Sanokaa mulle et tää on ohimenevää!

Tyttö 10kk heräs klo 5:15 syömään. Ei nukahtanut uudestaan. Itki, karjui, kitisi ja mönki. Sitä kesti ties kuinka kauan kunnes mäkin itkin silkasta väsymyksestä. Mies laittoi tytön omaan sänkyyn kömpimään. Kitisi, mönki...oli hiljaa...kunnes klo 7 nukahti.

Saman tien heräs isoveli viereisessä huoneessa "äitiiiiii haluaa unimusiikkia" Kävin laittamassa pojalle peiton ja unimusiikkia, nukahti hänkin.

Sain unen päästä kiinni, kunnes tyttö heräs klo 7:20...eli nukkui hurjat 20min. Nousin tytön kans...keitin maailman vahvimmat kahvit. Kitinää koko aamu täynnä, hampaita puhkee...

Isoveli heräsi sitten vasta klo 9:30.

Ja tästä päivä taas alkaa. Tällaista kestänyt jo reilun viikon, mä hajoon! Oon niin väsynyt. Miten saan rauhoitettua aamut?
Tyttö nukahtaa illalla klo 9 että kyllä hän nukkuu sen 8 tuntia vähintään, mutta noi aamut on todella rankkoja. Poikakin on niin väsynyt kun heräilee tytön kitinään vaikka uni maistuis.
 
Ehkä olisi syytä mennä klo 21 nukkumaan. Mutta en millään malta, koska silloin on aikaa laittaa jalat pöydälle, juoda kupillinen teetä, lukea lehteä tai keskustella miehen kans ilman että on taustahälinää.
Ja nyt ihan oikeesti, turha kenenkään purnata että no omapahan on vika jos väsyttää kun et mee ajoissa nukkumaan!!!!Kyllä mä kaipaan omaa aikaa ja miehen kans kahden keskistä aikaa ilman lapsia. Sitä ei ole muulloin kuin iltaisin kun lapset käyneet nukkumaan. Lapset nukkuu päikkäreitäkin eri aikaan... \|O
ps.Nukkumaan menen klo 22-22.30 että en mä kuitenkaan ihan yömyöhään kuku.
 
Jospa kokeilet vaikka viikon ajan mennä nukkumaan aiemmin. Saisit vähän univelkaa pois.Tiedän kyllä, että ne rauhalliset hetket illalla lasten jo nukkuessa on luksusta, mutta ehkä niistä kannattas kuitenkin muutama uhrata pitempien unien takia.

Tai sitten odotat vaan, että totut tuohon rytmiin. Minä oon nyt reilun vuoden ajan herännyt joka arki-aamu klo 5.30, eikä se tunnu enää ollenkaan vaikealta. Viikonloppuisin saan kyllä nukkua tuonne 8-9. Mutta jos sinäkin saisit vaikka viikonloppuna pidettyä päikkärit, kun mies on lasten kanssa =)
 

Yhteistyössä