Saman äidin eri synnytykset

Minulla ensimmäinen synnytys oli todella kivulias ja pelottava kokemus. Synnytys käynnistettiin tipalla vesien menon jälkeen (rv 37) ja kesti noin kuusi tuntia. Ensimmäiseen kahteen tuntiin kätilö ei suostunut tutkimaan avautumista (halusi odottaa työvuoron loppumiseen jolloin toinen kätilö tutki) ja supistukset tulivat todella tiheään.
Pelottaa siis mahdollinen toinen synnytys ja siksi kysyisinkin jo useamman synnyttäneiltä äideiltä (tai mahdollisilta kätilöiltä ):
Onko samalla henkilöllä yleensä samanlaiset synnytykset? Ts. käynnistyykö toinenkin synnytys todnäk. aikaisilla viikoilla vesien menolla?

Kiitos
 
Minulla oli samantyyliset synnytykset - kumpikin käynnistyi vesien menolla, sit alko heti tiheään supistukset, ja sairaalaan. Heti sydänkäyrään, molemmilta olen ollut sairaalaan tullessa 2-4cm auki. Esikoista synnytin ilman kivunlievitystä 5h15min (eli laskettiin vesien menosta) ja kuopusta 1h25min (sekin laskettiin vesien menosta) eli nopeat synnytykset ja ilman kivunlievitystä =) Esikoista ponnistin 1h12min, kuopusta 3min. Eli esikoisen synnytys oli vähän pitempi, kuopuksen lyhyt. Mutta helppoja olivat ja samanlaisia omasta mielestäni. Ja ihan alakautta itekseen tulivat :heart:
 
Mulla oli ensimmäinen synnytys samanlainen kuin sinun kertomasi. Vettä valui mutta muuta ei tapahtunut, joten käynnistettiin, vko38. Synntys kesti 6h ja oli todella kivulias ja lisäksi mulle jouduttiin tekemään istukan käsinirroitus nukutuksessa.

Toinen synnytys oli sitten tällainen, supistukset alkoi illalla yhdeksän aikaa ja vasta puolen yön kieppeillä olivat tosi kipeät. Sairaalaan lähdin kotoa hieman ennen kahta ja tyttö syntyi ilman mitään kivunlievityksiä klo02.40. Eli voisin todeta ettei ainakaan minun kohdallani synnytyksistä löytynyt juuri mitään yhteistä =)

Älä stressaa, kaikki menee varmasti ihan hyvin.
 
Minulla esikoisen kanssa alkoi supistukset yöllä 24.00 aamulla menin kätilöopistolle missä ne sit loppuivat. Aamupäivästä lääkäri lähetti saliin ja pukasi kalvot sekä sain tipan viikkoja oli tasan 40. Poika syntyi 21 imukupin avulla. Synntys kesti siis tasan 21h ja oli tosi kauhea kokemus. Epiduraali ei auttanut ja nukutus lääkäri oli ihan kauhea. Repesin tosi pahasti ja vannoin ettei ikinä enään.
Silti olin samassa tilanteessa 1v5kk päästä. Tälläkertaa käynnistettiin vkolla 38+2 (isoveljen ison koon vuoksi ja vissiin joulukin painoi päälle) Menin aamulla kättärille ja puolilta päivin sain ekan pehmentävän alkoi supistelemaan niin paljon että toista eivät uskaltaneet antaa, supistuksia en edes huomannut ennenkuin yöllä ja yökkö tarkasti tilanteen ja sanoi et jos vaan pystyn olemaan yöoosastolla niin hyvä niin aamulla pääsisin saliin. Aamulla suihkun kautta saliin missä puhkastiin kalvot ja sain tipan synnytyksen katsottiin käynnistyneen Klo11 ja 14.36 oli tyttö mailmassa loppu eteni vauhdilla. Kätilö tarkasti tilanteen ja sain epiduraalin mies mietti et jos hän kävisi syömässä ja kätilö viel sanoi ettei mitään kiirettä.
Puolentunnin päästä likan kummitäti soitti minulle saliin ja kysyin onko mies siinä vieres oli kuulemma käskin lähettää miehen saliin koska vauva syntyy kohta pyysin myös kummitädin kun kätilö antoi siihen luvan.
Ehtivät olla salissa 10min kun tyttö oli mailmassa ilman minkäänlaisia repeämiä.

Eli mulla on ainakin kaksi erilaista synnytystä.
 
Minulla synnytykset alkoivat molemmat osittaisella vesien menolla, mutta siihen yhtäläisyydet jäävätkin. Esikoinen syntyi rv 38+2 ja kuopus rv 41. Vesien lorahtelusta alkaen eka kesti 18 tuntia ja toinen reilu 5, virallinen synnytyksen kesto säännöllisten supistusten alusta oli 11,5 ja 4,5 tuntia. Ponnistusvaiheet 20 min ja 10 min. Ekalla kertaa epiduraali toimi hyvin, toisella ei (onneksi kun sitten aukesikin paikat vauhdilla ja pääsi ponnistamaan).
 
Tunneilmastoltaan oli kyllä ihan erilaiset synnytykset mulla.. ikävä jos ensimmäinen synnytys oli kamala kokemus!
Huomauttaisin vielä että kannattaa se rentoutuminen opetella todella hyvin! Ja kertoo heti mennessä kätilöille mitä haluaa ja että edellisestä jäi paha maku, silloin ne todennäköisesti pyrkivät auttamaan kaikin tavoin ja tekemään miellyttävämmän kokemuksen.
 
mulla takana kolme synnytystä, ja kaikki alkaneet eri tavoin: eka vesien menolla, toka supistuksilla ja kolmas käynnistettiin kun olin mennyt 11 pv yli lasketun, ja olin ihan valmis (siis alapää ja yläpää myös ,-) )
Kaikki synnytykset on ollut edellistä helpompia, ja kaikissa ollut eri puudutteet. Tahtoo siis sanoa että viimeisimmän cocati ilokaasu-paracervikaali-pudendus oli ihan huippu minulle. Aina on kuitenkin ollut hyviä, kannustavia kätilöitä, joten hyvät muistot kaikista. Saas nähdä kuinka toukokuussa käy kun neljäs synnytys ois tarkoitus hoitaa alta pois ;-)
 
Mulla ekasta supisteli päivän, vedet meni sairaalassa ja synnytys kesti 13h. Tokasta supisti pari kertaa, vedet meni kotona ja sairaalassa ehdittiin olla reilu tunti kun syntyi jo. Aika erilaisia, mutta kuitenkin kummasti tuntui molemmat helpoilta.
 

Yhteistyössä