Sanokaa mulle ettei tämä voi olla mahdollista

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eräs läheinen väitti minulle eilen kivenkovaan, että hän on istunut uimahallin saunassa ja antanut 2vuotiaansa uida isossa altaassa käsikellukeiden kanssa. Sanoi, että oli niin hyvä uimaan ettei hänen tarvinnut siellä altaassa olla vaan hän saunoi rauhassa. Ja että kerran eräs nainen oli tullut häneltä sieltä saunasta kysymään, että saako se tosiaan olla siellä.

Ja tämä tapahtunut siis 90-luvun alussa.

Sanokaa mulle, että tuo ei ole mahdollista? Ei edes silloin 20 vuotta sitten. Eikö tuo ole heitteillejättö jo? Eihän uimahallin henkilökunta voi sallia tuollaista? ja tiedän, että sielläkin siis oli toki uimavalvoja aina paikalla.

Minusta tuo on uskomatonta, että edes väittää tuollaista. Siis totta tai ei niin minusta se, että naureskellen voi kertoa tuollaista ja väittää sitä mahdolliseksi niin huhhu! Nauroi vain ja sanoi, että hän nyt oli niin huoleton ja kun TIESI ETTÄ SE ON TÄYSIN VARMA että mitään ei tapahdu. Mistä hitosta kukaan voi tietää varmaksi ettei 2v huku uimahallissa, kun helvetti huipputason aikuisiakin uimareita on hukkunut.

-Jonttu-
Kyllä ihmisiä riittää joka junaan. Mun mielestä vielä typerämpää on se, että isäni joutui kerran pelastamaan pohjaan vajonneen pikkupojan, jonka omat vanhemmat uiskentelivat samassa altaassa. Eivät sitten jaksaneet omaa lastaan sen verta vahtia.

ap
Siis tiedän, että tuo kyseinen 2v ui hienosti niiden kellukeiden kanssa silloin mutta ei ei ei ei ei..... Itselläni on kolme lasta jotka ovat 2vuotiaina uineet hienosti kellukeilla ja osanneet sukeltaakin, koska se on vauvauinnissa opeteltu mutta ikipäivänä en katsettani laskisi heistä veden äärellä.

Tuo kyseinen henkilö pitää minua ylihuolehtivaisena muutenkin, mutta tuolla mittakaavalla minä tottavie olen ihan helvetin ylihuolehtivainen.

kaijaK
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän uimahallin henkilökunta voi sallia tuollaista?
Kun mä olin 3v, meidän pihan vähän vanhempi tyttö (5v) houkutteli mut mukaansa uimahalliin. Käveltiin vaan sisään ja jätettiin vaatteet pukuhuoneen penkille ja mentiin nakuina uimaan!

Uimavalvoja tuli kerran kysymään että missä vanhempamme on ja tämä kanssani ollut tyttö vain osoitti jotain kauenpana ollutta naista. Se ilmeisesti riitti valvojalle ja olimme uimassa pari tuntia, ALASTI!

Tässä vaiheessa minua sitten jo etsittiinkin kummien, sukulaisten, naapureitten ja poliisien kanssa...

Tämä siis tasan 20v sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja kaijaK:
Kun mä olin 3v, meidän pihan vähän vanhempi tyttö (5v) houkutteli mut mukaansa uimahalliin. Käveltiin vaan sisään ja jätettiin vaatteet pukuhuoneen penkille ja mentiin nakuina uimaan!

Uimavalvoja tuli kerran kysymään että missä vanhempamme on ja tämä kanssani ollut tyttö vain osoitti jotain kauenpana ollutta naista. Se ilmeisesti riitti valvojalle ja olimme uimassa pari tuntia, ALASTI!

Tässä vaiheessa minua sitten jo etsittiinkin kummien, sukulaisten, naapureitten ja poliisien kanssa...

Oho! :eek:

vieras

No tämäkään ei ole totta :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
meitä on moneksi, mutta toivottavasti ei ole totta. Väittäisin, et tuohon ois kyl jo varmaan henkilökunta puuttunut: eihän pieniä lapsia saa jättää ilman valvontaa uimahallissa.
Niin minäkin sanoin, että uimahallin seinälläkin lukee, että vanhempien on vahdittava lapsiaan. Eli että se ei ole valvojan tehtävä. Tämä henkilö vain kysyi, että "missä muka näin lukee".

ap
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
vasta olisi ollut aihetta lastensuojeluilmoitukseen,miten kukaan voi olloa niin aivokääpiö ja ottaa riskin että lapsensa hukkuu....!
Ei kun ei siinä ollut kuulemma sellaista riskiä! Hän tiesi, että se on varma nakki että likka pysyy pinnalla ja thats it. Pinnalla varmaan pysyykin, kun on kellukkeet mutta kyllä siinä silti vettä saa hörpättyä.

Kaijak

No tämäkään ei ole totta :)
NO IHAN ON NIIN TOTTA KUN OLLA JA VOI !!! :D

Yhteistyössä