Sanokaa nyt mulle, että teilläkin on hiiriä :X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Kuulostaa varmaan lapselliselta ja typerältä, mutta oikeesti mä en pysy kohta koossa täällä varsinkaan öisin :ashamed:
Joka syksy hiiret löytävät tuonne välikatolle tai johonkin ja siellä ravaavat pitkin öitä. Nyt olen ollut muutaman yön varma, että sisälekin on eksynyt joku. Mies on tietenkin pitänyt sitä mun mielikuvituksen tuotteena, mutta viime yönä jäi loukkuun hiiri. :x

Olen maailman herkkäunisin ja tää asia oikeesti saa mut kohta hyppimään seinille. Kissakin vaan kääntää kylkeä jalkopäässä eikä kukaan muukaan reagoi.

Ja ne äänet kuulostaa niin kovilta, että luulis vähintään , että rotat pitää bileitä. Sitten ne osoittautuu tosi pieneksi :D

Varmaan tämä sijainti pellon ja metsän reunassa ei paranna asiaa. Pakkaan kamani ja muutan kaupunkiin talveksi...

Pliis, eikö vaan, että teilläkin on sama "ongelma"?? Ja tiedän, että hiiri pelkää enemmän mua kun mä sitä jne jne.. :xmas:

:wave: meillä ainakin on.... ja luultavasti paljon tuolla välikatolla. Heti kun ilmat viileni, niin alko rapsutus kuulua :x ja viime syksynä ne sai syötyä reiän meiän sisäkattoon |O sisällä ei oo kyllä yhtään vielä ollu. Onneks on kaks kissaa, jotka kyllä niitä aina sillon tällön tuo näytille :x

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Meillä ainaski on. Loukkuun on jäänyt. Mutta yks on niin pirun ovela et juoksee tääl sisällä ja vie hiirennakeista makkarat ja juustot eikä jää niihin!!!

:/
Asiasta viidenteen, saanko kysyä paljonko sun esikoinen painoi syntyessään? Mulla on muistaakseni nyt aika samat viikot kuin sinulla silloin.. Ihan mielenkiinnosta vaan =)

Vanhassa kodissani oli sama homma, et ku torppa hiljeni, ni hiiret sloitti sen talon päästä päähän ravaamisen. Joskus isäpuoplen kanssa käytiin vintillä kurkkimassa, ni olivat tehneet puhallusvillan sekaan aikasmoisen kujasokkelon ja siellä viipottivat eestaas illat ja yöt. Miusta oli hauska iltaisin olla ihan hiljaa olkkarissa ja kuunnella, ku hiiret rapisteli.

Nyt asutaan 50-luvun rintamamiestalossa ja täällä ei kyllä hiiriä näy muuten kuin puolikkana tuossa ovella. Kissat pitää siitä huolen.

Oli meillä yksi. Rakastan eläimiä, ja toi katinrotjake toi mulle sitten ystävällisesti yhden lemmikin lisää. Ajatteli sitten vielä kivasti, että kun se on valmiiksi kuollut, niin ei mene kauheasti tohon ruokintaan rahaa... :whistle:

Muita hiiriä ei ole sisällä näkynyt tai kuulunut, mutta kanalassa on edelleen muutama rotta, vaikka 4 saatiin jo hengiltä :x
Noi loput on oppineet kiertämään loukut, en tiedä millä niiltä sias hengen |O

Ei ole hiiriä meillä näkynyt ja niistä varmaan aika hyvin huolta pitäisi meidän kaksi kissaa ja koiraa. :D Muistan kun kaverin luona olin yöpyilemässä, niin meni yö kuunnellessa sitä rapinaa joka puolella taloa. En siis hiiriä pelkää mitenkään, mutta ei siinä kyllä nukuttuakaan saanut.

Kiitos muistutuksesta.
Näkyy olevan hiiri räpsässä tuossa kirjahyllyssä. Pitää tyhjentää räpsä ja ladata uudelleen. Mihinhän sen nyt laittas....Kaksi on nyt otettu kirjahyllystä -kaksi siellä olen yhtäaikaa nähny- jatkasko viel hyllyssä vai laittaisko keittiön nurkkaan kolon eteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Meillä ainaski on. Loukkuun on jäänyt. Mutta yks on niin pirun ovela et juoksee tääl sisällä ja vie hiirennakeista makkarat ja juustot eikä jää niihin!!!

:/
Asiasta viidenteen, saanko kysyä paljonko sun esikoinen painoi syntyessään? Mulla on muistaakseni nyt aika samat viikot kuin sinulla silloin.. Ihan mielenkiinnosta vaan =)

Synty rv:lla 29+5 ja painoi 970g. :)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kiitos muistutuksesta.
Näkyy olevan hiiri räpsässä tuossa kirjahyllyssä. Pitää tyhjentää räpsä ja ladata uudelleen. Mihinhän sen nyt laittas....Kaksi on nyt otettu kirjahyllystä -kaksi siellä olen yhtäaikaa nähny- jatkasko viel hyllyssä vai laittaisko keittiön nurkkaan kolon eteen...

:D
Voi ei.. :x :x Mutta kiitos :flower: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
meillä kaksi kissaa hoitelee kivasti noi pois päiväjärjestyksestä
Meidän katti napsii niitä kyllä ulkona, mutta sisällä vaan syö ja nukkuu. Mitkään rapinat tai muut ei saa sitä reagoimaan.

Juujuu, onhan niitä. Ei ne muuten haittaisi, mutta koira (rottakoira) vauhkoontuu aina, kun kuulee rapistelua. On muuten parempi hiirentappaja kuin yksikään kissa. En ole eläessäni nähnyt hiiren pääsevän hengiltä sellaista vauhtia...

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Juujuu, onhan niitä. Ei ne muuten haittaisi, mutta koira (rottakoira) vauhkoontuu aina, kun kuulee rapistelua. On muuten parempi hiirentappaja kuin yksikään kissa. En ole eläessäni nähnyt hiiren pääsevän hengiltä sellaista vauhtia...

Meillä on yksi samanlainen. Luultavasti suursnautseri, mutta kun on vähän hämärän peitossa mikä sen historia on, niin täyttä varmuutta ei ole.
Rappusilla on jatkuvasti puoliksi syötyjä rottia :x

Sekoita voita/margariinia ja kaakaojauhoja. Sitä tahnaa ne ei saa napattua pois, kun sen liiskaa tiukasti loukkuun. Mä sain tuolla eilen 2.

Sekoita voita/margariinia ja kaakaojauhoja. Sitä tahnaa ne ei saa napattua pois, kun sen liiskaa tiukasti loukkuun. Mä sain tuolla eilen 2.

Tota täytyykin kokeilla. Ihan hullu hiiri, eilen illalla ku mentiin nukkumaan juoksi makkarin läpi ja hirveää huutoa piti mennessään! YÖK! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Meillä on yksi samanlainen. Luultavasti suursnautseri, mutta kun on vähän hämärän peitossa mikä sen historia on, niin täyttä varmuutta ei ole.
Rappusilla on jatkuvasti puoliksi syötyjä rottia :x

Meilläkin varmaan olisi, jos koira saisi päättää. Onneksi meillä ei ole rottia (ainakaan tietääkseni). Nämä ovat kuuluisia rotantappoterriereitä ja vetäisivät niitä hengiltä liukuhihnalla tyyliin rotta per sekunti, jos vaan saalista riittäisi. Nyt joutuu raukka kuuntelemaan seinänraosta ja laittamaan niskoja poikki leluilta...Kova kohtalo.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
äkkivilkasulla olkkarin nurkalta löytyy 5 kpl :D

sori :ashamed:

Onko ne häkissä :D ?
Toisaalta kaksi samalla silmäyksellä ei ole meillä mikään ihme, joten kai 5 vois mennä ian siihen samaan....

joop, tytöt on terraariossa ja poju majailee dunassa =)

mut en mäkään villihiiristä tykkäis :whistle:

Yhteistyössä