Sanokaa mulle että täytekakun tekemiseen ei tartte olla mestarikokki?

• Viestiketjun aloittaja kakkudorka
  • Ensimmäinen viesti
kakkudorka
Ja pistäkää kakkupohjan ohjetta jonka dorkakin tajuaa.
Ja vielä se mitä lapsen 1.v kakkuihin ois kiva laittaa sisään että se itsekkin sais maistaa sitä.
kannattaako pohjat ostaa valmiina, ja tuleeko kaksi 10h kakkua kalliiksi?

Normaalikokosen pohjan teen tällä ohjeella

4munaa rikon isoon mukiin
sit saman verran sokeria
saman verran jauhoja
ja 1-1,5tl leivinjauhetta

aina onnistunu =) tänään teen pellille niin ajattelin laittaa 6 munaa ja taas sit mittailen samanverran muita aineita.

Jotain 175 astetta on uuni ollu ja ihan pyöreä kakkuvuoka tolle 4munan pohjalle.
Itse tykkään tehdä päivää aikasemmin pohjat niin ehtii jäähtyä.

Vinkkinä viel et jos välil kurkkaat uuniin niin se luukku varovasti takas kii ettei paukauttamalla.. saattaa lässähtää se pohja.

Vatkaat munat ja sokerit kunnolla vaahdoksi ennen muita aineita ja sit käytä huoneenlämpöisiä aineita niin onnistuu parhaiten :)

pinokkio
Mestarikokki ostaa kaupasta valmiin kakkupohjan, kostuttaa vaikka säilykeananaksen liemellä.
Väliin laittaa vauvojen marjasosetta, rahkakermaa ja jotain marjoja pakkasesta. Päälle samaa rahkakermaa ja koristelee oman maun mukaan:)

Täällä näköjään olikin tuo peruskakkuohje jota meilläkin käytetään. Mä paistan sen yleensä n. 180 asteessa ja katon tulitikulla milloin on valmista, riippuu ihan kakun koosta kauanko menee. Jos haluat helpon pohjan niin tee uunin pellillä ja leikkaa kakku sitten yhtä suuriin osiin kypsänä niin vältyt siltä pohjan halkaisemiselta.

Mä olen kokeillut kaikki helpot ohjeet ja tehnyt varmaan sata kakkua ja epäonnistunut joka saakelin kerta!
Nykyään teen niin että ostan valmiin pirkka tms. pohjan jolla hintaa huimat 2e, laitan vaan herkkutäytteet sisälle ja kuorrutan ja koristan hienoksi, ei kukaan tiedä etten ole itse tehnyt :LOL:

Ei kaikki vaan voi osata kaikkea... Ennemmin olen rento äiti ja juhlien emäntä kuin kireä ja vittuuntunut yhden saatanan kakun takia :flower:

Yhteistyössä