Salmonellanäyte tarpeeton elintarviketyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsenne syövät minun tekemää ruokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsenne syövät minun tekemää ruokaa

Vieras
Olen aloittelemassa työ palmialla ja työnkuva on ruuan käsittelyä ja sitä rataa. Omalla terveyskeskuksessa sairaanhoitaja sitten kyseli muutamia kysymyksiä ja sitten lykkäsi todistuksen missä lukee, että näytteenotto tarpeeton. Eli osaako tietävät sanoa sitten, että olen salmonella vapaa? Odotin kyllä paperikupin ja näytteenotto astioita mutta näin helppoa(ja hajutonta) oli se todistuksen hankkiminen?

Mistäs se hoitaja voi tietää sun salmonella tilanteen pelkän haastattelun perusteella? Jos et omalla terveysasemalla saa sitä testiä tehtyä, niin käy työterveyshoitajalla joka antaa sen näytteenottopaketin.

Mihis päin oot menossa töihin? Meillä on meinaan sitten ihan sama työnantaja :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni ainakin työnantaja vaati sen salmonellatestin... ei sitä terveyskeskuksen hoitaja päättänyt.

Siis tavallaan minulla on nyt se todistus mikä oikeuttaa minua elintarviketyöhön mutta huomautuksessa vaan lukee, että se kakkatesti on tarpeeton ja pitäisi kyllä kelvata mutta niinkuin kommentoit niin sairaanhoitsuko muka tietää parhaiten?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Itselläni ainakin työnantaja vaati sen salmonellatestin... ei sitä terveyskeskuksen hoitaja päättänyt.

Siis tavallaan minulla on nyt se todistus mikä oikeuttaa minua elintarviketyöhön mutta huomautuksessa vaan lukee, että se kakkatesti on tarpeeton ja pitäisi kyllä kelvata mutta niinkuin kommentoit niin sairaanhoitsuko muka tietää parhaiten?

Siis miten se hoitsu voi keskustelun perusteella päättää, että testi on tarpeeton :o

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Siis miten se hoitsu voi keskustelun perusteella päättää, että testi on tarpeeton :o

Se kyseli ulkomaan matkoistani, suolistoni toiminnoista ja sellaista ja sen jälkeen se sitten antoi leiman siihen todistukseen. Kai se sitten kelpaa jos kerran asiakas ei koskaan tullut takaisin valittamaan asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Se kyseli ulkomaan matkoistani, suolistoni toiminnoista ja sellaista ja sen jälkeen se sitten antoi leiman siihen todistukseen. Kai se sitten kelpaa jos kerran asiakas ei koskaan tullut takaisin valittamaan asiasta

Aika uskomatonta... Ja salmonellan voi saada ihan kotimaastakin, nimimerkillä kokemusta on... Ja mun piti käydä vaikka kuinka monta näytettä jättää lääkekuurin jälkeen, että varmasti on hävinnyt.

Yhteistyössä