/

Olisitte menneet koko porukka yhdessä? Tai sä pojan kanssa kaksisteen äiti aikaa kun tyttö saa mummo aikaa ja sit sovitte jonkun jutun, jonka mummo vois tehä pojan kanssa ja vietät vastaavasti tytön kanssa äiti aikaa.

Ymmärrän kyllä, että sinulla on paha mieli kuopuksen puolesta. Voisithan sinä pyytää isoäitiä ottamaan hänet tällä kertaa mukaan. Jos poika käyttäytyy kauniisti, saattaisi hän päästä seuraavalla kerralla mukaan ilman sinun pyyntöäsi asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Olisitte menneet koko porukka yhdessä? Tai sä pojan kanssa kaksisteen äiti aikaa kun tyttö saa mummo aikaa ja sit sovitte jonkun jutun, jonka mummo vois tehä pojan kanssa ja vietät vastaavasti tytön kanssa äiti aikaa.

Mut tuo ei halua tehdä mitään pojan kanssa, ikinä ei pyydä mihinkään jne.

Minä taas en vietä aikaa äitini kanssa eli ei missään nimessä olisi onnistunut yhteinen retki.

Meillä vähän samanlaista. Esikoinen 10v on isovanhempiensa eka lapsenlapsi, ja se valitettavasti näkyy. Saa kalliimpia lahjoja, myös silloin, ku junnulla on synttärit, esikoista otetaan enemmän mukaan paikkoihin, esim tänä kesänä kierteli mun äidin kanssa vähän suomea. Junnu pyysi että olis päässy mummin luo yksin yökylään, ja itkuhan siinä silmään tuli, kun ei päässytkään. Mä olen yrittänyt jo useamman vuoden tehdä selväksi, että poikia pitää kohdella saman arvoisesti, mut ei mee perille. Ennen asia ei ole sinällään ollut ongelma, sillä junnu on nyt vasta alkanut huomaamaan sen. Melkein joka päivä sanoo, miks **** saa aina kaiken ja pääsee aina joka paikkaan? Mä alan olla ihan loppu tän asian suhteen.. :(

Mun mielestä on kiva että mulla oli mummun kanssa semmosia perinteitä, että mentiin kaksin jonnekin ilman mun veljeä. On kivaa olla yksilö ja persoona, eikä vaan osa "tyttären lapset"-klimppiä. Sitten kun mun veli oli vähän isompi niin sille sitten pappa keksi niiden omia juttuja, ja meillä oli mummun kanssa meidän omat perinneretket. Oisin tosi paljon suuttunu jos meidän "tyttöjen retkelle" ois hinattu mun veli.

Toki mummu ja pappa huomioi molempia sitten muuten, mutta nuo kahdenkeskiset hetket oli tärkeitä. Mua ei sitten otettu papan ja veljen "poikien retkille."

kanssa isosisko on molempien isovanhempien "lellikki" ikää 4,5v ja sitten pikkusisko vähän päälle 1v ei ole koskaan päässyt kumpaakaan mummulaan yöksi tai muillekaan reissuille. Tänä kesän isovanhemmat ovat kerran ottaneet kummatkin mukaansa markkinoille, kun kehoitin heitä asiasta. Olen monet kerrat sanonut, että pikku siskokin haluaisi varmasti mukaan tai yökylään, mutta aina löytyy tekosyitä. Isosiskoa kyllä viedään, kuljetaan ja touhutaan hänen kanssaan. Mua ärsyttää tommoinen "sorsiminen"!!!!
Tänään viimeksi tuli äitinä kanssa riitaa, kun halusi viedä isomman yökylään ja sanoin, että ota myös pienempi mukaan...tuli piiiitkä lista tekosyitä ja sanoin siihen, ettei tarvitse viedä isompaakaan sitten...Tiedän, että olin ilkeä/v....mainen, mutta.....

kai se mitään syrjimistä sentään. Sisarusten opittava ettei saa samoja asioita. Ja jos mummu haluaa pitää sen noin niin sitten pitää. Mutta voithan sanoa syyn miksi pojan veitte. Silti en välittäisi koska varmasti kukin saa vuorollaan huomiota niin vanhemmilta ja isovanhemmilta.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin...:
kanssa isosisko on molempien isovanhempien "lellikki" ikää 4,5v ja sitten pikkusisko vähän päälle 1v ei ole koskaan päässyt kumpaakaan mummulaan yöksi tai muillekaan reissuille. Tänä kesän isovanhemmat ovat kerran ottaneet kummatkin mukaansa markkinoille, kun kehoitin heitä asiasta. Olen monet kerrat sanonut, että pikku siskokin haluaisi varmasti mukaan tai yökylään, mutta aina löytyy tekosyitä. Isosiskoa kyllä viedään, kuljetaan ja touhutaan hänen kanssaan. Mua ärsyttää tommoinen "sorsiminen"!!!!
Tänään viimeksi tuli äitinä kanssa riitaa, kun halusi viedä isomman yökylään ja sanoin, että ota myös pienempi mukaan...tuli piiiitkä lista tekosyitä ja sanoin siihen, ettei tarvitse viedä isompaakaan sitten...Tiedän, että olin ilkeä/v....mainen, mutta.....

No onhan se nyt ihan eri viettää aikaa 1v tai yli 4v. Isovanhemmat haluavat viettää aikaa lastenlasten kanssa mutta tuskin varsinaisesti hoitaa.

Tiedänpä erään 50-vuotiaan miehen, joka ei koskaan ole päässyt yli lapsuuden pahasta olostaan. Hän kun joutui aina jäämään kotiin kun isoveljensä pääsi isovanhempien luokse yms. Tätä miestä ei koskaan huolittu mukaan ja hän sitten koitti kotona rakentaa majoja yms. ja kuvitella että oli mukana.

Että kannattaa kyllä puuttua jos syrjintää esiintyy. Herkemmälle ihmiselle tuollainen saattaa oikeesti olla elinikäinen taakka.

Yhteistyössä