Sanokaa, että Suomessa on mustan lesken näköinen hämähäkkilaji, siis hyiiii yäks

Siivosin paperilaatikkoa, joka on keittiön tason alla, kuten kaikki muukin epämääräinen roina...
No, siis lajittelin lattialla istuen tavaroita, kun käsivarrelleni tipahti jotain. Ja se jokin lähti kipttämään käsivarttani ylöspäin...
Seurasi epämääräinen kiljumis-pakenemisreaktio, mutta sen aiheuttaja löytyi (onneksi).
Kiiltävän musta pallomainen ruumis ja 8mustaa jalkaa, ihan kuin musta leski, mutta eihän niitä nyt mun keittiössä pitäisi olla?
Onko Suomessa joku samannäköinen laji?
Vieläkin puistattaa:x
 
"wanja"
Olisko voinut olla tämä hämähäkki? Tosin kyllähän hedelmien mukana voi tulla suomeenkin vaikka mitä lajeja :S Hyyiii :D
https://www.google.fi/search?q=pilkkupavukki&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:eek:fficial&client=firefox-a&channel=rcs&gws_rd=cr&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=eccLUu-IB8Kn4gTTmYCoAg&biw=1024&bih=622&sei=f8cLUpD_A-3Y4QThzYDwDg
 
kepu
Kyllähän tuolta ulkomailta tulee tavaroiden ja hedelmien mukana kaikenlaista ötäkkää, on tullut jopa käärmeitä
mutta lieneekö toikaan mikään myrkkyhämppis puriko se sua?
 
[QUOTE="wanja";28856000]Olisko voinut olla tämä hämähäkki? Tosin kyllähän hedelmien mukana voi tulla suomeenkin vaikka mitä lajeja :S Hyyiii :D
https://www.google.fi/search?q=pilkkupavukki&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gws_rd=cr&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=eccLUu-IB8Kn4gTTmYCoAg&biw=1024&bih=622&sei=f8cLUpD_A-3Y4QThzYDwDg[/QUOTE]

Huh, kiitos, saattaisi olla tuo, tosin näytti ihan kiiltävänmustalta. Yläpuolella muuten oli pöydällä Tänään ostettu banaaninippu ja nektarirasia ,iuuh.
 
"..."
Mikäs noista hämpyistä muuten puree? Vai pureeko kaikki? Miestä puras hämis sormeen ja puremakohta oli monta päivää kipeä ja vähän turvoksissa. Mies kerkes huomata ainoastaan, että otus oli hämähäkki ennen kuin liiskas sen joten tarkempia tuntemerkkejä ei ole.
 
Sehän se
[QUOTE="...";28856144]Mikäs noista hämpyistä muuten puree? Vai pureeko kaikki? Miestä puras hämis sormeen ja puremakohta oli monta päivää kipeä ja vähän turvoksissa. Mies kerkes huomata ainoastaan, että otus oli hämähäkki ennen kuin liiskas sen joten tarkempia tuntemerkkejä ei ole.[/QUOTE]

Ristilukki.
Puri viime vuonna meidän kuopusta niin, että nilkka turposi muutamaksi päiväksi.
 
:O Hyi hitto! Se oli ristilukki, jonka verkkoon meinasin lapsena kävellä! Muistan elävästi, kuinka kävelin niityn laidassa ja pysähdyin yhtäkkiä, kun kuvittelin näkeväni liikettä silmien edessä. Tajusin seisovani vain noin 10cm:n päässä isosta hämähäkinseitistä ja hämähäkistä, jota en silloin tunnistanut. Se syöpyi muistiini kuin polttomerkki ja nyt, kun luin "Sehän se" -nikin kommentin, oli pakko googlettaa ristilukki. Sehän se oli! En voi sanoin kuvailla, kuinka inhoan hämähäkkejä! Inhoan, kammoan, pelkään... en voinut edes katsoa Pikku Kakkosen hämähäkki-ohjelmaa, josta tuolla joku jo mainitsi. Lapset vaan nauroivat ja huusivat "tule äiti katsomaan, se meni ohi jo, tule katsomaan, ei siellä enää hämähäkkejä ole" ja aina kun menin katsomaan niin eikö siellä ollut juurikin joku hiton ällöttävä, etova, yököttävä hämähäkki!! Pitikin kasvattaa lapsista noin kieroja!
 
huij
[QUOTE="...";28856144]Mikäs noista hämpyistä muuten puree? Vai pureeko kaikki? Miestä puras hämis sormeen ja puremakohta oli monta päivää kipeä ja vähän turvoksissa. Mies kerkes huomata ainoastaan, että otus oli hämähäkki ennen kuin liiskas sen joten tarkempia tuntemerkkejä ei ole.[/QUOTE]

Kannattaa hakea apua jos huomaat, että mies vetää päälleen sinipunaiset kokovartalokalsarit ja alkaa kiipeillä seinillä...
 
"..."
Miten joku voi noin kammota pieniä ötököitä :D

Meillä asustaa useampikin karvainen hämähäkki, mutta hyvin mahdutaan saman katon alle. Kerran lattialla lymyili sellainen peukalonpään kokoinen jötikkä ja sen kyllä kiikutin ulos :)
 
"vieras"
:O Hyi hitto! Se oli ristilukki, jonka verkkoon meinasin lapsena kävellä! Muistan elävästi, kuinka kävelin niityn laidassa ja pysähdyin yhtäkkiä, kun kuvittelin näkeväni liikettä silmien edessä. Tajusin seisovani vain noin 10cm:n päässä isosta hämähäkinseitistä ja hämähäkistä, jota en silloin tunnistanut. Se syöpyi muistiini kuin polttomerkki ja nyt, kun luin "Sehän se" -nikin kommentin, oli pakko googlettaa ristilukki. Sehän se oli! En voi sanoin kuvailla, kuinka inhoan hämähäkkejä! Inhoan, kammoan, pelkään... en voinut edes katsoa Pikku Kakkosen hämähäkki-ohjelmaa, josta tuolla joku jo mainitsi. Lapset vaan nauroivat ja huusivat "tule äiti katsomaan, se meni ohi jo, tule katsomaan, ei siellä enää hämähäkkejä ole" ja aina kun menin katsomaan niin eikö siellä ollut juurikin joku hiton ällöttävä, etova, yököttävä hämähäkki!! Pitikin kasvattaa lapsista noin kieroja!
Mä olin ennen samanlainen, mutta kävin altistusterapiassa ja se ihan oikeasti autto :)
 
"..."
[QUOTE="...";28856261]Miten joku voi noin kammota pieniä ötököitä :D

Meillä asustaa useampikin karvainen hämähäkki, mutta hyvin mahdutaan saman katon alle. Kerran lattialla lymyili sellainen peukalonpään kokoinen jötikkä ja sen kyllä kiikutin ulos :)[/QUOTE]

Samaa mäkin ihmettelen. Ja nyt se opettaa saman pelon myös meidän tytölle. Onhan se vähän hassua kun 3-vuotias ja 39-vuotias huutaa sohvalta vierekkäin apua, kun joku öttiäinen kävelee lattialla... :D
 
"..."
[QUOTE="...";28856271]Samaa mäkin ihmettelen. Ja nyt se opettaa saman pelon myös meidän tytölle. Onhan se vähän hassua kun 3-vuotias ja 39-vuotias huutaa sohvalta vierekkäin apua, kun joku öttiäinen kävelee lattialla... :D[/QUOTE]

On kyllä luvannut tulla mun mukaan hämisnäyttelyyn. Joskus. :D
 
[QUOTE="vieras";28856263]Mä olin ennen samanlainen, mutta kävin altistusterapiassa ja se ihan oikeasti autto :)[/QUOTE]

Hyvä! Onneksi auttoi. Minä taidan kuitenkin vastaisuudessakin pelastaa hämähäkkejä. Siis pelastan niitä sen takia, ettei minun tarvitsisi tappaa niitä, koska jos yritän tappaa sellaisen, heittäisin jotain niin kaukaa etten takuulla osuisi, ja sitten se kahdeksanjalkainen saatana hyppäisi ilmavirran voimasta suoraan silmieni väliin, kipittäisi silmämunani ympäri ja munisi verkkokalvoihini. Sen jälkeen silmäni sikiäisi satoja pikkuruisia kahdeksanjalkaisia saatanoita ja kaikki karmeimmat painajaiseni toteutuisivat, saisin halvauksen, aivoverenvuodon ja sydänkohtauksen ja kuolisin suu auki ja viimeinen mitä tajuaisin olisi kurkkuuni kipittävä hämähäkkipataljoona! Aaaarrgghh! Siispä hämähäkin huomatessani panikoin, paiskaan huoneen oven kiinni ja rukoilen, ettei se tule oven alta ennen kun avopuolisoni tulee paikalle. Useimmiten se on kuitenkin ehtinyt paeta näkymättömiin ennen avun saapumista, siispä tappamisen sijaan päädyn tahtomattani pelastamaan noita hyvin hyödyllisiä, mutta perkeleellisiä pikku iljetyksiä.
 
vierailija
Olen nähnyt hämähäkin suomessa Kullaalla oli asunnon puuportailla takapihalla (nykyään kuuluu ulvilaan) oli pieni musta ja takaossa punaista onko mustanlesken sukulainen en uskaltanut koskea ja lähdin karkuun
 

Yhteistyössä