Salkkareiden lataaminen...laitonta vai laillista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salsal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salsal

Vieras
Tuolla oli viestiketju salkkareista eli joku ilmeisesti maksanut ne itelleen netistä ja sitten jakaa muille ennakkoon. tahtoisin vain tietää, että onko se lataaminen laitonta vai laillista (siis jos itse lataan hänen linkistään).
Tekisi mieli kattoa, mutta kun musiikin lataaminenkin on laitonta niin saisko noita muka jakaa? En millään tahtoisi mitään sakkoja lataamisesta saada....
Yksi kaveri latasi musiikkia netistä ja sai oikeen muhkeet rapsut.
Tietääkö kukaan siis onko se laillista jakaa ja ladata noita?

Niitä linkkejä on tosi monilla nettisivuilla ja ollut jo ainakin vuoden. Kyllä mä olen niitä katsonut. Vähän kuin YouTube, onhan sielläkin vaikka mitä.

Mitään muuta en ole koskaan ladannut esim musiikki, leffat tms.

en tiedä sitten onko se oikeesti laitonta.

Kaikkeehan ne linkittää ennen, kun keksiivät sitten ruveta ottaa kiinni porukkaa.
Lähinnä se, että onhan se nyt aika paljon pois niitten rahoista jos ihmiset ilmaseksi jakaa niitä...
Jotenkin vaan epäilen, että se ei vois olla laillista. Leffatkin yms. on laitonta ja voi rapsahtaa sakot niin miksi salkkareiden lataaminen ois sitten ok?
oiskohan ketään joka tietäs miten se menee...?

En nyt siis tahdo kenenkään iloa pilata siitä, että niitä ilmatteeksi täältä saa, mutta miksi sitten palstan ylläpitäjät ei poista ketjua jos se on laitonta?
Ihan vaan nyt pohdin ennen, kun rupeen mokailee...ei oo äippäpäivärahoista vara maksaa mitään sakkoi. (Kaverille tosiaan napsahti 1000 biisin hallussapidosta 1000 e sakkoa)

no en mä sit rupee latailee. Kaikkihan täällä saa kohta jotain sakkoi, kun joku taho keksii ton systeemin?
Miksi kukaan ei oo aiemmin puuttunut asiaan? Kaikki vaan onnellisena latailee jotain salkkareita, vaikka tietää, että siitä voi tulla sakot.
Ja tää ei oo mikään leikkijuttu...ne oikeesti sakottelee ihmisii....
Oonpa ilonpilaaja.

Et ole ilonpilaaja, tajusin nyt itsekki vasta :(

Kyllä ne ketjut pitäisi poistaa, koska täällä on muutenkin aika tiukka sensuuri/viestien poisto. Otsikoissakin jo annetaan ymmärtää mitä viestit sisältää.

Outoa?!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
no en mä sit rupee latailee. Kaikkihan täällä saa kohta jotain sakkoi, kun joku taho keksii ton systeemin?
Miksi kukaan ei oo aiemmin puuttunut asiaan? Kaikki vaan onnellisena latailee jotain salkkareita, vaikka tietää, että siitä voi tulla sakot.
Oonpa ilonpilaaja.

Periaatteessa tuollaiset linkitykset suoriin latauspaikkoihin pitäis täältä ylläpidonkin poistaa. Ja toisaalta esim youtubessa on paljon sellaista, mitä ei saisi julkaista ja niitähän sieltä kovasti poistellaankin (esim. Suomen idols-juttuja..) Ihmiset on rohkeita ja lataa, sillä riski jäädä kiinni on todella pieni kuitenkin.

En mä ainakaan oo niitä lataillut. Kun en oo koskaan muutenkaan seurannut salkkareita :D Eiku muistan mä yhden osan kun Saku ja joku meni jonnekkin Puustisen asuntoon tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Oonpa ilonpilaaja.

Niinhän ne sakottelee, ja todella outoa ylläpidolta että mitään ei tehdä asialle koska se on oikeasti tosi harmillista että ihmiset jotka eivät tiedä tekevänsä väärin tekevät niin tahtomattaan ja sitten ovat pahassa pulassa yhtäkkiä :(

Youtubessa saa muutes tulevaisuudessa katsoa ihan laillisesti elokuvia ja tv-sarjoja. Ne on tehnyt jonkinlaisen sopimuksen jonkun tv-jätin kanssa. Se vain että näkyykö ne ohjelmat vain sitten Amerikkaan niin en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Laitonta on, mutta mä lataan niitä silti.

Ehdottomasti kandee tunnustaa kaikki laittomuudet palstalla jossa hengailee täällä omalla naamallaan.. Joku saattaa pian tehdä ilmoituksen ja ne sakot ei ole mitään pieniä. Ja usko pois, niistä sakotetaan. Ei, en ilmoita, mutta joku muu saattaa sen tehdä. No, tyhmyydestä sakotetaan toisinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ehhehee:

Ehdottomasti kandee tunnustaa kaikki laittomuudet palstalla jossa hengailee täällä omalla naamallaan.. Joku saattaa pian tehdä ilmoituksen ja ne sakot ei ole mitään pieniä. Ja usko pois, niistä sakotetaan. Ei, en ilmoita, mutta joku muu saattaa sen tehdä. No, tyhmyydestä sakotetaan toisinaan.

Mä voin kuvitella tytsin seisomassa jossain keskellä toria kädet pystyssä ja miljuuna poliisia osoittaa sitä rynnäkkökiväärillä..
:laugh: :laugh:

Ei ku ihan tosi siinä vaiheessa kun poliisit tosissaan on suuren kriminaalin tytsi-89:n oven takana, niin mulla karisee kyllä viimenenkin usko poliisiin :/

Eiköhän niille löytyisi tärkeämpääkin tekemistä..?

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja ehhehee:

Mä voin kuvitella tytsin seisomassa jossain keskellä toria kädet pystyssä ja miljuuna poliisia osoittaa sitä rynnäkkökiväärillä..
:laugh: :laugh:

Ei ku ihan tosi siinä vaiheessa kun poliisit tosissaan on suuren kriminaalin tytsi-89:n oven takana, niin mulla karisee kyllä viimenenkin usko poliisiin :/

Eiköhän niille löytyisi tärkeämpääkin tekemistä..?

Tekijänoikeuksia valvotaan kyllä ja niiden rikkomisesta tulee seuraamuksia. Voit tutustua aiheeseen enmmän googlen avulla jos et muuten usko. Kyllä niistä sakotetaan herkästikin, ja tutkitaan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Kyllä ne ketjut pitäisi poistaa, koska täällä on muutenkin aika tiukka sensuuri/viestien poisto. Otsikoissakin jo annetaan ymmärtää mitä viestit sisältää.

Outoa?!

laitettu tästä viestiä eteenpäin ylläpidolle.
Laitontahan se on se lataaminen / polttaminen jos ei siitä maksa.
Tästä vaan ei ole ollut selkeää ohjetta annettu vielä meille..
koska niinkuin joku mainitsi onhan tubessakin kaikkea semmoista mitä siellä ei sais olla (leffoja pätkissä jne) sekä ne muut vastaavat palvelut.
että se on sitten että poistellaanko tube linkitkit..
mutta katsellaan millaista vastausta asiaan saadaan

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Outoa?!

laitettu tästä viestiä eteenpäin ylläpidolle.
Laitontahan se on se lataaminen / polttaminen jos ei siitä maksa.
Tästä vaan ei ole ollut selkeää ohjetta annettu vielä meille..
koska niinkuin joku mainitsi onhan tubessakin kaikkea semmoista mitä siellä ei sais olla (leffoja pätkissä jne) sekä ne muut vastaavat palvelut.
että se on sitten että poistellaanko tube linkitkit..
mutta katsellaan millaista vastausta asiaan saadaan

You tuben ongelma taitaa olla sadat tuhannet käyttäjät, joten sitä on aika mahdotonta valvoa niin tarkasti. Eihän sielläkään leffoja saa julkaista vaan ne poistetaan aina sitä mukaa kun niitä löydetään.

Yhteistyössä