Sannii!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Np ja neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Np ja neiti

Vieras
Moikka!

En tienny että millä nimellä olisin ketjun alottanu joten jospa tällä pärjättäs :) Tietysti kaikki tutut vaan linjoille! Käyn sen verran harvoin maalismammoissa että aattelin jos nämä viestit bongais helpommin.

Olipas tosiaan mukava kuulla teistä, siellähän on kasvettu kovasti :) Se on mukava että ruoka maistuu! Onko sulla oma maito riittäny vai annatko osaksi korvikkeita? Niin me aloiteltiin ensin omena-päärynällä ja just se teelusikallinen ensin, sitte seuraavana päivänä vähä enempi ja silleesti. Vähän kyllä itekkin kaipais tietoa että paljonko sitä voi sitte antaa kun on päästy makuun eikä oo tullu mitään allergioita ym. Vaikka kyllähän sitä vauvakin lopettaa syönnin kun ei enää maistu mutta ettei kuitenki antais liikaa. Oisko meillä tällä hetkellä joku reipas ruokalusikallinen annoksena. Juups ja viikko maisteltiin ensimmäistä makua ja nyt tosiaan se peruna-maissi ollu vajaan viikon vaikka pidetään siitä se tauko nyt mistä puhuin siinä toisessa viestissä. Näkee onko vaikutusta. Niin meille sanottiin neuvolassa että yks uus maku per viikko. Yhtä asiaa mietin tässä vähä aikaa sitte (on varmaan aivan typerä kysymys...) mutta miten ihmeessä ja mistä lihasta tehdään nämä omat lihasoseet mitä sitten voi vaikka pakastaa jääpalamuotteihin? Onko tietoa? Nyt varmaan joku aattelee että onpas toivoton tapaus :)

Meillä mies on pitäny pari viikkoa lomaa mutta muuten aika tiivisti töissä, ihan hyvin ollaan tytön kans pärjätty mutta oishan se tietysti mukavampaa kun isä ois enempi kotona. Aika paljon kyllä käydään kyläilemässäkin kun ei vaan jaksa kotona istuskella kahdestaan. Mutta minkäs sille voi kun töitä on tehtävä ja varsinki nyt kun itellä nämä tulot ei todellakaan oo mitään päätä huimaavia... haluaisin niiiiin kovasti jäädä vielä kotiin äitiysloman loputtua mutta saa nähä kestääkö talous... Vaikka eipä tuota oo ees vakipaikkaa mihin palata joten riippuuhan se vähän siitäki löytyykö heti töitä. Laskin tuossa että työttömänä tosiaan tienais enempi mitä jos jää hoitovapaalle. Tosi järkevästi aateltu näitä asioita!

Miten teillä on menny nämä kesähelteet? Tykkääkö nukkua ulkona ollenkaan kuumalla? Meillä pitää suosiolla aina laittaa sisälle nukkuun päikkärit jos kuuma kun unista ei muuten tuu mitään.

Juups mutta pitää lähtä touhuaan nyt jotain kun tyttö päikkäreillä, ehtii tehdä jotain ennen kuin heräilee :) Kirjotelkaahan ansku ja antzikin jos näätte ketjun! Antzille vielä hurjasti onnea odotukseen (kävin haaveilijapuolella sillon onnittelemassa mutta en tiedä hukkuiko viesti sinne muiden joukkoon..) mutta joka tapauksessa peukut on täällä pystyssä!!

Terveisin Np ja neiti n. 4 ½ kk

No moi

Olen antanut korviketta melkein syntymästä asti kun mun maidoilla ei poika pärjännyt. Nyt rupee maidon tulo loppuun kokonaan.
En oikeen tiiä miten aloittasin perunalla vai hedelmäsoseilla maistelun.
Kesähelteet on aika tukalaia poika kiukuttelee enemmän kun on kuuma mutta kun otan vaatteet kokonaan pois niin tykkää taas kovasti. En ole nukkuttanut ollenkaan vaunuissa kun on kovat helteet sitten kun kelit viilenee niin laitan vaunuihin.
Kirjoiteln taas kun kerkiän voi olla että lomareisulle lähetään niin jää kirjoittelut vähemmälle.

Antzille kovasti onnea odotukseen:=)

JA ansku kans völjyyn:)

Np

Tultiin reisusta muutama päivä sitten. Oltiin rannikolla muutama yö ja poika tykkäs kovasti. Nukkui tosi hyvin paremmin kun kotona ja oli tosi kiltti. Taitaa olla reissumies:)
Ollaan maisteltu perunaa tämän viikon ja jotenkin se on uponnut mutta on siinä opettelu. Miten muuten annatko niitä d-vitskuja miten kun antaa perunaa ja juo korviketta. Olen vähän hukassa kun en viitsi nevolasta kysyä kun räpättää perunasta ja maissivellistä. Nyt en tiedä yhtään annateaanko niitä vitskuja. Kuun lopussa on neuvola ja silloin sanon että perunaa ollaan maisteltu mutta vellistä en sano mitään kun alkavat kumminkin räpättään. Poika on tosi tyytyväinen kun saa kunnolla ruokaa, päivällä perunaa ja illalla maissivelliä.

En osaa yhtään sanoa siitä lihan pakastuksesta ja laitosta. Täytyy varmaan ettiä netistä tietoa.

Sellaista kirjoittele kun kerkiät:=)

Moi!

Tulin huvikseni täällä puolella pyörähtämään ja huomasin tän ketjun. Voi että tuo aika menee, teillä on jo omat kääröt. :) Onnea kovasti! Mä en tästä raskaudesta huolimatta jaksa vielä uskoa että vieläkään onnistuisi. :( Mutta tän lapsensaannin vaikeuden kassa oppii aika hyvin elämään! Tuntuu jopa naivilta kun silloin nuorissa ensiyrittäjissä valitin kun ei vuoden sisällä tärpännyt... Ymmärrän siis näitä ihmisiä edelleen, mutta kaikkien vaikeuksien jälkeen olen tosiaan oppinut, että lapsi on sellainen lahja jota kannattaa odottaa.

Meillä menee ihan hyvin kaikinpuolin. Parisuhde ei paljon paremmin voisi voida, tuntuu että ollaan tänä kesänä jotenkin "uudelleen rakastuttu", ei meinaa millään pystyä olemaan esim. yhtä yötä erossa tms. :) Raskaus on tähän asti sujunut hyvin, pari pv sitten oli NP-ultra ja siellä kaikki oli hyvin. Sama La on kun viimeksi! Eli 4.3 Aika jännä yhteensattuma. :)

Tämä raskaus alkoi muuten huomattavasti nopeammin kun viimeksi. Mulla palasi täti vasta tammikuussa ja kesäkuussa oli + testissä. Aloin syödä lugeja kk aiemmin lyhyeen luteaalivaiheeseen ja se sitten ilmeisesti tepsi. Nyt tuntuu sitten aika turhauttavalta, että kun silloin alussa epäilin ettei ole ovista, niin olihan se ovis mutta muutaman päivän myöhemmin kun piti! Eli väärät päivä hommailtiin ja sitten kun se luteaalivaihe oli liian lyhyt niin ei päässyt raskaus alkamaan... :( No, tästä oppineena syön siis jatkossakin lugeja kun halutaan perheenlisäystä. :)

Tulen uudestaankin täällä vierailemaan jos kirjottelette tänne! Olisi tosi kiva välillä rupatella, olette kuitenkin mun ensimmäiset "nettikamut"! :D Jaksamista vauva-arkeen!

Antzi rv13

Täällähän oli tuttuja! :)

Np, kyselit lihasoseista. No mä tein niin, että keitin ensin jauhelihaa (nautaa, sikaa..) ja sitte soseutin. Sitä mössöä sitte vaan jääpalarasioihin ja pestyihin jugurttipurkkehin pakkaseen. Toinen tapa on ostaa "lihapala" ja pilkkoa se sopiviksi annospaloiksi ja pakastaa vaikka kelmun sisässä. Sitten ottaa vaan pala sulamaan ja keittää se kypsäksi ja soseuttaa. Tuo jälkimmäinen vaikuttaa vähä "tuoreemmalta" vaihtoehdolta..

Sanni, meillä kans Jii sai korviketta. Laitoin d-tipat tuttipulloon korvikkeen sekaan. Yleensä annoin ne illalla, ku tiesin että sen maitoannoksen se juo kokonaan. Nyt myöhemmin oon antanu ihan lusikalla puuron/jugurtin seassa. Niin ja mä annoin kans iltasin velliä. Nukku paremmin yön, vaikka söi se silti sillon öisin pari kertaa. Teet niinku parhaaksi näet.

Atzi, Ompa jännä sattuma toi laskettuaika. Toivottavasti teillä nyt menee kaikki hyvin. Kyllä teillä menee. Maaliskuu on varmaan hyvä kuukausi saada vauva. Meillä ainaki tykkäs siinä 5kk kieppeillä olla vähissä vaatteissa ja teillä se sattuu just kesäksi. Saa ottaa pirpana ilmakylpyjä ja pyöriä viltillä :)

Meillä alkaa "vauvavuosi" lähenemään loppua. Jii aloittaa maanantaina hoidon. Mulla jatkuu opiskelut viikon päästä. Olo on sekava.. Kuumeisesti yritän miettiä mitä haluan tehdä. Opiskelut ei kiinnosta yhtään. Tympäsee mennä kouluun. Oon pähkäilly ja miettiny itteni puhki. Oon ajatellu, että voisin alkaa perhepäivähoitajaksi. Mullahan oli aiempi koulutus ja sitte on kunnalta luvat yksityisenä toimiseen muutaman vuoden takaa. Toisaalta haluaisin olla kunnallinenhoitaja, koska olis se oma tiimi jne..vähä tukea toisista hoitajista. Mutta tuo hoitajaksi ryhtyminen vaatis isomman talon hankintaa. Mies on kyllä ihan mukana tässä suunnitelmassa. Tämä talo tosin pystytään myymään vasta ensi vuoden puolella.. No kai mä nyt meen tonne kouluun ja kattelen. Jos tuntuu, että ei innosta niin lopetan ja alan suunnitella tota lastenhoito hommaa..

Pikku Jii on jo 1,3kk. Nyt kävelee jonkun verran, mutta vielä konttaakin. Aika hauska tyyppi. Oikee huumorikaveri. Tykkää esittää ja naurattaa muita :)

Moi!!

Onpas mukava kuulla antzistakin, ihanaa että raskaus on sujunu hyvin (ja rakkaus kukoistaa entistä enemmän ;) ! Viikkojakin on jo kivasti takana, alkuoireista oot selvinny :) Joko sulla alkaa masu näkyä? Jännä juttu muuten tuo että sulla oli luteaalivaihe vaan lyhempi, pienestä kiinni mutta eipä niistä ikinä tiiä.. hyvä että huomattiin, jatkossakin tietää sitten. Aika jännä homma tuo la teillä!

Sanni juu annan niitä d-vitamiineja 3 tippaa päivässä, annan pikkulusikan "varrella" ne. Voishan ne tietenkin maitoonkin lisätä niinkuin ansku kirjotti. Aloin vaan antaan erikseen kun yhessä vaiheessa meinas aina jäädä pullon pohjalle vähä maitoa niin meneepä perille kun antaa erikseen. Meillä käytetään Jekovitejä, ohjeessa sanottiin että täysin tai osittain rintaruokitulle lapselle 5 tippaa päivässä ja korvikevauvalle 3 tippaa/pv. Niin ei tosiaan kannata neuvolassa kovin sanoa että syötte jo vähän soseita ym., ne on yleensä niin tarkkoja niiden kans että kun muka ei vielä ole oikea aika. Mun mielestä kaikista tärkeintä on että vauva on tyytyväinen, mekin aloitettiin jo ennen "sallittua aikaa". Tuossakin asiassa on maalaisjärki sallittua, eikä kannata seurata kaikenmaailman ikäpykäliä, kyllähän sen näkee kun maito ei pelkästään riitä. Eikö ookin mukavaa vaihtelua kun pääsee vähän lomaileen, vaavelillekin vähän kateltavaa kun on uutta ympäristöä. Meillä kylläki tyttö pelkkää hymyä kun tultiin reissusta kotiin, vaikka oltiin vaan yks yö, kaippa se oli mukava olla reissussa mutta vielä mukavampi tulla kotia :)
Voi että ihanaa kun ilmat on nyt alkanu viiletä, on nukuttu paaaljon paremmin päikkärit. Loppuhelteillä herättiin melkeen ½ tunnin välein ja nyt menee reippaasti 3 tuntia putkeen ilman äännähdystäkään (pitää kyllä koputtaa puuta..).

Se on melkonen muutos ansku taas kun joutuu lähteen koulun penkkiä kuluttaan tai siis yleensäkin kun ei voi olla enää kotona. Mua kauhistuttaa jo valmiiksi että kun äitiysloma loppuu.. Mitä alaa opiskelet nyt? sehän on hyvä että sulla on valmiiksi jo yks ammatti jos ei jaksa/kiinnosta enää opiskella niin kuitenkin on mahdollisuus töihin mennä. Aattelin kans joku aika sitte että jos kävis opiskeleen jotain lisää mutta ei kyllä enää jaksa, pitäis alottaa ihan alusta, taitaa jäädä tekemättä.
Niin ja kiitos lihavinkeistä, jonku ajan päästä alan kokeileen.

Nyt on viimesen kuukauden aikana tapahtunu paljon kehitystä neitillä, mukavaa seurattavaa. jotenkin vaan harmittaa vierestä katella kun toinen haluais niin eteenpäin mutta ei oikein vielä ymmärrä miten sinne päästäs. Tekis mieli auttaa aina jotenki mutta pakkohan se on ite opetella :) eiköhän se siitä kohta.
Sillon muuten joskus joku laitto viestiä että ois mukava nähä kuvat, en tosiaan tiedä miten se onnistuis, ei oikeen nettiin vihti laittaa sähköpostiosoitetta... ideoita?

Taidan tästä lähtä viettään sunnuntaipäivää, kirjotelkaahan kun ehditte, antzikin kans!!

Pikaisesti koulun lomasta vastailen... Oireet on juu helpottanut, mutta ajoittain edelleen tuntuu että tulee noutaja! :D Niin huono olo. Mutta en valita. :) Masu on kasvanut melkein pelottavan paljon, kaikilta olen kysellyt onko normaalia ym, mutta kuulemma toisessa raskaudessa usein niin käy. Mullahan tää lasketaan jo toiseksi raskaudeksi enkä ole ensi synnyttäjä kun viimeksi meni niinkin pitkälle. Mutta nyt takaisin koulutyön ääreen! :) Kirjoitellaan.

käytiin aamupäivällä nevolassa poika on 3kk ja painoa 6,760 ja pituus 65 että pitkä poika isäänsä tulee.:)
Olen syöttänyt velliä iltasella ja peruna ollaan maistelut ihan hyvin pojalle mastuu nyt sai ensimäisen rokotteen ja tuntuu että poika on tosi kiukkunen ja itkee koko ajan en tiedä johtuuko piikistä. Tuliko muille mitään vaikutteita piikistä?

Hyvä kun antzilla rakkaus kukoistaa se on tärkeää suhteessa.
Ansku22 ollaankos sitä suunniteltu jo kaveria pojalle:)?
Mua ei kanssa kiinnosta mennä töihin takasin mutta ei varmaan pysty yhden tuloilla elään. Saa nähä.
No joo nyt täytyy rientää poika heräs:)

Sanni meilläkin itkettiin kovasti piikkineuvolan jälkeen, annoin panadol-supon ja siihen helpotti, sama itku oli toisenkin piikin jälkeen. Kuumetta tai mitään muuta ei ollut muuta kuin tätä itkua. Onko teillä muuten miten poika alkanut nukkumaan öitään, saatko nukuttua ite hyvin? Oliko vaikutusta yöuniin kun aloitit iltavellin?

Antzi mulla kasvo maha sillon tosi nopsaa alussa (vaikka ensimmäinen olikin), puolessa välissä tuntui jo että jos tätä vauhtia kasvaa niin räjähtää kyllä lopussa, mutta sitten se tasottu kasvu kuitenkin (onneks!!) :)

Voi että nautin nyt näistä ilmoista, aivan ihanaa käydä kävelyllä kun on raitis ilma! En varmaan vois asua ympärivuoden lämpimissä maissa...

Np
No velliä kun annoin niin se on nyt nukkunut tonne neljään-viiteen ja yhdeksän aikaan nukkumaan. Sit seuraava herätys on seitsemän- kahdeksan aikaan. Ihan hyvin muuten menee yöt. Tosiaan se piikki päivä oli kauhee annoin kanssa supon niin auttoi oli kyllä tosi väsynytkin että nukkui hyvin kun laitoin supon. Meillä kans nukutaan vaunuissa kun on viileetä on ihan mukavaa kun voi pojalle pukea jo kevyt haalarin päälle kun on kylmä. Mitä sä puet päälle kun on kylmä keli? Entä vaunuissa kun nukkuu.. Mä laitan bodin, puoli housut ja sit haalarin, pipon ja lapaset. Onko susta liikaa? Ei oikeen tiiä kun ei ole koskaan pukenut vauvaa, mut tietenkin oman järjen mukaan:)

Antzi mulla kans kasvoi masu tosi nopeesti säikähin oikeen että kuinka iso sieltä tuleekaan mutta taasaantui jossakin vaiheessa. Tuli kumminkin yli neljäkiloinen:) Onko muuten mennyt hyvin raskaus`? Onko kauheesti pahoinvointia?

Pikasesti tulin vain pyörähtään. Tuosta pukeutumisesta, että ei oo mun mielestä liikaa ollenkaan, me puetaan päälle näillä ilmoilla kans body tietty ja housut(joissa "jalkateräosuus") ja siihen päälle meillä on semmonen fleece-puku jossa erillinen takki ja housut. Pipo ja lapaset sekä villasukat (ja normisukatkin on vielä jalassa, kertaakaan ei oo ollu varpaat vielä hikiset tai kylmissään). Kesällä harmittelin että turhaan tuli ostettua se lämpöpussi vai miksi sitä nyt sanottiinkaan kun ei keväällä enää tarvittu sitä, mutta tosi hyvinhän se tosiaan sopii vieläkin elikkä sinne sujautan tytön unille. Meillä on tässä melkoisen tuulista, joten helposti nämä kyllä tarvitaan päälle ja pärjätty on. Niskasta on hyvä kokeilla että onko vaavelilla hiki tai kylmä, sieltä löytyy yleensä totuus :) Oon oikeen tuulisilla ilmoilla pitäny vielä sadesuojaa vaunuissa, estää tuulta kovin puhaltamasta vaunuihin sisälle, vaikka onhan ne muutenkin melko pitävät. Ja tyttö nukkuu tyytyväisenä!
Sitten seuraavaksi vaihdetaan fleecepuku haalariksi ja lisään vain yhden kerroksen "normivaatteita" päälle, vaikka sehän kyllä riippuu aivan ilmoista, äkkiä pukeutumiseen tottuu.

Nyt pitää lähtä katsastaan BB:n tämän iltanen jakso, aioin ensin että en ala seuraan sitä mutta kas vain taas sitä istutaan telkkarin eessä iltasin... :/

Täällä sitä flunssan kourissa ollaan:( On todella väsynyt olo. Pojalla kans pilkkaisen nuhaa. Käytiin synttäreillä ja siellä oli lapsukaiset pikkasen kipeenä niin tarttui heti.
Täytyy kirjoitella kun jaksan paremmin.

Oliko np teillä ilmavaivoja? Meillä on ja poika herää monta kertaa yössä niihin ja sit saa tuttia laittaa koko ajan suuhun. Rupee uuvuttaan kun yöt menee niin hunosti. Mikä auttaa ilmavaivoihin. Annan relatippoja mutta vaikutus on pieni.

Moi!

Ei meillä muistaakseni ollu kovinkaan, ootko kokeillu Cuplatonia tai Disflatyliä (siis jos meinaat että poika rupsuttelee ja herää niihin sitten..)?Toivottavasti näistä ois jotain hyötyä. Voithan kysyä apteekista jos niillä ois vielä muitaki apuja ongelmaan. meillä on taas ollu että yöllä alkaa itku ja kun nostaa ylös niin röyhtäsee ja jatkaa unia, ei kyllä välttämättä aukase ees silmiään. Tätä kylläki melko harvoin enää, vaikka jokaisen syönnin jälkeen röyhtäytetään niin aina saattaa jäädä vähän pyöriin mahaan..
Voin vaan kuvitella että olo alkaa olla melko väsyny jos yöt menee jatkuvien heräilyjen kans.. Kannattaahan noita kokeilla jos et vielä oo testannu, tai voiko olla mahdollista että tulis jostain ruoka-aineesta, onko ilmavaivoja ollu koko ajan vai nyt lähiaikoina enemmän?

Joko ootte parantunu flunssasta?

Cuplatonia ostin kerran ja ei sopinut alkuunkaan meidän poitsulle. En tiiä oikeen itkeekö tuttia vai ilmavaivoja kyllä se pireskelee yöllä aina välillä. Viime yö taas meni tosi hunosti:( Äiskä aika väsynyt onnex iskä on kotona....

Onko yhtään helpottanu vielä ilmavaivat?On hyvä että teillä on iskä kuitenkin kotosalla niin saat ottaa univelkaa kiinni.. yritä ottaa unia aina kun mahdollista, vaikka eihän ne pienet torkut samaa asiaa aja kalusuin kunnon yöunet :( nyt vasta alkaa tuntumaan että on päästy vauhtiin tytön kans, rytmit alkaa oleen (koputan puuta!!) melko hyvät, uni maistuu, mahavaivoja ei enää ole, ja osaa touhuilla kaikenlaista myös yksikseen. On tuo alkuaika melko rankkaa näin jälkeenpäin aateltuna, onneks ei heti tarvii alusta aloittaa vaikka muuten ois ihana saada kaveri pikkuselle :) jospa tässä nyt jonku aikaa vielä nautitaan ensimmäisen kans! Mua kyllä ihan tosissaan alkaa hirvittää että varmaan joutuu ehtiin tytölle hoitopaikan melko pian äippäloman loputtua, tuolla kodinhoidontuella ei kyllä pitkälle pötki, toinen asia vain on että mistä löytää töitä kun ne on täällä melko tiukassa.. vaikka työttömänäkin on taas paremmat "tulot" kuin tuella.

Meillä täyttyy puoli vuotta ihan kohta, on se kyllä menny hurjaa vauhtia! Saapa nähä että paljonko on taas tullu kasvua lisää kun on loppuviikosta neuvola. Onneks ei oo nyt mitään piikkiä tiedossa. Mua muuten harmittaa ihan kauheesti kun vaatteet käy niin äkkiä pieniksi, niitä ois niin ihana pitää kauemmin kun ovat niin sulosia, toivottavasti joskus sais toisen tytön niin vois pitää uudelleen vaatteet läpi =)

Mitä anskulle kuuluu ja antzille??

MOI

Nyt on mennyt paremmin pari yötä vähensin vellin määrää ja isonsin tutin reikää.
Tosiaan vaatteet käy tosi nopeesti pieneksi ei kauheesti viitsi ostaa. Mietin kanssa että jos tulisi vielä joskus poika niin saisi käytettyä vaatteita uudestaan.
V-loppuna pitäs lähteä viihteelle. kovasti jännittää viedä hoitoon ja olla pojasta erossa. On niin kovasti poikaan kiintynyt kun joka päivä touhuillaan:)

Mites joko tyttö on oppinut ryömiin kontaan? vai käveleen?:) Meillä ruvetaan oppiin kääntymistä jo masulleen. Muutaman kerran on pyörähtänyt.. Mutta semmoisia

Kertokaa kuulumisa. Antzi kanssa?

no sehän on hyvä että valoa tunnelin päässä :)

Ei olla vielä opittu konttaileen tai ryömiin (eteenpäin..), pyörimällä vähä liikutaan ja takaperin möngitään. Vähäsen jo yrittää nostaa takamusta ylös, mutta ei vielä konttausasennossa pysy, jospa se siitä kohta! enempi varmaan saa vielä ite hommailtua kun ei tarvi tytön perässä juosta ettei tapahdu mitään vahinkoa..

Me oltiin kans viime vkloppuna viihteellä, oli kyllä tosi kivaa pitkästä aikaa. Outoa oli jättää tyttö hoitoon, mutta kyllä se ihan hyvää tekee välillä päästä käymään ulkona kahestaan. aamullakin sai nukkua "pitkään", vaistomaisesti heräs siinä yheksän aikaan jee :) hyvin oli pärjännyt yökylässä, ei mitään ongelmia.

taidan lähtä tästä iltapalan tekoon ja vähäksi aikaa telkkarin eteen...

Hei

Täällä nukutaan suhkot hyvin yöt syötän kerran yössä ja pyrin siihen. Kovasti poika on opetellut kääntymään selältä mahalleen ja on muutaman kerran pyörähtänytkin.
Oltiin kans viihteellä ja tuntuu että on vieläkin heikko olo. Nyt saa jäädäkin vähäksi aikaa meneminen. Mukavaa oli mutta aina silti kaiken laista sattuu kännissä. Sana harkaa ja sun muuta. Eikä oikeen tee mieli viedä poikakaan hoitoon kun haluaa viettää aikaa sen kanssa.
No mutta nyt täytyy mennä poika heräs vainuissa.

Tervehdys täältäkin! En oo muistanu aikoihin käydä kattelemassa teidän kuulumisia.

Np jo miettii töihinpaluuta. Ymmärrän, että monelle se on pakko, mutta ite oon sitä mieltä että kannattaa olla ainaki se vuosi kotona, jos vaan saa mitenkään kituutettua. Mä olin sen vuoden ja 3kk, enkä olis raskinu mennä yhtään aikasemmin takasi kouluun/töihin. Nyt oli hyvä aika mennä, kun Jii silloin käveli ja juttelikin. En jääny sit paitsi ekoista askeleista jne.. Tommosia mä sillon mietein, että kiva jos hoitaja näkee ekat askeleet ja mä kuulen niistä sitte ku haen. Olis varmaan harmittanu..? Mutta olisin kyllä ollu mielellään pidempäänki, mutta näin nyt meni. Ei oo kyllä kaduttanu pätkääkään. Jii on sopeutunu perhepäivähoitoon niin hyvin ku olla ja voi. Ei oo kertaakaan itkeny ku oon jättäny (7vk ollu hoidossa). Heti ekasta päivästä alkaen nukkunu ja syöny siellä. Aluksi arasteli toisia lapsia, mutta nyt kiljuu ja juoksee siellä toisten seassa. Osaa sanoa toisten lasten nimet ja hoitaja on Jiille kaikki kaikessa. Kotonaki huutele hoitajan nimeä jne :) Ja ompa käynyt niinkin, että ei oo Jii malttanu lähteä kotia, kun äiti on menny hakemaan. Mua ei haittaa yhtään, hyvä vain että viihtyy siellä. Itekkään en päivisin mieti hoitojuttuja ollenkaan, kun ei mun tartte huolehtia.

Itellä koulu menny ihan ok. On pikkasen hankalampaa nyt opiskelu. Joutuu aikalailla suunnittelemaan lukuhetket ja muut etukäteen. Mies onneksi on lupautunut hoitamaan Jiitä aina kun mulla on tentti ja tehtävä ryysis. Toisaalta hirvittää, kun sillä on raskas työ ja aikasia aamuja. Aika väsyneeltä näyttää, mutta onneksi tämä kohta helpottaa, kun alkaa harjottelu ja sitte uudet kurssit. Mutta sen oon huomannu, että opiskelu on paljon "tiiviimpää" silloin kun siihen on hetki aikaa. Sitä keskittyy siihen paljon paremmin, kuin ennen.

Mitenkäs sanni jakselee? Onko yöt pysyny kurissa ja univelka tasottunu? Miten baari reissu meni?

Mäki kävin viime vkl baarissa. Ei kyllä tartte mennä taas pitkään aikaan... Kauhee ryysis ja tungos joka paikassa. Koko ilta meni jonotellessa ja seistessä.

Mutta nyt alkaa täydelliset naiset!

Moi pitkästä aikaa!

Ihanaa tänään oli vähä lunta maassa kun herättiin :) satais oikeen kunnolla vaan! Saa kyllä kaivella paksumpia vaatteita jo kaapin pohjalta.. tytölleki mietin että pitäiskö ostaa uus toppapuku, vaikka onhan se pakkauksen pukukin olemassa, en vaan jotenki tykkää siitä.. se on niin isoki se puku ettei pian mahdu turvaistuimeen sen kans kun nytkin alkaa olla jo niin tiukilla, istuinki kyllä pitäs vaihtaa isompaan. Tosi vähäsen aikaa meni kyllä nykynen istuin, oisin kyllä kuvitellu että menis pidempään kun aattelee miten paljon se maksoikin. Minkälaisen istuimen te ostitte Ansku, eikös ne mee sitten pidemmän aikaa, lähemmäs 20 kg ?

Ootteko pysyny terveenä? meillä ainaski vielä ollaan saatu vältettyä taudit (pitää kyllä koputtaa puuta!), paljon on kyllä lähipiirissä ja kavereilla nuhaa ja yskää.

Nyt kutsuhuuto alko, tyttö heräs unilta :) Kirjoitelkaahan, Antzikin!

Yhteistyössä