Sanokaa millainen heijastin vaunuissa/rattaissa ei ole nolo/mauton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cc

Vieras
Meillä siis rekkariheijastin ja sellaisia eläinhahmoja vaunuissa. Täältä luin, että rekkari on nolo. Entäs ne eläimet? Onko joku pankin ilmaisheijastin mauton? entäs heijastintarra? Mikä ei olisi mauton?

Ilman palstaa en kyllä tietäisi, että heijastinkin voi olla nolo.. Lähinnä luulin, että tarkoituksena on näkyä pimeällä..

Olkoon mitä lystää, millään et saa vaunuihisi semmosta heijastinta joka ei jonkun mielestä olisi typerä/nolo/mauton, joten pääasia että se miellyttää käyttäjiä :wave:

Ihan sama mitä siellä killuu kunhan se vaan heijastaa. Tämänköhän takia nykyään niin harva käyttää heijastimia kun ne on niin MAUTTOMIA :headwall: Sitä mauttomuutta saa sitten miettiä siellä auton nokan alla :whistle:

Sellainen joka täyttää EU-direktiivin mukaisen heijastusvaikutuksen. Eli näkyy aikaisemmin auton valokeilassa kuin vaunut ilman heijastinta. Jossain TV-ohjelmassa todettiin, että vaalea lapanen näkyi auton kuljettajalle aikaisemmin kuin tunnetussa marketissa myyty heijastin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellainen joka täyttää EU-direktiivin mukaisen heijastusvaikutuksen. Eli näkyy aikaisemmin auton valokeilassa kuin vaunut ilman heijastinta. Jossain TV-ohjelmassa todettiin, että vaalea lapanen näkyi auton kuljettajalle aikaisemmin kuin tunnetussa marketissa myyty heijastin.

No lähempää mua ainakin on autot ajaneet silloin kun olen ollut matkassa ilman heijastinta. Kun on pimeys päässyt yllättämään :ashamed:

mä kiinnitin meidän vaunuihin runkoon heijastintarraa vesiohentrisen kontaktiliiman kanssa(pysyy paremmin kuin tarran oma liima). joten se on varmaan vähiten junttia ja noloa.

kiinnitin symmetrisesti kummallekin puolelle rungon tankojen ympäri. tuli siisti ja näkyvä.

On heijastimissa tosiaan eroja ja nekin kuluu, pitäs vaihtaa uuteen säännöllisin väliajoin. Monta vuotta vanha kulunut heijastin ei enää anna täyttä "suojaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

No lähempää mua ainakin on autot ajaneet silloin kun olen ollut matkassa ilman heijastinta. Kun on pimeys päässyt yllättämään :ashamed:

Toivottavasti sulla oli edes vaaleat lapaset.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä näin yks päivä sellaiset vaunut jossa oli ainakin 8 Unikko heijastinta, saatto olla lisääkin, mutten kerennyt laskee. Oli aika kivan näköinen :)

Onko "Unikko" heijastimet samoja joita tarroina näki mummojen jääkaapinovissa 70-luvulla, kun olin tosi pieni. Ne ei tainnut olla nimeltään unikkoja silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä näin yks päivä sellaiset vaunut jossa oli ainakin 8 Unikko heijastinta, saatto olla lisääkin, mutten kerennyt laskee. Oli aika kivan näköinen :)

Onko "Unikko" heijastimet samoja joita tarroina näki mummojen jääkaapinovissa 70-luvulla, kun olin tosi pieni. Ne ei tainnut olla nimeltään unikkoja silloin.

Marimekon Unikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Olkoon mitä lystää, millään et saa vaunuihisi semmosta heijastinta joka ei jonkun mielestä olisi typerä/nolo/mauton, joten pääasia että se miellyttää käyttäjiä :wave:

Ihan sama mitä siellä killuu kunhan se vaan heijastaa. Tämänköhän takia nykyään niin harva käyttää heijastimia kun ne on niin MAUTTOMIA :headwall: Sitä mauttomuutta saa sitten miettiä siellä auton nokan alla :whistle:

Hyvä! Naulan kantaan =)

Tuommoisia perusheijastimia (niitä kovia) on kerääntynyt tusinoittain ja mä laitoin niitä vaunuihin kuin joulukuuseen koristeita, eli vähintään liikaa.

Kellä olikaan se "rekkari" missä luki EI OO MUN...