Salilla kävijät, millainen on treeniohjelmanne?

  • Viestiketjun aloittaja fit-to-be
  • Ensimmäinen viesti
fit-to-be
Ajattelin että jos vaikka sais otettua itseään niskasta kiinni ja rupeais käymään pari kertaa viikossa salilla. En kuitenkaan oikein tiedä, millaisia liikkeitä siellä kannattaisi milloinkin tehdä, millä painoilla, kuinka pitkiä sarjoja jne.

Millaisia treeniohjelmia teillä on?
 
"tia"
Kysy ohjaajalta, muuten menee ihan pieleen. Yleensä ihmiset aloittaa liian isoilla painoilla ja tekee liikaa toistoja. Kannattaa myös harrastaa jotain muutakin pari kertaa.
 
totuus
Otat sen kaikkein pienimmän painon ja vimputat sillä niin kauan kuin kärsivällisyys riittää, ettei vaan haba pääse kasvamaan! Niin ja muistathan laittaa ne niin trendikkäät kuteet päälle, ne kuteet joita hehkutettiin uusimmassa teinipissisfitness -lehdessä.
 
fit-to-be
En pelkää haban kasvamista, tuskin tulee mun treenimäärillä tapahtumaan ihan äkkiä ;) Tiiän kyllä jotain periaatteita, että esim. voisi tehdä sarjoja sellaisilla painoilla, että saa 12-14 toistoa menemään. Mutta kaipaisin hiukan lisäohjeita.
Mitään uusimpia kuteita mulla ei kyllä ole, ihan Budget sportin jumppahousut ja H&M:n urheilutoppi ;)
 
fit-to-be
[QUOTE="tia";22853806]Kysy ohjaajalta, muuten menee ihan pieleen. Yleensä ihmiset aloittaa liian isoilla painoilla ja tekee liikaa toistoja. Kannattaa myös harrastaa jotain muutakin pari kertaa.[/QUOTE]

Salilla, jolla käyn, ei ole ohjaajaa. Muitakin jumppia ajattelin kyllä harrastaa, kausikortti löytyy.
 
Moi! Ja onnea hyvästä päätöksestä! Sinun alkutilanteesi vaikuttaa tietenkin treeneihin, eli esim. minulla kun on raskauden jälkeen vielä no, läskiä, niin vedän alkulämmittelyjä pidempään, jotka polttavat siis rasvaa. Normaalisti suositellaan lämmittelyksi 10 min. pyöräilyä, juoksua tai CrossTraineria. Mä juoksen puoli tuntia intervallia.

Sitten päätät, että käyt salilla 3 kertaa viikossa. Ei enempää, ei vähempää. 3 on hyvä. 1 päivänä keskityt käsiin, 2 päivänä jalkoihin ja 3 päivänä keskivartaloon.

Mulle ei toi perus salillakäynti riitä, mä käyn sen lisäksi myös joogassa, BodyCompatissa, BodyBalancessa ja silloin tällöin kokeilen joitain uusia jumppia. Ohjatuissa on se hyvä puoli, että tulee tehtyä liikkeitä riittävän kauan ja jumpat kestävät yleensä sen tunnin, joka on hyvä treeniaika. Niissä tulee myös venyteltyä, joka usein unohtuu salilla käydessä.

En ole ammattilainen. Ihan tavallinen kotiäiti vaan. Kysyttiin, neuvoin. Mutta jokuhan tästäkin nyt sitten piruilee jotain...
 

Yhteistyössä