Sanokaa joku MITÄ TÄMÄ NYT ON??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Eli tein positiivisen raskaustestin. Rv 6+2 alko vuoto, ihan kuukautisvuotoon verrattavaa vuotoa joka alkaa nyt loppumaan, vuotoa kesti siis viikon. Olin siis aivan sataprosenttisen varma, että kyseessä oli keskenmeno, niitä kun on ollut useita aikasemmin. Eilen töissä tuli ihan kauhean huono olo yhtäkkiä. Tänään tilanne toistu ollessani koulutuksessa. Ihan kamala olo, oksetti, pyörrytti. Ihmettelin vointia ja hetken mielijohteesta päätin hakea raskaustestin jonka tein kotiin tullessani. Tulos: selkeetä selkeämpi plussa :o

Mistä tää voi johtua, pitäskö tässä vaiheessa hcg:n olla laskenu? Voiko olla kohdunulkopuolinen jos ei kipuja ole? n. 7+2, eli pitäskö kohdunulkopuolisen jo oireilla?

Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia???

Noilla oireilla pääset varmasti julkiselle ultraan, soittelepa paikalliseen neuvolaan ja kysy sieltä. Voi olla, että menossa on monikkoraskaus ja sait ns. osittaisen keskenmenon, eli yksi sikiöistä tuli pois. Tai sitten vain joku verihyytymä, tai sitten tuli ihan taviskeskenmeno. Mutta soita sinne neuvolaan, noilla viikoilla näkyy jo ultrassa kaikki tarvittava eikä sitten tarvitse miettiä ja pähkäillä. Halauksia.

Hemoglobiinin pitäisi lähteä oikeastaan laskemaan vasta toisella kolmanneksella. Miten verenpaine?

Kohdunulkoisesta ei välttämättä vielä tuossa vaiheessa kipuja.

Suosittelisin käymään lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkärille:
Hemoglobiinin pitäisi lähteä oikeastaan laskemaan vasta toisella kolmanneksella. Miten verenpaine?

Kohdunulkoisesta ei välttämättä vielä tuossa vaiheessa kipuja.

Suosittelisin käymään lääkärissä.

Niin, ei hemoglobiinia oo mitattu vaan mietin sitä hcg:tä, eli raskaushormoonia. Testi oli niin selkeä plussa, ettei erehtyä voi tuloksesta :/

Hei! Itselläni tuli myös vuotoa ja tässä lääkärien selityksiä.

Vanhaa verta esim menkoista.
Verta on voinut tulla kiinnittymisestä, ei vain ole tullut silloin ulos.
Istukka on kohdunsuulla ja sen hentoiset verisuonet eivät pysty kiinnittymään kohdunsuuhun ja ne vuotavat vähän.
Ja vähäinen punertava vuoto voi tulla limakalvoilta.

Ja minulla oli myös tolkuttomat kivut (tuntui kun joku olisi leikannut vatsaa auki sisältä päin moottorisahalla) mutta ne johtuivat kohdun kasvamisesta kun siellä oli vertakin.
Ja sitä olikin paljon, viikon verran tuli vuotoa ja viimesenä päivä ihan sikana kun söin buranan ja siirtelin huonekaluja.
Kuitenkin edelleen raskaana. Mulla se istukka löytyi siitä kohdun suulta ja ultrassa löytyi kohdusta verta.
Pääsin terveyskeskuksen kautta ultraan.

Joka kolmannella on vuotoa jossakin vaiheessa raskautta.
Ja onhan se uskomuskin että jos vuotaa niin on tyttö tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Hei! Itselläni tuli myös vuotoa ja tässä lääkärien selityksiä.

Vanhaa verta esim menkoista.
Verta on voinut tulla kiinnittymisestä, ei vain ole tullut silloin ulos.
Istukka on kohdunsuulla ja sen hentoiset verisuonet eivät pysty kiinnittymään kohdunsuuhun ja ne vuotavat vähän.
Ja vähäinen punertava vuoto voi tulla limakalvoilta.

Ja minulla oli myös tolkuttomat kivut (tuntui kun joku olisi leikannut vatsaa auki sisältä päin moottorisahalla) mutta ne johtuivat kohdun kasvamisesta kun siellä oli vertakin.
Ja sitä olikin paljon, viikon verran tuli vuotoa ja viimesenä päivä ihan sikana kun söin buranan ja siirtelin huonekaluja.
Kuitenkin edelleen raskaana. Mulla se istukka löytyi siitä kohdun suulta ja ultrassa löytyi kohdusta verta.
Pääsin terveyskeskuksen kautta ultraan.

Joka kolmannella on vuotoa jossakin vaiheessa raskautta.
Ja onhan se uskomuskin että jos vuotaa niin on tyttö tulossa.

Ihan uskomatonta! :o Täytyy huomenna koittaa päästä neuvolaan. Pidin tätä ihan selvänä keskenmenona, en edes muuta vaihtoehtoa miettiny. Verta tuli paljo, samanlaista ku menkkojen aikana ja kipujakin oli. En yhtään halua tässä vaiheessa elätellä toivoa, että mitään eloa kohdusta löytyy, lähinnä tuo kohdunulkopuolinen pelottaa koska testi niin vahvasti plussa. Eikö sen luulis kuitenki olevan haalenemaan päin tässä vaiheessa, viikon vuotamisen jälkeen?

Mulle kanssa puhuttiin että keskenmeno tai tuulimuna ja kaikkea.
Sitten menin jo tippa silmässä terveyskeskukseen ja kiltti mies lääkäri lähetti minut ultraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplat05:
Joillakin saattaa tulla muutamatkin valemenkat normaalien kuukautisten aikaan.

Tätä mäkin mietin mutta sekään ei kai täsmää kun vuoto alko 6+2 joten ei sillon ois ollu normaalien menkkojen aika. Voi apua, että tämä on stressaavaa :(

Mä tiedän miltä susta tuntuu, mutta älä vielä menetä toivoa. Kaikki voi kuitenkin ja toivottavasti olla kunnossa.

Kiitos lohdutuksesta. Voi itku, miksi tän piti mennä näin. Tiiätkö, ihan hulluahan tää on....minä olen jo kerran luopunu tästä raskaudesta ja oikeestaan tuntu jo, että olen pääsemässä siitä ylikin. Mutta nyt alkaa kaikki alusta :(

No huomenna soitat terveyskeskukseen ja pyyät et saat tulla näytille kun tulee verta ja oot raskaana ja on tullu jo jonkin aikaa. Sit sanot siäl et haluut ultraa et saa tietää onks kaikki kunnos vai miten on. Eiköhän ne laita sulle siäl lähetteen.

Pitää tosiaan huomenna soittaa neuvolaan ja pyytää päästä ultraan. Ois ollu niin paljon helpompaa kun kaikki ois ollu kerralla ohi tai sitten alusta asti hyvin :( Kiitos teille tuesta ja tiedosta! Lisää kokemuksia saa kertoa! Etenki kiinnostaa teidän muiden kokemuksia alkuraskauden keskenmenosta ja siitä miten kauan testi näytti positiivista keskenmenon jälkeen.

muistaakseni hcg alkaa kyllä laskea melkoisen pian, mutta en sitten tiedä minkä määrän kaupan/apteekin testit sitä tarvitsevat. Kuulostaa kyllä siltä, että raskaus jatkuu. Mutta varmistahan asia ultrassa. Ja jos eivät ultraan ota, niin pyydä sitten labrat tarkempaa hcg-määritystä vartren. Lääkäri osaa sitten sanoa,vastaako tulos raskauden oletettua kestoa. Lykkyä! :hug:

Mahdollisesti ollut kaksosraskaus joista toinen vuotanut pois... Kaverillani oli aivan samallalailla mutta raskausviikkoja oli 7+, meni lääkäriin tarkistuttamaan että kohtu tyhjentynyt, niin löytyikin elävä sikiö... Että hyvin voi olla että siellä pikkuinen :heart: sykkii! Toivotaan!

No niin, neuvolassa ja ultrassa käyty. Kohdussa ei ollu mitään..... Hcg on 375 joten ei tässä nyt muu voi olla kuin keskenmeno ja hormoonitaso laskee vaan niin hitaasti tai sitten raskaus on kohdunulkopuolinen. Alkuviikosta menen uudestaan kokeisiin niin näkee millä vauhdilla tuo arvo muuttuu. Ite oon sitä mieltä, että kyseessä on ihan normi keskenmeno ja mun kiusakseni hcg arvot laskee hitaasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin, neuvolassa ja ultrassa käyty. Kohdussa ei ollu mitään..... Hcg on 375 joten ei tässä nyt muu voi olla kuin keskenmeno ja hormoonitaso laskee vaan niin hitaasti tai sitten raskaus on kohdunulkopuolinen. Alkuviikosta menen uudestaan kokeisiin niin näkee millä vauhdilla tuo arvo muuttuu. Ite oon sitä mieltä, että kyseessä on ihan normi keskenmeno ja mun kiusakseni hcg arvot laskee hitaasti :(

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:hug:

Kiitos :'( Eihän tämä ollu ku viides keskenmeno :'(

Voi ei. Olen todella pahoillani :hug:

Kiitos kovasti. Nyt se on kuitenkin ohi siinä mielessä, ettei tarvi ainakaan miettiä, että jos sittenkin....... Voi kun vaan äkkiä laskis nää arvot niin pääsis tästä huonosta olosta eroon, tätä ei millään enää jaksais kun tietää sen olevan niin turhaa :( Ei auta ku odottaa parempia päiviä ja toivoa, että joskus odotusaika menis kuten pitäskin...

Yhteistyössä