Sänkyasiaa!!! Miten parvisängystä saisi ÄÄNETTÖMÄN?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Me ollaan muuttoa tekemässä. Kaksi sänkyvaihtoehtoa: parvisänky & 180cm leveä normaali, nätti sänky. Parvisänky on seuraavanlainen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00160866

0096817_PE236900_S3.JPG

Minä kovasti tykkään tosta parvisängystä. MUTTA. Se pitää helvetinmoista meteliä :( Se pitää meteliä sinne kiivetessä ja kylkeä kääntäessä. Ryskyy ja paukkuu. Sitä ON kiristetty... löysässä mikään ei kaiketi ole. Voiko tolle halvatun metelille tehdä jotain??

Mä en tiedä kumman sängyn vien mukanani :|

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Parvisänky seinään kiinni?

Tätä mäkin mietin. En vain tiedä sitten että miten paljon siitä todellisuudessa on apua, kun musta tuntuu että tossa pedissä paukkuu jokainen kohta ja liitos. Siinä on sälepohja, senkin voisi naulata paukutella kiinni kunnolla ja... Jotain.

Onko siinä valmistusvika? Koska oot sen ostanut? Meillä oli Ikean Hopen sängynrunko, joka natisi ja pakkui, pari vuotta sitä meteliä kestin, kunnes tein reklamaation ja sain ilmatteeksi vaihtaa rungon uuteen. Eipä enää natise ja nitise ja pauku. Eihän sänkyjen kuulukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Tätä mäkin mietin. En vain tiedä sitten että miten paljon siitä todellisuudessa on apua, kun musta tuntuu että tossa pedissä paukkuu jokainen kohta ja liitos. Siinä on sälepohja, senkin voisi naulata paukutella kiinni kunnolla ja... Jotain.

Säleiden tilalle vaneripohja? Auttaisikohan se? Tai säleitä tiuhempaan?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana näk:
Onko siinä valmistusvika? Koska oot sen ostanut? Meillä oli Ikean Hopen sängynrunko, joka natisi ja pakkui, pari vuotta sitä meteliä kestin, kunnes tein reklamaation ja sain ilmatteeksi vaihtaa rungon uuteen. Eipä enää natise ja nitise ja pauku. Eihän sänkyjen kuulukaan...

Mahtaaks olla kuule vuottakaan kulunut vielä... Hmmh, voishan sitä valittaa :saint:

Mulla kans vähän vastaavan näköinen parvisänky ja tosiaan kyllä melkoista meteliä pitää. Ärsyttäväähän se on mutta itse tykkään kun asutaan kaksiossa ja lapsilla käytössä makuuhuone ja itse asustan olohuoneessa niin parvisänky antaa kivasti tilaa kun sinne alle saa tietsikka pöytää jne. Nyt tosin sängyn alla asustelee koiranpentu. Sai kivasti rajattua pentuhäkillä alueen koiruudelle. Onneksi vielä ei ole keksinyt ruveta järsimään sängyn jalkoja. ;)

Toi vaneripohja vois kans olla. Pitäis vaan laittaa sit tarpeeksi paksu etten tule perseineni läpi siitä :saint:

Millainen pohja tuossa sängyssä on?
Veikkaan, että syynä on liian heppoiset rakenteet, silloin natisee ja paukkuu vaikkaa liitoksia kiristäisi kuinka, paikat vain hieman elävät kuorman mukana. Meillä on myös parvisänky, mutta kotimaista valmistetta sälepohjalla. Sänky taisi maksaa kolmin tai nelinkertaisen summan tuohon ikean ihmeeseen verrattuna, mutta ääntä se ei pidä sänkyyn kiivetessä tai asentoa vaihtaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kans vähän vastaavan näköinen parvisänky ja tosiaan kyllä melkoista meteliä pitää. Ärsyttäväähän se on mutta itse tykkään kun asutaan kaksiossa ja lapsilla käytössä makuuhuone ja itse asustan olohuoneessa niin parvisänky antaa kivasti tilaa kun sinne alle saa tietsikka pöytää jne. Nyt tosin sängyn alla asustelee koiranpentu. Sai kivasti rajattua pentuhäkillä alueen koiruudelle. Onneksi vielä ei ole keksinyt ruveta järsimään sängyn jalkoja. ;)

Tilan takia mäkin tosta niin pidän. Pennusta tuli mieleen, että meilläkin asuu nyt tuo 8vko ikäinen riiviö joka on mukanani täällä toisella asunnolla muuttamassa, niin illalla kiivetessäni parvelle se sai hepulikohtauksen ja alkoi huutaa & kiivetä muuttopahvilaatikoiden päälle. Aikansa se sitä harrasti, sitten heitin t-paitani parvelta lattialle ja pentu meni tyytyväisenä sen päälle nukkumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
En ottais sitä sänkyä joka pitää helvetinmoista meteliä.

Sitä mäkin vähän mietin. Koska oon kyllästynyt tohon ryskeeseen mikä sängystä kuuluu. Jos kuitenkin saisin sen jotenkin hiljenemään niin mielelläni sen ottaisin mukaan...

Seinään kiinnittäminen vähentää sängyn liikkeitä, joten se vähentää myös panemisenne aiheuttamaa natinaa ja muita nitinöitä, muttei poista akan narinaa. Paras tulos tulee, jos saatte sängyn huoneen nurkkaan ja kiinnitätte sen molempiin seiniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Toisen parven omistaja:
Millainen pohja tuossa sängyssä on?
Veikkaan, että syynä on liian heppoiset rakenteet, silloin natisee ja paukkuu vaikkaa liitoksia kiristäisi kuinka, paikat vain hieman elävät kuorman mukana. Meillä on myös parvisänky, mutta kotimaista valmistetta sälepohjalla. Sänky taisi maksaa kolmin tai nelinkertaisen summan tuohon ikean ihmeeseen verrattuna, mutta ääntä se ei pidä sänkyyn kiivetessä tai asentoa vaihtaessa.

Sälepohja siinä on. Mä en aio uutta sänkyä enää ostaa, koska mulla on toi hypersänkykin kuitenkin olemassa, joko saan tuon hiljaisemmaksi tai sitten otan toisen sängyn landelta mukaani ja nukun siinä. Tilan säästämiseksi parvi ois hyvä, muttamutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
En ottais sitä sänkyä joka pitää helvetinmoista meteliä.

Sitä mäkin vähän mietin. Koska oon kyllästynyt tohon ryskeeseen mikä sängystä kuuluu. Jos kuitenkin saisin sen jotenkin hiljenemään niin mielelläni sen ottaisin mukaan...

Seinään kiinnittäminen vähentää sängyn liikkeitä, joten se vähentää myös panemisenne aiheuttamaa natinaa ja muita nitinöitä, muttei poista akan narinaa. Paras tulos tulee, jos saatte sängyn huoneen nurkkaan ja kiinnitätte sen molempiin seiniin.

Voin kertoa, että mun sängyssäni ei kuule panna. Muuten sinäkin heräisit siellä kolossas siihen meteliin. Pahin rytäkkä on aina se kun kiipeää rappusia ja asettuu sitten makuulle: kräks, kräks, rysk :xmas:

Mä en vielä edes tiedä onko mahdollista kiinnittää se nurkkaan vaiko ei :saint:

Toi vaneripohja vois kans olla. Pitäis vaan laittaa sit tarpeeksi paksu etten tule perseineni läpi siitä :saint:

Sälepohja on parempi kun ilma pääsee kiertämään patjan alla.
Kokeile laittaa jokainen säle runkoon kiinni?

Tuo jalkojen rakenne näyttää kyllä just sellaiselle että en yhtään ihmettele jos vähän kiikkuu. Seinään kiinnitys tosiaan saattaisi auttaa tai sitten tuonne jalkojen väliin jotain diagonaalitukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Myös vaneripohja voi auttaa, sillä se jäykistää sänkyä ja estää ristikkäisliikkeitä. Se vaneri kannattaa reittää, jotta patjanne ei homehdu

Kiitos tästä. Vaikea uskoa että sustakin on joskus jotain hyötyä :p

Se vaneri ei tarvii olla paksua, jos kiinnitätte sen sälepohjan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sälepohja on parempi kun ilma pääsee kiertämään patjan alla.
Kokeile laittaa jokainen säle runkoon kiinni?

Sitä mä alkuun mietinkin. On noita kuitenkin aika tiuhaan tossa, kahden säleen välinen rako on about 5cm.

Yhteistyössä