Samat ihmiset aina nakuttamassa kaupan rahapelejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakuttava kone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakuttava kone

Vieras
useimmat vielä työttömiä. Luulevatko ne tuosta rikastuvansa. Tunnen kaksi ihmistä jotka ovat noihin koukussa, toinen on käynyt hoidossakin asian takana, on kymppitonnin veloissa nykyään kun peaili myös netissä, otti pikavippejä ja lainaili ties mistä. Eikä se ihminen ole edes tyhmä, vaikka siltähän riippuvuus ja täydellinen holtittomuus saa ihmisen vaikuttamaan.

Mä en oikein tajua noiden peliautomaattien funktiota. Tietysti niiden tarkoitus on kerätä rahaa ja sitä kai laitetaan hyviin kohteisiin, mutta samaan aikaan se luo paljon enemmän huonoja asioita. Kaikkein kurjinta kun näkee välillä pikkulasten äitejä jotka nakuttavat ihan tiedottomina rahapelejä, eivätkä enää huomaa että heillä on ne lapsetkin/lapsikin mukana. Sama homma koirien kanssa, koira jätetään r-kioskin tai kaupan ulkopuolelle tuntikausiksi säässä kuin säässä, että voidaan pelata.

öpöppööp pientä liioittelia taas... "koirat jätetään kioskin eteen tuntikauseiksi säällä kun säällä"

Voi morjens!

ps,ei ei kolahtanut,itse en pelejä harrasta yhtään :)

Jaa. Täälä näyttäis lähinnä eläkeikäiset miehet pelailevan noita säännöllisemmin, ja muutama nuorempikin (töissäkäyvä) mies. Mahtuu joukkoon muutama eläkeikäinen nainenkin.

Itse tunnen kaksi eläkkeellä olevaa naista jotka pelaa noita joka kauppareissu. Molemmat on koko ikänsä ollut töissä ja kumpikin laittaa max. kympin/reissu koneeseen. Se ei ole ongelma heille ja rahansa riittävät tohon.

Toki on harmillista että jotkut jäävät noihin koukkuun. Mutta maailmasta ei nyt vaan voi poistaa kaikkia asioita joihin jollain voi kehittyä riippuvuus.

öpöppööp pientä liioittelia taas... "koirat jätetään kioskin eteen tuntikauseiksi säällä kun säällä"

Voi morjens!

ps,ei ei kolahtanut,itse en pelejä harrasta yhtään :)

Ei ollut, mä olen nimittäin ollut R-kioskislla jossa pohdimme myyjän kanssa yhdessä mihin ilmotetaan ulkona tunteja värjötelleesä koirasta talvipoakkasilla. Myyjä oli asiasta huomauttanut jo pelaajalle, mutta tämä ei lopettanut. Lopulta myyjä soitti poliisille, minä poistuin ennen poliisin tuloa.
EN TARKOTa ETTÄ KAIKKI TEKISIVÄT NÄIN JOTKA PELAAVAT KAUPASSA/KIOSKILLA, HUOM HUOM HUOM. Pitääkö erikseen aina mainita, ettei vaan syytetä yleistyksestä ja liiottelusta. Käyttäkää omaa järkeänne.

Jaa. Täälä näyttäis lähinnä eläkeikäiset miehet pelailevan noita säännöllisemmin, ja muutama nuorempikin (töissäkäyvä) mies. Mahtuu joukkoon muutama eläkeikäinen nainenkin.

Itse tunnen kaksi eläkkeellä olevaa naista jotka pelaa noita joka kauppareissu. Molemmat on koko ikänsä ollut töissä ja kumpikin laittaa max. kympin/reissu koneeseen. Se ei ole ongelma heille ja rahansa riittävät tohon.

Toki on harmillista että jotkut jäävät noihin koukkuun. Mutta maailmasta ei nyt vaan voi poistaa kaikkia asioita joihin jollain voi kehittyä riippuvuus.

Ei tämä asia mua sen kummemmin ahdista, huomioin aamuisella kauppakäynnillä taas ne samat ihmiset siinä ja tein alotuksen.
Onhan tämäkin yksi aihe mitä ei ole taidettu täällä puida.
Uutisissa haastateltiin muutama vk sitten Helsingissä kierteleviä turisteja, pari turistia ihmetteli miksi kaupoissa on rahapelejä ja niitä nakuttavia ihmisiä, se oli heidän mielestä ikävää.
Ei sitä tule edes ajatelleeksi suomalaisena.

On tästä ennenkin ollu juttua, muistaakseni. Saahan tosta silti jutella.
Hyvähän se ois että kun sen ekan kolikon sinne koneeseen iskee niin samalla tiedostais että siihen voi jäädä koukkuun. Niin kun kaikessa muussakin pelaamisessa.

Mä meinasin yhdes välis jäädä veikkauksen nettiarpoihin jumiin, niinpä laitoin sinne eston joksikin aikaa.
Ja joskus vuosia sitten meinasin jumittua noihin kauppojen pelikoneisiin. Jolloin jätin niitten pelaamisen kokonaan ainakin vuodeksi.
Nykyään ostan nettiarpoja n. 1-5 kertaa vuodes ja pelikoneilla pelaan max. kerran kuukaudessa. Ja pidän sen tossa, kun tiedän että jos tosta useammin pelaan niin alkaa pukata riippuvuutta ja siihen mulla ei oo varaa.

Samat ihmiset pelaavat, koska heitä pelaaminen kiinnostaa. Katsohan ympärillesi: samat ihmiset yleensä käy juoksulenkilläkin ja samat ihmiset tapaat läheisellä kuntosalillakin. Samat ihmiset tykkäävät harrastaa samoja juttuja.

Yhteistyössä