Salkkareiden Iida se vaan lihoo

  • Viestiketjun aloittaja "pieras"
  • Ensimmäinen viesti
"huhhuh"
Itse en salkkareita yleensäkään katso, eikä erikoisemmin kiinnosta minkä näköistä sakkia siellä on. Eikä tuo Iida nyt lihavanakaan ruma ole, mutta... No, lihava kuitenkin.
Kyllä ihminen joka väkisin haluaa telkkariin pitäisi olla myös valmis kritiikkiin. Mielestäni olisi ihan eri asia jos aloituksessa olisi kuvia jostain yksityishenkilöstä, mutta nyt on kuitenkin kyse roolihahmosta, niin en oikein tiedä onko oikein vai väärin mollata hänen ulkonäköä?

Kyllähän esim. Ismokin on vissiin lihonut, eikä edes mitenkään komea, ainakaan minun mielestäni. Ja kai häntäkin netissä mollataan aika kovasti? Tai vaikka Tuksu, harvemmin kukaan tulee niihin ketjuihin sanomaan että Tuksu voi loukkaantua kun häntä haukutaan lihavaksi?
Vaikka ihminen kuinka olisi julkisuudessa, tälläinen tölviminen ei koskaan ole hyväksyttävää. Mutta mikäs tässä ihmetellessä, koulukiusaajien ja työpaikkakiusaajien luvattu maa. Törkimykset. Miten kukaan terve ihminen voi ajatella että koskaan, MILLOINKAAN olisi hyväksyttävää puhua toisesta ihmisestä näin miten tässä ketjussa on puhuttu?

Ja ihan monesti tuksuketjuissakin näkyy edes joku järjenääni, joka sanoo tälle kiusaajaporukalle että voisiko selvästi sairaan ihmisen jo jättää rauhaan. Ja onneksi moni ei suostu edes kys. naisen keikoille menemään koska se on ihan selvää sairaan ihmisen hyväksikäyttöä, ei huvia.
 
"lihis"
Ei tuo ole tuolle tytölle helppoa lihoa yht'äkkiä noin paljon. Varsinkin jos hänellä on syömishäiriö. Syömishäiriöistä lihominen ahdistaa vielä enemmän, koska lihominen on hänen suurin pelkonsa, joka on käynyt toteen. Sitten jos hän on ennen harrastanut paljon liikuntaa ja tottunut syömään silloin enemmän lihomatta ja nyt on joutunut liikuntakyvyttömäksi, se lihottaa nopeasti. Hän varmasti itkee usein lihavuutensa tähden ja koittaa epätoivoisesti kokoajan laihduttaa, Laihtuminen vain kestää pitkään, koska kiloja on paljon. Itse olin ennen raskautta 68kg/172cm ja bmi 23. Vaatteet oli kokoa 38. Sitten lopetin tupakoinnin, tuli talvi, liikunta jäi, tulin raskaaksi ja painoin pian 85kg ensimmäisena neuvolakertana. Sitten tuli liikuntakyvyttömyyttä raskauden aikana, verensokerit oli alhaiset ja paino jatkoi nousua, myös turvotti kesällä viimeisillään raskaana. Painoin lopulta synnytyssalilla 117kg. Olin vuodessa lihonut melkein 50kg. Lisäksi mulla on syömishäiriö, että todella tiedän ahdistuksen määrän. Nyt olen laihtunut noin 20kg ja vielä 30kg jäljellä. Tämän laihdutus vie aikaa ja se itkettää usein paljon ja ahdistaa. Eli tiedä, ettei tuosta 'Iidasta' tunnu kivalta ja hänen haukkuminen vaan pahentaa asiaa. Hän tarvitsisi aikaa ja tukea laihdutuksessa ja toivottavasti sitä saa.
 
mammaihminen
Tiedättehän ettei kukaan hauku noin toista netissä ellei ole kateellinen. Iidan näyttelijä on todella herttaisen näköinen oli kiloja minkä verran tahansa. Enpä tiedä montaakaan niin herttaisen näköistä ihmistä kuin tuo Iidan näyttelijä, jos ketään. Jotenkin niin ystävällisen ja luoksensavetävän näköinen ihminen.
 
kadjan
Itsekin ihmetellyt miten lyhyessä ajassa siitä on paisunu tollanen pallo. Käyttää nykyään sarjassa muutenkin jotain säkkivaatteita tai äitiysmekkoja, ilmeisesti stylistit huomannu saman.

Googlen kuvahakukin ehdottaa jo: Salkkarit Iida Lihonut :D
 
voi ei
Tiedättehän ettei kukaan hauku noin toista netissä ellei ole kateellinen. Iidan näyttelijä on todella herttaisen näköinen oli kiloja minkä verran tahansa. Enpä tiedä montaakaan niin herttaisen näköistä ihmistä kuin tuo Iidan näyttelijä, jos ketään. Jotenkin niin ystävällisen ja luoksensavetävän näköinen ihminen.
Luuletko tosiaan, että kovinkin moni on esimerkiksi Tuksulle tai Matti Nykäselle kateellinen? Haloo hei, sun päättelyketju ontuu aika pahasti.
 
3mmie
Turha mun mielestä verrata noihin "ENNEN" kuviin. Vaikka niissä on selvästi hoikempi, voi olla että on henkisesti voinut huonommin. Joten jos hänen on nyt hyvä olla, kai se on pääasia? Typeriä jotkut ihmiset, kaikkien ei tarvitse olla langan laihoja, ja kiva että sarjassa on eri kokoisia ihmisiä - niinhän tässä maailmassakin on!!!
 
katsoja
Niin hän todellakin näytteli anorektikkoa, eikä oikeasti sitä sairastanut. Mutta onko kenelläkään käyny mielessä, hänellä voisi olla se päinvastainen sairaus: ahmimishäiriö vai miksi sitä sanotaankaan. Kun on tollasessa ammatissa, niin väkisinkin miettii ulkonäköään ja jos tässä onkin käyny niin päin, että hänellä ei ole oma kehonsa miellyttänyt ja on syönyt ahdistukseensa. Todella yleistä ja sellaista syömistä on vaikea lopettaa. Ottakaa selvää sairaudesta. En väitä, että tämä olisi syy hänen lihomiseen, mutta minusta ainakin todennäiköistä.
 
"perkele"
Lopettakaa, te ette nytten kyllä yhtään ajattele järkevästi.. ihminen voi olla millainen haluaa ja osa ei voi painolleen mitään, joten hys!
Juuri näin! Ihminen pitää hyväksyä semmoisena, kuin hän on, oli sitten lihava tai hoikka. Jotkut lihovat myös sairauden takia, vaikka haluaisivat olla hoikkia ja kärsivät asiasta itse jo aivan tarpeeksi ilman toisten ihmisten ilkkumista!
 
viers
Ihan ohimennen: jännä miten lihoaminen on tällainen tabu. Jos ihminen lihoaa, sitä ei saisi sanoa ääneen. Jos ulkonäkö muuten muuttu, tulee tatuointi, korvarengas, värjää hiukset tai laihtuu, niin se on ok sanoa ääneen. Mutta jos kiloja tulee tuntuvasti lisää, sitten pitää olla hiljaa :D Ihme juttu!
 
Ihan ohimennen: jännä miten lihoaminen on tällainen tabu. Jos ihminen lihoaa, sitä ei saisi sanoa ääneen. Jos ulkonäkö muuten muuttu, tulee tatuointi, korvarengas, värjää hiukset tai laihtuu, niin se on ok sanoa ääneen. Mutta jos kiloja tulee tuntuvasti lisää, sitten pitää olla hiljaa :D Ihme juttu!
Kelaapa asiaa tupakoijien kautta. Niille kukaan ei kainostele muistuttaa siitä, kuinka epäterveellistä se on. Mutta annas olla, jos sanot laardiburgeria naamaansa imevälle pullukalle samasta, siinä rupeaa kuola ja ranskanperunat lentämään kun tulee kovaääninen selostus siitä miten hänet pitää hyväksyä sellaisena kuin on. Pahimmassa tapauksessa sanoo vielä että laihuus on epäterveellistä ja hän on vain kurvikas. Kai ihramakkaroissakin periaatteessa on kurveja, joo.

Haluaisiko joku selittää miksi minun pitäisi suhtautua silkkaan laiskuuteen ja helvetin huonoihin elämäntapoihin hyväksyttävänä asiana? Ja jätetään ne "voi olla sairaus" -marginaalitapaustekosyyt sitten sinne samaan aitaukseen kurvikkuusharhojen kanssa.
 
vastaan tähän
Ihan ohimennen: jännä miten lihoaminen on tällainen tabu. Jos ihminen lihoaa, sitä ei saisi sanoa ääneen. Jos ulkonäkö muuten muuttu, tulee tatuointi, korvarengas, värjää hiukset tai laihtuu, niin se on ok sanoa ääneen. Mutta jos kiloja tulee tuntuvasti lisää, sitten pitää olla hiljaa :D Ihme juttu!
Johtunee varmasti lähinnä siitä, että ihmisten asenne ylipainoisia ihmisiä kohtaan ei ole kovin positiivinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace

Yhteistyössä