samperin kissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
helkutti |O |O :kieh: :kieh:
Oli kusaissut lapsen kenkään :snotty: :/ :o :kieh:
Yleensä aina paskoo lattialle, johon olen jo tottunut, mutta tuo kuseksiminen..On se ruikkinut vuosien varrella sänkyynkin, sohvan pilalle, yms. Kohta menee hermo!
:kieh: :kieh: :kieh:

Mitä mä teen tuon kanssa?

osottaako vaan mieltään, vai onko sillä tulehdus tai jotain vastaavaa?

oot varmasti kokeillu vaihtaa hiekkamerkkiä (oletus että sisäkissa) ja kattonu että laatikko on rauhallisessa paikassa.

huuhtele ne kengät ja lutraa reilusti etikkaa päälle, sitten huomenna pesukoneeseen

luulen et se stressaa :attn: ku et anna sille huomioo ku seki kaipais eikä vaa lapset......tuntee ittesä huonommaks ku lapset :'( sit ku oot viä vihanen nii ehkä se kapinoi???????? RAKKAUS ON AVAIN SANA RATKAISUUN :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
luulen et se stressaa :attn: ku et anna sille huomioo ku seki kaipais eikä vaa lapset......tuntee ittesä huonommaks ku lapset :'( sit ku oot viä vihanen nii ehkä se kapinoi???????? RAKKAUS ON AVAIN SANA RATKAISUUN :heart:

Mit vit :o Mä mitään vihainen sille ole ollut :o :o Sylissä saa illat maata ja yöt nukkuu vieressä. Mistä se stressaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

oot varmasti kokeillu vaihtaa hiekkamerkkiä (oletus että sisäkissa) ja kattonu että laatikko on rauhallisessa paikassa.

huuhtele ne kengät ja lutraa reilusti etikkaa päälle, sitten huomenna pesukoneeseen

Hiekkamerkkejä olen vuosien mittaan vaihdellut, on ollut useampi hiekkaloota, paikkaa vaihdeltu. Lekurissa käytetty.
kengät heitin roskiin - olivat onneksi huonot sandaalit :/

varmaan mielenosoitusta, voisi vaan vähän hellittää. Mistähän sekin mieltään osoittaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

Hiekkamerkkejä olen vuosien mittaan vaihdellut, on ollut useampi hiekkaloota, paikkaa vaihdeltu. Lekurissa käytetty.
kengät heitin roskiin - olivat onneksi huonot sandaalit :/

varmaan mielenosoitusta, voisi vaan vähän hellittää. Mistähän sekin mieltään osoittaa :kieh:
no sitten mä en kyllä osaa auttaa, meillä loppu hiekkiksen siirtämiseen rauhallisempaan paikkaan ja hiekkamerkin vaihto.

jaksuja, niitä on karmea siivota
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Celestia:
Oliko kissa ennen lapsia,vai otettu lapsien saannin jälkeen?Jos kissa on ollu ennen lapsien tuloa,se on voinu vettää herneet nennään lapsen synnyttyä :/

Olenko mä jossakin kertonut että meillä on vauva....? Kun tämä ei ole eka viesti jossa tuon suuntaista on :snotty:

Tämä on 7-vuotias kissa ja vanhin lapsi kohta 10-v, että ei varmaan lapset asiaan vaikuta :snotty:

Emmä mittään vauvoista oo puhunukkaan vaan lapsista?!

Joo no kohan kyssyin,koska joskus kissat ei vaan voi hyväksyä sitä,että ne tullee talloon ensin ja sitten tullee lapsia...Tiedän tapauksen,jossa kissa ollu talossa 10v ja sitten syntyi lapsi perheeseen ja kissa rupesi kauhean hankalaksi ja katkeraksi.

Emmä mittään vauvoista oo puhunukkaan vaan lapsista?!

Joo no kohan kyssyin,koska joskus kissat ei vaan voi hyväksyä sitä,että ne tullee talloon ensin ja sitten tullee lapsia...

Ei ku, mulle tuli vain sellainen olo - ymmärsin siis väärin :|

Ei kai se nyt enää lapsista välitä stressataakseen niistä, kun on tosiaan noin monta vuotta heidän kanssa ollut.

raivostuttaa vain tuollainen kuseksiminen :/

Selkeesti joku kattia härnää. Käy eläinlääkärillä tarkistuttamassa rakko ja yleiskunto. Yks mikä voisi hyvinkin auttaa on apteekista saatava feromonivalmiste esim. Feliway. Maksaa jonkinverran, mutta kannattaa kokeilla. Se on sellainen pistorasiaan laitettava härpäke joka kannattaa sijoittaa keskeiselle paikalle kämppää. Siitä irtoaa kissan nassuhormonia joka saa katin kehräämään ja olemaan stressittömämpi.

Nii ei se syy varmaan sillon oo tuo,kun kerran lasten tulon jälkeen on tullu...Muuta en keksi,kun ootte jo vähän kaikenlaisia konsteja kokkeillu.Keksisiköhän eläinlääkäri mittään?

Emmä tiedä - lekuri sanoi että kuulostaa ja vaikuttaa psyykkiseltä, lähinnä protestoimiselta :snotty:
ketuttaa kun on muuten niin ihana kissa, oikea mun ikioma sylilöllykkä ja sitten on tuo toinen puoli :/ :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomari:
Selkeesti joku kattia härnää. Käy eläinlääkärillä tarkistuttamassa rakko ja yleiskunto. Yks mikä voisi hyvinkin auttaa on apteekista saatava feromonivalmiste esim. Feliway. Maksaa jonkinverran, mutta kannattaa kokeilla. Se on sellainen pistorasiaan laitettava härpäke joka kannattaa sijoittaa keskeiselle paikalle kämppää. Siitä irtoaa kissan nassuhormonia joka saa katin kehräämään ja olemaan stressittömämpi.

Tiedän tuon feliwayn..Pitäisiköhän kokeilla. Vuosikaudet meillä on tämän kissan kanssa ollut tämä ongelma - välillä saattaa olla kuukaisia väliä ettei merkkaa mitään ja sitten taas.
Noi kakat se tekee jatkuvasti lattialle :snotty:

Hienoa, että kissojen älynlahjoihin ja laskelmoivuuteen luotetaan: minua ketuttaa, kusaisen tähän.. ei, vaan sittenkin tähän... :saint:

Tuota feromoni-juttua olisin kehoittanut minäkin kokeilemaan ja tutkituttamaan kissan uudelleen.

Feliway kannattaa ostaa kunnan eläinlääkäriltä, jos sellainen on lähistöllä. Meillä ainakin siellä oli kaikkein halvin. Sitä myydään myös apteekissa, mutta on huomattavasti kalliimpi siellä. Parin kympin pintaa oli eläinlääkärillä ja täyttöpullo jotain reilun kympin.

Meillä oli edesmenneellä kissalla tuota pissimistä vääriin paikkoihin. Se johtui virtsakivistä. Silloin, kun asiaa tutkittiin, ell sanoi, että joskus kissat vaan pissivät, ilman mitään näkyvää syytä, vääriin paikkoihin. Hän sanoi, että joskus on eroahdistuslääkkeellä saatu hyviä tuloksia aikaan. En muista tarkemmin, mitä niistä oli puhetta, koska asia ei varsinaisesti meitä koskenut, kun meillä' touhuun löytyi varsinainen syy, ne virtsakivet.

meillä yksi kissoista osoittaa mieltään myös oksentamalla. jos en anna sille ihmisten lihaherkkuja mitä se aina on vornuamassa, se syö jotain roskaa, sit oksentaa sohvalle tai jonnekin arkaan paikkaa. oksensi muuten meidän uusimman läppärin näppäimistölle. meni sököks, onneks ei koko kone. sit se pureskelee mm. johtoja yms. sellaista rangaistukseksi.

Yhteistyössä