sanokaa nyt hyvät ihmiset miksi tuo lapsi koko ajan kiukuttelee

• Viestiketjun aloittaja sad mom
  • Ensimmäinen viesti
sad mom
mulle! Ikäää lapsella 1 vuosi ja 8 kuukautta. Normisti olen töissä, mutta tänään vapaapäivällä. Oli sitten virhetikki ottaa lapsi pois hoidosta. Eihän täällä kotona pysty tekemään yhtään mitään, kun yksi vaatii huomiota hela tiden. Tää on ollut niin tätä sieltä asti, kun on oppinut konttaamaan. Koko ajan kaadutaan ja telotaan itseään ja suututaan aivan järkyttävällä huudolla, kun jotain kieltää. Koko ajan siis pitää tehdä jotain mitä ei saa. Hetkeksi jaksaa keskittyä kirjaan tms., mutta muuten meneekin sitten ihan lekkeriksi. Miten ihmeessä ton lapsen sen oppimaan EI- sanan merkityksen, kun tuijottaa vaan ja naureskelee mulle takaisin, kun kiellän. Miten ihmeessä neljän lapsen äidit saatte mitään tehtyä kotona. Tää rupeaa taas kiristämään pinnaa. Hitsit kun miehellä on joululoma samaan aikaan, olisi muuten voinut pitää lapsen hoidossa välipäivät, niin ei tarttis kuunnella tota huutoa koko ajan. Ja taas sitten huono omatunto saman tien kun ton sanoin.

Musta tuntuu, että olen yrittänyt olla jämäkkä ja määrätietoinen, rakastava ja toisaalta myös salliva, mutta tuntuu kuin opetukset menis kuuroille korville.

Eilen oli ollut isänsä kanssa kotona kun oli kipeä ja kaikki oli mennyt kuulemma hyvin. Mulle vaan huudetaan ja kiukutellaan.

vieras
meillä sama homma ja mulla pieni vauva lisäksi. Tiedän kylläkin että hakee huomiota ja hirviästi tarvis syliä. Aikaa ei vaan kamalasti tahdo löytyä. Isän hoidossa on aivan erilainen.
Olen ihmeen hyvin jaksanut kai sillä voimalla että hyvällä tuulella ollessaan on aivan ihana lapsi ja saa jutustelullaan hyvälle tuulelle. Lisäksi noissa tottelemattomuustapauksissa ainut keino selvitä räjähtämättä on huumori.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä sama homma ja mulla pieni vauva lisäksi. Tiedän kylläkin että hakee huomiota ja hirviästi tarvis syliä. Aikaa ei vaan kamalasti tahdo löytyä. Isän hoidossa on aivan erilainen.
Olen ihmeen hyvin jaksanut kai sillä voimalla että hyvällä tuulella ollessaan on aivan ihana lapsi ja saa jutustelullaan hyvälle tuulelle. Lisäksi noissa tottelemattomuustapauksissa ainut keino selvitä räjähtämättä on huumori.
huumorilla? KErro mullekin miten tuo onnistuu!

Yritä pitää lasta sylissä ja hetki keskittyä ainoastaan häneen. Tee jotakin mitä hän haluaa ja TODELLA kuuntele lasta. Lapsi selvästi kaipaa huomiotasi. pieni Lapsi ei osaa ilmaista huomion tarvettaan muuta kuin kiukuttelemalla ja tekemällä kiellettyjä asioita.
Itselläni on kaksi pientä lasta ja käyn töissä. Kiukuttelu on tyypillistä kun lapset ovat kaivanneet minua. Meillä ainakin on auttanut ns. oikea yhdessäolo ja läsnäolo. :heart:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huumorilla? KErro mullekin miten tuo onnistuu!
pakolla ;) parempi vaihtoehto mitä räjähtäminen. Eikä hermojakaan ole vara menettää.
Esim jos on jossakin kielletyssä paikassa eikä käskemällä tule pois niin sieppaan sen syliin ja alan vaikka kutitteleen sitä niin se ei edes muista että pitäis alkaa kiukutteleen siitä pois ottamisesta.
Saattaa olla väärä menetelmä mutta en ole vielä parempaakaan keksinyt.
Kumminkin 1,8 vee ei välttämättä kovin paljon ymmärrä jos puhumalla yrittää selittää että miksi jotain ei saa tehdä

Tuon ikäiset ovat tuommoisia. Ei alle 2-vuotias vielä kovin pitkään jaksa samaan hommaan keskittyä eikä ymmärrä joka asiaa. varmasti hänn odottaa saavansa sinulta paljon huomiota, jos on normaalisti päivät hoidossa. Anna hänelle aikaa niin, että touhuilet pelkästään lapsen kanssa niin ehkä sitten sen jälkeen saat keskittyä hetkleen omiin hommiisikin. Moniin kotitöihin voi ottaa lapsen myös mukaan "avuksi". ja toisaalta siitä hetkestä kannattaa nauttia, kun lapsi on pieni. Se on tärkeämpää kuin esim. se, että paikat on kotona aina tip top.

Yhteistyössä