Sanokaa miten teen (täytekakku-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli 2vee tytön synttäreille Olivia-possu kakku. Tyttö on itse Olivia, joten siitä aihe. :)

Teenkö pellille ison kakkupohjan ja siihen värillisellä kermavaahdolla jne sitten sen Olivian kuvan?

Vai teenkö sulatetusta suklaasta sen olivian kuvan ja siirrän sen sitten niine hyvineen siihen kakkupohjan päälle?

Vai teenkö olivia-possun muotoisen kakun?

Marsipaanihässäkät voidaan unohtaa, koska haluan että kakku myös maistuu eikä vain näytä siltä miltä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Mä tekisin kermakakun, jossa on päällä marsipaanilevy, johon maalattu Olivian kuva elintarvikeväreillä. Ei maistu marsipaani, kuin koristeen verran.

Toinen vaihtoehto ois tuo suklaapursotus.

Juu minä en oikein pidä väliä, tuossa kuitenkin on tota marsipaania jo enemmänkin ja kakun hinta nousee jos joudun ostamaan tuota maalaamista varten kauheesti elintarvikevärejä. Punaista jo löytyykin.

Suklaapursotuksella olen tehnyt nipsun joskus ja se oli ainakin helppoo ja toimivaa.

Ehkä teen kuitenkin tuon olivian mallisen kakun.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
tee olivia kakun muitoinen pohja
värjää kermasta punaist ja tee mekko sillä punaisella kermalla
sitten vaalenpunaisella kermalla muu osa
ja vaikak kuklaasta silmät ja suu

Ajattelin, että teen sen olivian jollaon se punainen juhlamekko. Mitenkäs jos teen tuon tuohon muotoon niin miten toteutan sen kruunun kun sehän jäisi ikäänkuin ilmaan...? Vai pitääkö siihen jättää kakkupohjaa alle? Mietin että sen voisi toteuttaa ainakin jollain hopeakuulilla tms. vastaavilla.

Mitäs jos sen kruunun verran ostaisit keltaista marsipaania? Itse joskus ostin läheisestä konditoriasta valmiiksi muotoillun lakin, eikä maksanut kuin pari euroa ja oli hieno kakun päällä. Kun senhän voisi sitten muotoilla siihen olivian "päähän" sopivaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja iitis:
Mitäs jos sen kruunun verran ostaisit keltaista marsipaania? Itse joskus ostin läheisestä konditoriasta valmiiksi muotoillun lakin, eikä maksanut kuin pari euroa ja oli hieno kakun päällä. Kun senhän voisi sitten muotoilla siihen olivian "päähän" sopivaksi?

Ei taideta kaupassa myydä kruunun verran marsipaania. :D PItäisi siis ostaa koko pötkö. :D