vieras
Tavan ja kärri myöskin. Sekä se, kun joka väliin sanotaan niinku. Ja yhtiä...se on yksiä eikä yhtiä!
Ja tuo miettiä, se on mietin ei mietein.
Mäpä sanon miettisinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Tavan ja kärri myöskin. Sekä se, kun joka väliin sanotaan niinku. Ja yhtiä...se on yksiä eikä yhtiä!
Se on isi-muoto sitten taas.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mäpä sanon miettisinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Tavan ja kärri myöskin. Sekä se, kun joka väliin sanotaan niinku. Ja yhtiä...se on yksiä eikä yhtiä!
Tämän minäkin olen palstalta oppinut, aiemmin ihmettelin mitä kummaa mahtaa tarkoittaa. Murreilmaisu käsittääkseni =)Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:Maikkari, tuunata ja pelittää on ärsyttäviä. Ärsyttää myös kun sanotaan olevinaan laitoin, kun pitäis sanoa olin laittavinani.
MEILLÄ tuli eilen eka kerran kakka pottaan. siis ihan oikiasti. jo oli aikaki tulla.Alkuperäinen kirjoittaja v:Murresanat ei ärsytä, ellei niitä käytetä väärin, siis esim. savolainen käyttää jotain Etelä-Pohjanmaan murresanaa. Sen sijaan monet kielioppivirheet ärsyttää, siitäkin huolimatta että teen niitä myös itse. Alettiin tekemään, yms tyyliset häiritsevät eniten.
Inhoan suunnattomasti sitä, kun olen vauvan syntymän jälkeen puhunut koko ajan meistä, kun tarkoitaitan vauvaa. Me nukuttiin tänään hyvät päiväunet, me keinuttiin, meillä on nälkä yms. Eli ärsytän suunnattomasti myös itseäni.
Häkkärä tietysti!Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:Mikäs tuo sitten on? Mie oon aina kuullu sen olevan tarakka...Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Ketä (siis se on kuka, ei mikään ketä), Tarakka (siis pyörässä oleva.. tuo kuullostaa linnulta), Niinku (työnnettynä joka väliin)...
Mikä hiton häkkärä? Kyllä se tarakka on...Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Häkkärä tietysti!Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:Mikäs tuo sitten on? Mie oon aina kuullu sen olevan tarakka...Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Ketä (siis se on kuka, ei mikään ketä), Tarakka (siis pyörässä oleva.. tuo kuullostaa linnulta), Niinku (työnnettynä joka väliin)...
Mun mies käyttää noita tahallaan, kun tietää et mua ärsyttääAlkuperäinen kirjoittaja älyväläys:Jokin on hyvempi kuin toinen :headwall:
Se on parempi!!!
Äitini käyttää aina sanaa hyvempi :kieh: :kieh:
Ärsyttävää!
Mun mielestä se on tarakka, mutta oon kuullu käytettävän esim ritsa-sanaa myösAlkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Mikä se pyörässä oleva sit on jos ei tarakka?