Salmonellaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kinsella

Jäsen
18.02.2008
408
1
16
Pohjois-Savo
Hei!

Voiko Atrian lihapullia syödä lämmittämättä?

Anoppini oli antanut tytölleni 1v3kk perunoita ja kaksi valmislihapullaa (atrian) joita ei ollut kypsentänyt kun pieninyt kuuman perunan joukkoon.

Nyt pelottaa, saako tyttöni niistä salmonellan??? Meni juhannus pilalle :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kinsella:
Joo ihan tosissaan. :/ Kun oma äiti aina sanonut että jos ei lämmitä, saa salmonellan.

Onko mun "kaikkitietävä" äitini väärässä?

Tuli vaan mieleen, että miten sulla voi olla tuon ikäinen lapsi, kun profiilissa lukee ensisynnyttäjä..Vai käsitinkö jotain ihan väärin??

Joo ihan tosissaan. :/ Kun oma äiti aina sanonut että jos ei lämmitä, saa salmonellan.

Pelkkä lämmittäminen ei riitä tuhoamaan salmonellaa. Äitisi on väärässä, ainakin tässä asiassa.

Hei!

Voiko Atrian lihapullia syödä lämmittämättä?

Anoppini oli antanut tytölleni 1v3kk perunoita ja kaksi valmislihapullaa (atrian) joita ei ollut kypsentänyt kun pieninyt kuuman perunan joukkoon.

Nyt pelottaa, saako tyttöni niistä salmonellan??? Meni juhannus pilalle :/

täähän on vitsi?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Pelkkä lämmittäminen ei riitä tuhoamaan salmonellaa. Äitisi on väärässä, ainakin tässä asiassa.

salmonella kuolee 75 asteessa eli lämmittäminen riittää ja kypsissä (eikä kyllä raaoissakaan) lihapullissa ei salmonellaa ole!!

Harva kuitenkaan kuumentaa niitä lihapullia tarpeeksi kuumaksi. Ja kyllä vaan voi raaoista lihapullista saada salmonella :D Atrian lihapallot tosin ei raakoja ole.

ei muuten saa.. Suomessa salmonella on niin äärimmäisen harvinainen ja jos sen saa niin se tulee jostain muusta kun raa'asta lihasta... Listerian voi kyllä raa'asta lihasta saada..

nimim. Alalla töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Harva kuitenkaan kuumentaa niitä lihapullia tarpeeksi kuumaksi. Ja kyllä vaan voi raaoista lihapullista saada salmonella :D Atrian lihapallot tosin ei raakoja ole.

ei muuten saa.. Suomessa salmonella on niin äärimmäisen harvinainen ja jos sen saa niin se tulee jostain muusta kun raa'asta lihasta... Listerian voi kyllä raa'asta lihasta saada..

nimim. Alalla töissä...

Nimimerkki salmonella raa´asta jauhelihasta saanut :D

No olen täällä enemmän seuraillut muiden keskusteluja kuin itse kirjoittanut, koska täällä saa hyviä vinkkejä kaikenlaisiin asioihin ja on mielenkiintoisia keskusteluja. Ja olen varmaan tynnyrissä kasvanut (oma äitini niin hysteerinen kaiken suhteen) että kiitos kun ohjastitte minut oikeille poluille! :)

Yhteistyössä