''Salavauva''

Itselläni on 7v. tyttö.Tytön isä ja minä olemme eroneet n.5 vuotta sitten.Tämä mies ei halunnut edes tavata tytärtään enään,vaan lähti perustamaan uuden elämän,jonnekkin Amerikkaan.
No nyt minulla on on ollut n.1 vuoden uusi miesystävä.
Tyttäreni ei ole vielä oikein hyväksynyt tätä miestä,mutta luulen etää ajan kanssa sitten tulee toimeen.No olen nyt kuitenkin raskaana tälle miehelle ja olen huomenna jo 5 kuukaudella.
Kun tyttö ei näytä vielä sitä uutta ''isäänsä'' hyväksyä,niin mites tämä puolisiskosta kertominen sitten sujuu?
Pelkään,että asia menee hankalaksi ja tytöstä tulee aivan outo.
Ollaan mietitty sitä avioliittoa uuden miesystäväni kanssa,että se olisi ensi kesänä.
Mutta tämä tyttäreni nyt mietityttää tässä...
 
2 lapsen äiti
Voi ei!
Tuo on paha.Lapsellehan ei ole koskaan hyväksi mikään tuollainen.Ottaen huomioon vielä lapsen iän.Suosittelen kertomaaan sen jotenkin näin etää:''Sini,sinä saat pikkusiskon taikka veljen!Hänen pitäisi syntyä ensivuoden Maaliskuussa!Ja arvaappas kuka on tämän pikkusisaren isä?Se ei ole sinun isäsi..Se on Kalle.Ole nyt onnellinen,kun saat pikkusisaren!Tiesitkö,että minä ja Kalle saatetaan mennä naimisiin,sinä saisit olla morsiusneitoni,olisiko se kivaa?

Ja näin yrität lelliä tyttöäsi.mutta kun tilanne on tuollainen niin suosittelen vauvan synnyttyä,että otatte tämän vanhemman tytön todellakin huomioon. Nimittäin se voi jäädä vähän vähänlaiseksi se huomio!(Tiedän 2lapsen äitinä:))
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 21:19 rentunruusu kirjoitti:
ootpas saanu sopan keitettyä! :/
Kai tuo nyt silti on vain elämää. Mitä jos tyttö innostuukin siitä,kun tulee isosiskoksi.
Ota sisko mukaan vauvan hoitoon,mutta anna hänelle myös aikaa että teette jotain kaksin.
Olisiko tyttö nyt vain mustasukkainen,kun tämä mies saa sinulta huomiota ja jos olette muuten ollut kaksin.
 
rentunruusu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2005 klo 08:12 Herttuliini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 21:19 rentunruusu kirjoitti:
ootpas saanu sopan keitettyä! :/
Kai tuo nyt silti on vain elämää. Mitä jos tyttö innostuukin siitä,kun tulee isosiskoksi.
Ota sisko mukaan vauvan hoitoon,mutta anna hänelle myös aikaa että teette jotain kaksin.
Olisiko tyttö nyt vain mustasukkainen,kun tämä mies saa sinulta huomiota ja jos olette muuten ollut kaksin.
on toki elämää, mitäs muutakaan..ja tyttö varmasti tykästyykin tulevaan sisarukseen :) se mitä kommenttini taustalla on niin tuota tilannetta ei ois jos ekaksi ois ajateltu jo olemassa olevaa lasta. Ja ap:lle: oisko mahdollista että tytär ja mies tekisivät jotain tytölle kivaa tai tärkeetä kaksin? Ja teettekö asioita tai liikutteko kolmisin perheenä? Ja onko sulla minkä verran kahdenkeskistä aikaa tytön kanssa? Jos tyttäres rupeis vaikka ajattelemaankin miehestä "uusin silmin". Onko tyttäres sanonut mitään syytä miksi ei "tykkää" miehestä? Tosin tuo raskautes on jo sen verran pitkällä että pitäis kertookin pikimmiten, eikö se jo näy?! Kai se vaan kannattais reilusti sanoa että vauva tulossa?! Jos ei ole tytär jo "hoksannut". Tsemppiä!
 
veeranäiti
Kyllä kannattaa kertoa pikimmiten tytölle raskaudesta! Tuon ikäinen osaa jo eläytyä siihen raskaana olemiseen. MInun 6-vuotias tyttäreni oikein rakasti mun masua, tykkäsi nojata siihen ja muistella omia pikkuvauva-aikojaan. Jos voi vaikka näyttää ultrakuvia tai jotain minkä kautta asia tulee todeksi. Luulen että minun tyttärelleni teki hyvää kun hän sai hoivata minua raskausaikana. Olin oikeasti hirveän kiitollinen kun hän auttoi minua kauppakassien kanssa ja haki sitä sun tätä ja HÄn sai oikeasti kokea itsensä tärkeäksi jo ennen kuin vauva oli syntynyt. Jospa hän voisi vauvan isän kanssa vähän passata sinua, ehkä tämä yhdistäisi heitä?

 
APUAAPUA!
mä kerroin viime viikon Perjantaina tytölle.Ensin oli iloissaan,mutta kun vauvan isän nimen kuuli,sekä sen naimisiin meno jutut niin..siihen se sitten lösähti..
Eipä ole enään niin pirteä ollutkaan.
Empä tiedä onko kovin ohimenevää. Kaveritkaan eivät ole enään niin tärkeitä..:( :\|
Mitäs nyt?
Eipä tunnu kovin tyttö tykkäävät isäpuolestaan...
 
Raitasukka harmaana
Jos se ois vaan alkukankeutta?

Uudelta mieheltä tämä kyllä vaatii paljon, samoin sinulta (ja toki tytöltä myös), mutta koettakaa jaksaa pysyä aikuisina :) 7-v on onneksi toisaalta sen ikäinen, että ainakin toisinaan pystyy keskustelemaan. (itelläki 7-v tyttö...)
 
Voipi olla neiti hieman mustasukkainenkin.
Tuttava perhe sai vauvan ja tämä isosisko on myös 7v. (7v. saanut jakamattoman huomion vanhemmilta)
On ollut mustasukkaisuutta. Molemmilla lapsilla kyllä sama isä.
Yritä jutella/kysellä tytön ajatuksista vauvasta ja isäpuolesta.
Ota mukaan vauvan hoitoon ja kun vauva nukkuu anna aikaa tytölle.
Koettakaa keksiä joku kiva juttu koko perheenä...yhteistä tekemistä.
 
noniin
kuulostaa masentuneelta.. :hug:
Oma tyttöni alkoi käyttäytyä (7v) kuin paha murros ikäinen.. :/
yritin puhua, mutta millekkään hän ei ruennyt... Aattelin että elämän muutos vaan vie aikaa ennen kuin sopeutuu... :/
Joten nyt aikaa mennyt vuosi ja tyttöni alkanut käydä psykologin juttusilla...... Ja se on auttanut! Vieläki saattaa "sulkeutua" tai sanoo vihaavansa minua... huutaa rääkyy...
Mutta harvemmin.
Ja jopa alkanu puhumaan asioita minun kanssani..........
Joten soitappa koulun kuraattorille tai terveyskeskusken psykologille....... :wave:
 

Yhteistyössä