Sallittuja himoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkusuu

Vieras
Mitä ruokia teillä muilla on, joita syötte suurella halulla laihdutusaikana ja vielä hyvällä omallatunnolla?
Itse himoitsen ryvita-näkkileipää (päälle esim.vähärasvaista sulatejuustoa ja kalkkunaleikettä) ja valion rasvatonta mansikka-vaniljajogurttia, joita syön joka päivä. Toisinaan myös kotiuunin cocktailpiirakoita (nam!). Eilen tein muulle porukalle rahkaa, itselle vatkasin kerman sijaan kanamunan valkuaisen, rahkaa, marjoja ja vähän makeutusainetta ja oli aivan kuin "oikeaa" rahkaa.

Pienenä lisäyksenä vielä: huvittavaa on se, että herkkupäivänä kun on just syönyt jotain tosi makeaa ja perään syö just esim. tuota valion rasvatonta jogurttia niin maistuu tosi valjulta, vaikka normaalisti on tosi hyvää ja herkkua :) Näköjään se on ihan mihin tottuu.

Hyvästä omasta tunnosta en tiedä... mutta Friggsin ohuet sesam -riisikakut ovat himoni. Hyvällä mielikuvituksella ne maistuvat hieman popcornille :whistle:
Uusin karkkilöytöni on Sisun Xylitol Salmiakki -rasiat, nam.
Tuota 'rahkaa' pitäiskin kokeilla, kuulostaa hyvälle!

Nyt kun oon alottanut tuon säännöllisen liikunnan harrastamisen, syön (joskin harvoin nykyään) herkkupäivinä täysin puhtaalla omalla tunnolla ihan kunnon perinteisiä sipsejä, ja popcorneja ja juon ihan oikeaa limpparia. Hihhih!! :D

Katsotaan mikä on lopputulos keväämmällä vaikka välillä vähän mässäileekin. ;)

mie taas teen sellaista rahkaa itelleni, että laitan rahkapurkin, mansikoita ja mustikoita (tai ihan mitä marjoja tahansa), makeutusainetta, vanilliinisokeria ja joskus myös valion vanilja fraichea (uutuus)....tulee tosi hyvää ja vie kielen mennessään!!!
Mutta karkkipäivinä kyllä syön ihan ehtaa tavaraa eli pizzaa, suklaata jne. sitten jaksaa taas laihduttaa.... :D

Riippuu mitä jukurttia syö. Valion rasvattomissa jukurteissa on käytetty makeutusaineita ja kaloreita vain 40/100ml. Että sopii ainakin mun ruokavalioon oikein hyvin. Niitä olen syönyt vuoden alusta joka päivä ja painoa tippunut sen 10kg. Että silleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 12:39 mum kirjoitti:
Jogurtti ei sovi laihduttajan ruokavalioon, vaikka olis rasvatonta, niissä on PALJON sokeria "!!!!!

Pakko se kalsium on jostain ottaa, kun juustoakaan ei voi popsia mielin määrin. Ingmannin Perinteiset -jogurtissa (rasvaton) 150g on vain yksi piste. Eli ainakin se sopii mun ruokavalioon ihan hyvin silloin tällöin.

\
Jogurtti ei sovi laihduttajan ruokavalioon, vaikka olis rasvatonta, niissä on PALJON sokeria "!!!!!
suurin osa rasvattomia jogurtteja makeutetaan nykyään makeutusaineilla!!! joten rasvattomat jogurtit ovat laihduttajalle melkein parasta ruokaa=vähän kaloreita, kalsiumia ja hyvän makuisia!!!! :) :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 13:02 herkkusuu kirjoitti:
Riippuu mitä jukurttia syö. Valion rasvattomissa jukurteissa on käytetty makeutusaineita ja kaloreita vain 40/100ml. Että sopii ainakin mun ruokavalioon oikein hyvin. Niitä olen syönyt vuoden alusta joka päivä ja painoa tippunut sen 10kg. Että silleen.

miten olet saanut putoomaan jo 10kiloo?????

Yllättävän helposti on tippunut. Olen vain syönyt terveellisesti ja säännöllisesti 5krt päivässä sekä liikkunut. Syön herkkuja yleensä kerran viikossa ja silloinkin tietenkin kohtuullisesti. Muuten syön melko normaalisti, tosin oikeastaan kaikki ruoka on vähärasvaista ja hyvin vähän käytän sokeria myös, paitsi tuolloin herkkupäivänä syön mitä huvittaa ja kyläillessä myös. Niin, ja vettä juon 2l päivässä + muut nesteet. Lisäksi vaunulenkkeilen 45min n.5krt viikossa, jumppaan kotona päivittäin ja kerran viikossa kunnon hikijumppa salilla. Ja imetän, joten sekin varmasti on nopeuttanut tuota urakkaa. Itsekin yllätyin kun painoa on tippunut niin hyvin, ajattelin että noilla keinoilla olen kesällä näissä mitoissa, mutta laihdutusurakka onkin jo nyt takana. Nyt vain yritän elää terveellisesti edelleen ja pysyä näissä mitoissa :)

rasvatonta maitoa ja piimää sauvasekottimella kuohkeaksi ja sekaan marjoja. Voi tietysti makeuttaakin makeutusaineella tai tehdä hedelmistä. Vaahto laskee aika pian, eli kannattaa syödä heti.

Toinen hyvä herkku on yksinkertaisesti rasvaton piimä+marja/hedelmät ja mysli.

\
Tarviiko toi laihduttaminen noin vakavasti ottaa? Itse syön kyllä jogurttia, vaikka laihdutan. Jos ruokavalio on terveellinen ja vähäkalorinen muuten, ei taida jogurtit viedä laihdutusta suuntaan eikä toiseen!!!

Itse teen rahkaa, eli rahkapurkki, pari valkuaista vatkattuna sinne sekaan, marjoja ja makeutusainetta. Tosi hyvää, mut se pitää syödä samana päivänä, menee jotenkin vetiseksi jos pitkään sitä säilyttää.

Sit ihan se kevyt kermaviili + dippikastike ja porkkanoita, kukkakaalia, kurkkua dippailen. :p

porkkana+parsakaali+kukkakaalisekoitusta kuppiin (suolaa) päälle maustettua jauhelihaa kaiken ihanuuden päälle kippari sulatejuustosiivuja.. ja mikroon. Hyvää on :) Alakarppimeininkiä, mut sopii muillekkin kun vaihtaa kevytjuustoon :p

Yhteistyössä