Sanokaa nyt joku mulle jotain järkevää :(

• Viestiketjun aloittaja vinksallaan
  • Ensimmäinen viesti
vinksallaan
en pysty nukkumaan kun ahdistaa niin.. :'( Mie oon syksyl työtön. Viel siis pari viikkoo töitä kunnes loma. No kun minnuu ei ole luotu olemaan vaan kotona ja hoitamaan lasta päivästä toiseen. Mitä mä teen piiiiitkän syksyn, ku ei ole kavereita 100kilsan lähettyvillä? Ollaan siis muutettu uutee paikkaan puol vuotta sitte. Tuunko mä ihan hulluksi vai mitä mä teen? Taloudellinen huoli on pikku juttu just ny :(

apsi
Menet lapsen kanssa kerhoon tai vastaavaan ja tapaat siellä muita äitejä. Sitten sulla on kohta kavereita siinä lähellä, ja elämä paikkakunnalla lähtee käyntiin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Oletko jo alkanut etsimään uusia hommia?
Kyllä niillä asioilla on aina tapana järjestyä :hug:
Ja syksyyn on vielä matkaa :hug:
Oon hakenut 2 paikkaan ja nyt sain kuulla toisestakki ettei töitä ole. ois pitänny olla, mut ei nyt sit olekkaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
noemmietiiä miten minnun käy tiellä. <--- ei oikein anna fiksua kuvaa kirjoittajasta. Suosittelen ihan vaikka kirjakielen käyttämistä kirjoittaessa.
Ihan olen kirjakielen oppinut, mutta puhun murteella, enkä katso 2+ palstan olevan niin hienostunut, etteikö murteella voisi asioida. Ok?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mie ja minnuu. No, työttömänä sulla on varmaan aikaa opetella kirjoittamaan.
no just. Mie kyllä kirjotan aina omalla murteellani, jos jotakuta se AHISTAA ni anti paukkuu vaan. Miksi tosiaan pitää lyödä lyötyä vielä?

ap:lle Miltä paikkakunnalta olet? Kannattaa tosiaan mennä johonkin äiti-lapsi kerhoon tai muskariin, niin varmaan sieltä saa tuttuja ja ystäviä! Ja jos satut omistamaan koiran, niin koirapuistot on loistavia paikkoja tutustua uusiin ihmisiin!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on sit taas päinvastanen paniikki :( Kohta pitäis ruveta ettiin töitä ja mä ehkä jopa löydän niitä ja joudun pistään mun lapsen hoitoon :(
Niin... Se oli MINULLAKIN aluksi huolena, mutta kun totuin olemaan töissä, en kotona halua olla. Ja miehellä on arkisin paljon vapaata, niin ei hoidon tarvetta paljoa edes ole.

Kielipoliiseihin ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mie ja minnuu. No, työttömänä sulla on varmaan aikaa opetella kirjoittamaan.
Millä tavalla "sulla" on parempi? Opettele itse kirjoittamaan.

Aloittajalle tsemppiä. Minullakin työt loppuvat, eikä jatkosta mitään tietoa. Eniten ahdistaa, kun putoan taas nollatuloille, kun työmarkkinatukeen vaikuttavat miehen tulot. Kuukautta vaille jäi, että pääsisin ansiosidonnaiselle.

Syksyyn on vielä aikaa!
Mieti mikä sinua kiinnostaa. Ehkä uusi ammatti?
Mites oisi oppisopimus? Avoinkorkeakoulu? Uusi työpaikka? Tai sitten opettelet olemaan OMAN lapsesi kanssa. Ajattele sitä elämäsi aikana, jota et koskaan enään saa takaisin =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Syksyyn on vielä aikaa!
Mieti mikä sinua kiinnostaa. Ehkä uusi ammatti?
Mites oisi oppisopimus? Avoinkorkeakoulu? Uusi työpaikka? Tai sitten opettelet olemaan OMAN lapsesi kanssa. Ajattele sitä elämäsi aikana, jota et koskaan enään saa takaisin =)
Kiitti! Oli mukava lukea näin aamulla siulta noinki pirteä ja vaihtoehtoja sisältävä viesti! :) Eiköhän tää tästä :) Eilen vaan tuntu että seinät kaatuu päälle. :/ Ja vielki, muttei nii paljoa..

Yhteistyössä