Sanokaa millainen heijastin vaunuissa/rattaissa ei ole nolo/mauton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kiinnitin meidän vaunuihin runkoon heijastintarraa vesiohentrisen kontaktiliiman kanssa(pysyy paremmin kuin tarran oma liima). joten se on varmaan vähiten junttia ja noloa.

kiinnitin symmetrisesti kummallekin puolelle rungon tankojen ympäri. tuli siisti ja näkyvä.

Ei tarvitse itse laitella liimaa, kun käy hakee tälläisen apteekista:
Refen | Refen Heijastinteippi

Sillä ei ole mitään merkitystä jos joku on jonkun mielestä nolo.
Tai että olit paniikissa kun joku jossain palstalla niin sanoo... Mitä vit?!?!

Hyppäät varmaan jorpakkoonkin jos joku sanoo et se on siistii...

Kenelle tulee edes mieleen, että heijastin voisi olla nolo?`
Ne rekkarit nyt on ihan muusta syystä "noloja", ei siksi että ne ovat heijastimia (uusi tieto muuten minullekin). Mutta mikään muu heijastin ei todellakaan ole nolo. Pimeässä näkyminen on elintärkeää!

Meillä on sellainen heijastava pehmopupu rattaissa rattaiden omien kiilusilmien lisäksi. Nolointa mun mielestä olisi jäädä lasten kanssa auton alle, kun ei kehtaa käyttää heijastinta.

Yhtäkään vastausta lukematta: HEIJASTIN ei OLE NOLO! Ikää oli? Musta on typerää et kuvitellaan heijastimen olevan jotenkin nolo, sun ja vauvan turvallisuuden se takaa, ei nolaa.. Mitäs sitten teet kun oot nolouden takia jättäny heijastimen pois ja auto ajaa sua ja vaunuja päin ku ei nää teitä. Se, jos mikä on noloa varsinkin selitellä jälkeen päin kaikille että "ku se oli niin nolo" Herätys!

tää on maalaiskylä,ei siis keskellä mitään =)mutta kuitenki lähmipään kaupunkiin on 35km.
eli täällä on pimeetä!ei katuvaloja päällä illasta jnejne.ja meillä on keltainen huomio vaunun sadesuoja.heijastavaa pintaa ja vielä heijastin nauha.
ja miks näin?!? siksi jotta viime syksynä kaikista roikkuvista heijastimista huolimatta olimme jäädä auton alle.ei kuljettaja vain nähny.vaan kyllä säikähti kuljettaja!pysäytti auton ja tuli kyselemään vointia.vaikka vain säikähdyksellä selvittiin niin kyllä jälkesä jätti.
nyt on sit vaunut ja työntäjä näkyvillä=)

Pakko kysyä, että millaisia rattaita teillä on, että joutuu edes miettimään moista? Sekä vaunuissa, että molemmissa rattaissa mitä meillä on, on joka puolella heijastimet jo ihan verhoiluissa, eli ei ole tarvetta lisätä yhtäkään heijastinta lisää.

Noloja heijastimia ei ole olemassakaan, paisti yhden kassini vetoketjussa roikkuva pupunkorva, muut osat pupusta kun ovat jääneet johonkin välille:) Tosin toivoisi kyllä että vaatevalimistajat lisäisivät aikuistenkin vaatteisiin heijastimia saumoihin, kuten lastenvaatteissa useimmissa on. ne killuvat kun on hankalia kalvovaatteissa kun ei saa kiinni ja muutenkin, kun tahtovat tarttua ja hajota.

Minä pistin heijastintarranauhaa pitkin vaunujen metalliosia. Sorruin sikäli tyylikkyysajatteluun, että valitsin harmaan tarran, joka ei päiväsaikaan juuri erottunut harmaista metalliputkista. Pimeällä saatoin kiinnittää vaunuihin jopa polkupyöränlampun valaisemaan eteenpäin ja selässäni oli punainen vilkkuvalo valottomia pyöräilijöitä varten.

Heijastin ei voi olla nolo. Eikä tarvitse olla edes maaseudulla katuvalottomalla taipaleella, kaupungissakin tummiin pukeutuneita ihmisiä on iltahämärissä joskus vaikea nähdä auton ratista kun jokapuolella killittää kaiken sortin valoja + vastaantulevien autojen valot häiritsee; tai on märkä keli, jolloin kaikki heijastuminen häiritsee vielä enemmän.

http://www.mariannevalola.com/mallistoE.htm

Tää ei ehkä olis vaunuihin se sopivin. Vois mummot katsoa pitkään ;D
Muuten pidän tästä Naisten päivä ideasta. Mikäli pääsen kouluun, niin haluan penaalin tuota sarjaa!

Mä muuten oikeasti suosittelen, että laittakaa edes JOKU heijastin niihin vaunuihin ja mielellään pari itsennekin päälle.

Meillä tossa pari iltaa sitten kävi just niin, että yks äiti työnsi vaunut ja itsensä suojatielle, mutta sen näki siitä parin metrin päästä. Yhtä ainoaa heijastinta ei ollu sen kummemmin tummissa vaunuissa kuin äidilläkään. Oli katuvalot, mutta ei auttanut asiaa yhtään.

Onneksi vauhtia oli niin vähän, että vaaratilannetta ei päässyt sinänsä syntymään eikä tämä äiti varmaan koskaan edes saanut tietää, että emme häntä nähneet. Mutta itse pelästyttiin autossa tosi paljon, koska tiedetiin tilanne: yhtäkkiä meidän eteen oli ilmaantuneet vaunut ja äiti, joihin ei kyllä olis ehditty reagoida mitenkään.

Joissakin sadesuojissa on heijastimet ja aika monissa vaunuissakin, mutta jos ei ole

NIIN LISÄTKÄÄ NIITÄ HEIJASTIMIA! Ihan sama minkälaisia, kunhan ne heijastaa.

Kyllä se niin on ettei mitään väliä minkälainen heijastin, kun on turvallisuudesta kyse. Koskaan ei ole tullut mieleenkään katsella toisten heijastimia sillä silmällä... meillä on vaunun verhoilussa heijastinpintaa, sekä kiinnitin yhden heijastimen päätyy. Vielä työntöaisaan jos saisi ostettua jonkinlaisen...
Viime syksynä, ennen lumien tuloa, olin oikeesti ajaa perheeni kanssa vaunujen päälle! Kuten Kärppänäkin sanoi, olivat suojatiellä ja näin vasta ihan muutaman metrin päästä heidät. Onneksi ei ollut liukasta ja sain jarrutettua... eri asia ois ollut jos tie ois jäässä :(