sanokaa mulle että mä olen vaan ylihysteerinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen jo jonkin aikaa pannut huolestuneena merkille yhden seikan tuosta meidän vauvasta. Nimittäin sille tulee kerran, välillä useamminkin, päivässä sellainen ihme kohtaus. Vauva on silloin useimmiten unessa ja alkaa hengittää silleen nykivästi. Vähän samalla lailla kuin jos olisi itkenyt vähän hemmetisti ja sitten vaan nyyhkyttää.

Tässä vaan erona se että vauva ei oo itkenyt ennen nukahtamistaan, eikä itke nukkumisen aikana. Hengitys vaan menee hetken katkonaisesti ns. nyyhkyttäen ja sitten taas tasaantuu. Vauva ei sätki, kouristele...ei mitään. Ei edes herää siihen. Hetken vaan "nikottelee", sitten vetää pariin otteeseen syvään henkeään ja jatkaa uniaan.

Mistä tuollainen vois johtua? Kokemuksia? Pitäiskö huolestua (tai siis huolissaan jo olenkin) :|

Solet vaan ylihysteerinen :hug: Toinen näkee unia ja tuhisee, et se siekään ihan hiljaa nuku. Samanlain kai meillä jätkä teki ja ihan hyvin se on hengissä vielä :D

Voi että sentään! Mä hei oikeesti taidan rakastaa teitä :D :heart: . Arvatkaa olenko mä miettinyt tätä asiaa ja murehtinut. Enkä kuitenkaan oo kehdannut neuvolaan soittaa.

Kiitti muruset :hug: :hug:

Moi!

Täällä se sun kohtalotoveri, ylihysteerinen. Lapsella ei ole ollut tuollaista, mutta itsellä tulee joskus, kun on tooosi väsynyt, niin tulee sellainen nykivä, väsynyt huokaus joskus unessa, johon säpsähdän joskus. Toisaalta vauvalla voi olla uniapneaakin, ja hänellä tulee juuri tuollainen katkos. Netistä löytyy varmaan asiaa. Mutta voi olla ihan vaaratonkin. Mutta kuin noin usein esiintyy, niin suosittelen kääntymään lastenlääkärin puoleen. Tsemppiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moi!

Täällä se sun kohtalotoveri, ylihysteerinen. Lapsella ei ole ollut tuollaista, mutta itsellä tulee joskus, kun on tooosi väsynyt, niin tulee sellainen nykivä, väsynyt huokaus joskus unessa, johon säpsähdän joskus. Toisaalta vauvalla voi olla uniapneaakin, ja hänellä tulee juuri tuollainen katkos. Netistä löytyy varmaan asiaa. Mutta voi olla ihan vaaratonkin. Mutta kuin noin usein esiintyy, niin suosittelen kääntymään lastenlääkärin puoleen. Tsemppiä :)

Voi ei, muut olivat vastanneet, että ihan normia. Unohda vastaukseni heti. Olen tosiaan samanlainen hysterisoija kuin sinäkin. Kaikki varmaan ok!

Vauva näkee kait vaan unta ja elää niin siinä mukana. Meidän vauva haukkui välillä kuin koira ja sitten juuri hengitti nopeasti ja sitten taas tasaantui. Katso liikkuuko silmät (siis luomien alla) eli onko REM unessa tuolloin, luultavasti on. Joku joka tietää enemmän kertokoon.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä olen jo jonkin aikaa pannut huolestuneena merkille yhden seikan tuosta meidän vauvasta. Nimittäin sille tulee kerran, välillä useamminkin, päivässä sellainen ihme kohtaus. Vauva on silloin useimmiten unessa ja alkaa hengittää silleen nykivästi. Vähän samalla lailla kuin jos olisi itkenyt vähän hemmetisti ja sitten vaan nyyhkyttää.

Tässä vaan erona se että vauva ei oo itkenyt ennen nukahtamistaan, eikä itke nukkumisen aikana. Hengitys vaan menee hetken katkonaisesti ns. nyyhkyttäen ja sitten taas tasaantuu. Vauva ei sätki, kouristele...ei mitään. Ei edes herää siihen. Hetken vaan "nikottelee", sitten vetää pariin otteeseen syvään henkeään ja jatkaa uniaan.

Mistä tuollainen vois johtua? Kokemuksia? Pitäiskö huolestua (tai siis huolissaan jo olenkin) :|

Elä huolehdi, ihan normaalia hikan tynkää...

Moi!

Voi ei, muut olivat vastanneet, että ihan normia. Unohda vastaukseni heti. Olen tosiaan samanlainen hysterisoija kuin sinäkin. Kaikki varmaan ok!

:hug: :hug: :heart:

Moi!

Phöh se mitään apneaa ole. Apneassa hengitys katkeaa pitkäksikin aikaa kokonaan, eikä pelkästään muutu nykiväksi. Ei pidä hysterisoida eikä hysterisoitua. :)

Ihanaa!!! Miten mä olenkin näin hysteerinen kaikesta mikä liittyy tuohon jälkikasvuun. Luin just esikoisen vauvakirjaa ja sieltäkin bongasin tosi nolon jutun. Mä nimittäin olin raahannut poikaparan lääkärille....sen takia että se nukkui pää takakenossa :D :ashamed: :snotty:

Meillä myös vauva tekee tuota usein. itse ihan hermona että voi nyt se näkee painajaisia, pitäisköhän herättää... Eli kyllä meitä hysteerikkoja on enemmänkin.

Yhteistyössä