Sanasta "neekeri"

  • Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Timppaa ei koskaan kiinnosta ekologia tai globaalisuus. Se haluaa maata vain sohvalla ja ampua eläimiä.
Pitää kuitenkin muistaa avata ikkuna. Ja sisällä ammuttaessa sattuu ihan saatanasti korviin jos ei ole kuulosuojaimia, ihan vaan tiedoksi...
 
hitto
Minä olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä kolme lasta.Olin lapsieni kanssa kaupungilla menossa kauppoihin kun eräs suomalainen mies rupesi huutamaan lapsilleni et saatanan neekerit,vittu mä tapan teidät jos mulla ois ase niin ampuisin teidät.Kyllä siinä pääs itku mulla ja lapsilla.

Olkoot ihmiset mitä mieltä vain ulkomaalaisista mut pitäkööt sen omana tietonaan eikä huutelis tollalailla ihmisille.

Ja musta neekeri sana on erittäin loukkaava ja rasistinen.Mieskin saanut kokea täällä vaikka minkälaista rasismia et ihan pistää vihaks ihmisten suvaitsemattomuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
Minä olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä kolme lasta.Olin lapsieni kanssa kaupungilla menossa kauppoihin kun eräs suomalainen mies rupesi huutamaan lapsilleni et saatanan neekerit,vittu mä tapan teidät jos mulla ois ase niin ampuisin teidät.Kyllä siinä pääs itku mulla ja lapsilla.

Olkoot ihmiset mitä mieltä vain ulkomaalaisista mut pitäkööt sen omana tietonaan eikä huutelis tollalailla ihmisille.

Ja musta neekeri sana on erittäin loukkaava ja rasistinen.Mieskin saanut kokea täällä vaikka minkälaista rasismia et ihan pistää vihaks ihmisten suvaitsemattomuus.
tätä mä olen tässä yrittänyt muutamalle selittää,mut ei mee jakeluun..
 
lily
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
Minä olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä kolme lasta.Olin lapsieni kanssa kaupungilla menossa kauppoihin kun eräs suomalainen mies rupesi huutamaan lapsilleni et saatanan neekerit,vittu mä tapan teidät jos mulla ois ase niin ampuisin teidät.Kyllä siinä pääs itku mulla ja lapsilla.

Olkoot ihmiset mitä mieltä vain ulkomaalaisista mut pitäkööt sen omana tietonaan eikä huutelis tollalailla ihmisille.

Ja musta neekeri sana on erittäin loukkaava ja rasistinen.Mieskin saanut kokea täällä vaikka minkälaista rasismia et ihan pistää vihaks ihmisten suvaitsemattomuus.
muakin rupeaa itkettämään ja suututtaa niin saakelisti kun tollasia juttuja kuulee, varsinkin kun on vielä lapsia mukana. kyllä on tollanen ihminen niin kieroon kasvanut, että ei mitään rajaa.
 
Me olimme 4v. tytön kanssa junassa kun tyttö rupesi osoittamaan yhtä miestä (varmaan intialainen, tosi tumma) ja sanoi: tuo mies on ihan väärän värinen! Ja yksi asia mikä on varmaa niin kotonta se ei ole tuota oppinut! Ja minä siinä sitten selittämään miten meitä on kaiken kokoisia ja näköisiä mutta kaikki ihan "oikeanlaisia". Ja kun se ei tainnut mennä perille niin tyttö toisti sen vielä vähän ajan päästä ja vielä kovemmalla äänellä! Oli siinä isällä ylpeä hetki...
 
Joidenkin sanojen merkitys muuttuu ajan myötä ja fiksu ihminen tiedostaa muutoksen ja käyttäytyy hienotunteisesti sen mukaan. Se ei ole mitään konttaamista, kuten moni tuntuu asian ymmärtävän, vaan käytöstapoja.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Joidenkin sanojen merkitys muuttuu ajan myötä ja fiksu ihminen tiedostaa muutoksen ja käyttäytyy hienotunteisesti sen mukaan. Se ei ole mitään konttaamista, kuten moni tuntuu asian ymmärtävän, vaan käytöstapoja.
Aivan.
 
hitto
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Me olimme 4v. tytön kanssa junassa kun tyttö rupesi osoittamaan yhtä miestä (varmaan intialainen, tosi tumma) ja sanoi: tuo mies on ihan väärän värinen! Ja yksi asia mikä on varmaa niin kotonta se ei ole tuota oppinut! Ja minä siinä sitten selittämään miten meitä on kaiken kokoisia ja näköisiä mutta kaikki ihan "oikeanlaisia". Ja kun se ei tainnut mennä perille niin tyttö toisti sen vielä vähän ajan päästä ja vielä kovemmalla äänellä! Oli siinä isällä ylpeä hetki...


No tuon nyt ymmärtää et lapsi on lapsi.Ei se lapsi sillä pahaa tarkoita.Minun siskon poikakin joka oli silloin 3 vuotta sanoi esikoisestani kun oli vauva et miks hän on niin likainen.Eikä hän sitä pahalla sanonut.Siinä sitten vain selitettiin et meitä ihmisiä on kaiken värisiä ja se siitä.

Mutta se että aikuinen ihminen rupee pilkkaamaan toista ihmistä ihonvärin takia sitä en voi ymmärtää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
Minä olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä kolme lasta.Olin lapsieni kanssa kaupungilla menossa kauppoihin kun eräs suomalainen mies rupesi huutamaan lapsilleni et saatanan neekerit,vittu mä tapan teidät jos mulla ois ase niin ampuisin teidät.Kyllä siinä pääs itku mulla ja lapsilla.

Olkoot ihmiset mitä mieltä vain ulkomaalaisista mut pitäkööt sen omana tietonaan eikä huutelis tollalailla ihmisille.

Ja musta neekeri sana on erittäin loukkaava ja rasistinen.Mieskin saanut kokea täällä vaikka minkälaista rasismia et ihan pistää vihaks ihmisten suvaitsemattomuus.
tätä mä olen tässä yrittänyt muutamalle selittää,mut ei mee jakeluun..

Tulkaa Lappiin, täällä ei oo tommosta schaissee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
No tuon nyt ymmärtää et lapsi on lapsi.Ei se lapsi sillä pahaa tarkoita.Minun siskon poikakin joka oli silloin 3 vuotta sanoi esikoisestani kun oli vauva et miks hän on niin likainen.Eikä hän sitä pahalla sanonut.Siinä sitten vain selitettiin et meitä ihmisiä on kaiken värisiä ja se siitä.

Mutta se että aikuinen ihminen rupee pilkkaamaan toista ihmistä ihonvärin takia sitä en voi ymmärtää.
Mutta tiedän niitäkin jotka opettavat pienille lapsilleen "hauskoina juttuina" näitä "neekereitä saa heitellä mutapaakuilla"-juttuja. Mistäpä se lapsi tajuaa että "isi vaan hassuttelee". On siinä sitten kiva kun kaupungilla törmää näihin vähemmistöihin ja lapset reagoi kuten isi on opettanut... Syntyy kuulemma aika kiusallisia tilanteita!
 
IhanaValo
Huhuijaa..sainpa hyvät naurut,vissiin oon tarpeeks väsyny..
Siis tuo,että Timppa tykkää vaan ampua kaikkee ja maata sohvalla,ehdin jo aattelemaan miltä se näyttää :D Siis tosiaan kannattaa eka avata ees ikkuna tai mahtais tulla muuten vähän vilu.

Ja tuo,kun Lunatic ja Klonkku mietti et mikä sieltä nyt puuttuikaan,kun ei osaa googlettaa..vai miten se nyt meni..Niin,ne aivot. :LOL:


Mutta,mie pidän tuota n-sanaa rasistisena,juuri sen orjuuden jne. takia.Siis vaikka Suomessa nyt ei välttis olekaan tummaihoisia ollutkaan orjina,niin se kulkee silti heidän historiassaan,ei varmasti sen huippuhetkinä :/

Ja kuka meni haukkumaan räppiä,hiphoppia? Sehän on parasta tanssimusiikkia mitä voi olla :D

C mom kirjotti hyvin sivulla 2.
 
hitto
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
No tuon nyt ymmärtää et lapsi on lapsi.Ei se lapsi sillä pahaa tarkoita.Minun siskon poikakin joka oli silloin 3 vuotta sanoi esikoisestani kun oli vauva et miks hän on niin likainen.Eikä hän sitä pahalla sanonut.Siinä sitten vain selitettiin et meitä ihmisiä on kaiken värisiä ja se siitä.

Mutta se että aikuinen ihminen rupee pilkkaamaan toista ihmistä ihonvärin takia sitä en voi ymmärtää.
Mutta tiedän niitäkin jotka opettavat pienille lapsilleen "hauskoina juttuina" näitä "neekereitä saa heitellä mutapaakuilla"-juttuja. Mistäpä se lapsi tajuaa että "isi vaan hassuttelee". On siinä sitten kiva kun kaupungilla törmää näihin vähemmistöihin ja lapset reagoi kuten isi on opettanut... Syntyy kuulemma aika kiusallisia tilanteita!

Juu varmasti löytyy kyseisiä vanhempia jotka opettavat lapsilleen tuota suvaitsemattomuutta.Ihan kamalaa vain myrkyttää pienen lapsen mieli tommosella peellä=(

Itse kiertävänä sijaisena päiväkodeissa olen törmännyt hyvin rasistisiin hoitajiin.Eräskin hoitaja sanoi ettei halua koskea noihin ulkomaalaisiin.Kokee ne jotenkin likaisena.Menin juttelemaan heti johtajalle kyseisestä hoitajasta mut mitään ei asialle tehty.Ei edes johtaja vaivautunut puhumaan hänen kanssaan.Ja toi oli vain yksi esimerkki kyseisestä hoitajasta.Ihan karmea tapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
No tuon nyt ymmärtää et lapsi on lapsi.Ei se lapsi sillä pahaa tarkoita.Minun siskon poikakin joka oli silloin 3 vuotta sanoi esikoisestani kun oli vauva et miks hän on niin likainen.Eikä hän sitä pahalla sanonut.Siinä sitten vain selitettiin et meitä ihmisiä on kaiken värisiä ja se siitä.

Mutta se että aikuinen ihminen rupee pilkkaamaan toista ihmistä ihonvärin takia sitä en voi ymmärtää.
Mutta tiedän niitäkin jotka opettavat pienille lapsilleen "hauskoina juttuina" näitä "neekereitä saa heitellä mutapaakuilla"-juttuja. Mistäpä se lapsi tajuaa että "isi vaan hassuttelee". On siinä sitten kiva kun kaupungilla törmää näihin vähemmistöihin ja lapset reagoi kuten isi on opettanut... Syntyy kuulemma aika kiusallisia tilanteita!

Juu varmasti löytyy kyseisiä vanhempia jotka opettavat lapsilleen tuota suvaitsemattomuutta.Ihan kamalaa vain myrkyttää pienen lapsen mieli tommosella peellä=(

Itse kiertävänä sijaisena päiväkodeissa olen törmännyt hyvin rasistisiin hoitajiin.Eräskin hoitaja sanoi ettei halua koskea noihin ulkomaalaisiin.Kokee ne jotenkin likaisena.Menin juttelemaan heti johtajalle kyseisestä hoitajasta mut mitään ei asialle tehty.Ei edes johtaja vaivautunut puhumaan hänen kanssaan.Ja toi oli vain yksi esimerkki kyseisestä hoitajasta.Ihan karmea tapaus.

:eek: :eek: Mie oon varmastikin liian sinisilmäinen. Tiedän, että rasisteja on, mutta toi sun kertoma on kyllä ihan karmeeta :'(
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:

Juu varmasti löytyy kyseisiä vanhempia jotka opettavat lapsilleen tuota suvaitsemattomuutta.Ihan kamalaa vain myrkyttää pienen lapsen mieli tommosella peellä=(

Itse kiertävänä sijaisena päiväkodeissa olen törmännyt hyvin rasistisiin hoitajiin.Eräskin hoitaja sanoi ettei halua koskea noihin ulkomaalaisiin.Kokee ne jotenkin likaisena.Menin juttelemaan heti johtajalle kyseisestä hoitajasta mut mitään ei asialle tehty.Ei edes johtaja vaivautunut puhumaan hänen kanssaan.Ja toi oli vain yksi esimerkki kyseisestä hoitajasta.Ihan karmea tapaus.
No ompa tosiaan aika törkeää..luulis jos tommosessa ammatissakin on niin osais käyttäytyä.
 
Kunhan nyt vain kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja hitto:
Minä olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä kolme lasta.Olin lapsieni kanssa kaupungilla menossa kauppoihin kun eräs suomalainen mies rupesi huutamaan lapsilleni et saatanan neekerit,vittu mä tapan teidät jos mulla ois ase niin ampuisin teidät.Kyllä siinä pääs itku mulla ja lapsilla.

Olkoot ihmiset mitä mieltä vain ulkomaalaisista mut pitäkööt sen omana tietonaan eikä huutelis tollalailla ihmisille.

Ja musta neekeri sana on erittäin loukkaava ja rasistinen.Mieskin saanut kokea täällä vaikka minkälaista rasismia et ihan pistää vihaks ihmisten suvaitsemattomuus.
tätä mä olen tässä yrittänyt muutamalle selittää,mut ei mee jakeluun..
Saanko kysyä, MISSÄ TÖISSÄ miehesi täällä Suomessa on ja MISSÄ töissä itse olet?

Vinkkinä: Pistää esimerkiksi Kauhajoen, Savion ja Jokelan tapahtumat miettimään, miten meillä on varaa maksaa joidenkin vapaamatkustajien eläminen, asunnot, ruoka ja vaatteet (vaikka kykenisivät töihin tai opiskeluun, mutta eivät halua), mutta omien lastemme mielenterveyteen, vanhustenhoitoon ja yleiseen katuturvallisuuteen rahaa ei ole?

Kaiken huipuksi osa näistä "turvapaikanhakijoista" käy LOMALLA kotimaissaan lapsineen - suomaisten kustannuksella.

Joo, en ole rasisti, mutten myöskään täydellinen idiootti.

P.S. Minulla on taatusti pidempää kuin sillä mustalla, joten se kateuskortista

 
Ja sossu maksaa
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
nimenomaan sanoo rasistisessa merkityksessä..vai onko sun mielestä ihan ok sanoa lapsen kuullen; hyi vittu,ootko nussinu neekerin kanssa?ihan sama missä/miten sitä sanaa käytetään,se on rasistinen..

Rasistinen tai ei - kysymyksellä on tarkoitus. Miten vajaa pitää olla, että menee levittämään eteen jollekin Afrikkalaiselle? Sitten ollaan huutamassa tasa-arvoa.

Luuletteko, että antamalla rullahuulen (en käytä nyt sitten sitä loukkaavaa sanaa) laskea lastinsa toosanne perukoille, kyseinen tyyppi omaksuu heti länsimaiset arvot, työmoraalin ja hyväksyy pohjoismaiset tasa-arvoperiaatteet?

Luuletteko todella?
 
70-lukulainen
Neekerin suukkoja on kaupoissa myynnissä ja neekerilakuja. Mikko Alatalo laulaa neekereistä jne. Ihan ok nimitys. Somali on minusta rasistinen nimitys, se kuvaa minusta työtävieroksuvaa lukutaidotonta turvapaikkashoppailijaa.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä