Salama-kakku ilman marsipaania tai vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttärit tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttärit tulossa

Vieras
En tiedä mihin olen nyt päätäni pistämässä, mutta ajateltiin tehdä 6.v synttäreille pojalle salama mcgueen kakku. Perhe ei oikein välitä noista marsipaani massoista ja muista kun ovat ilmeisesti aika makeita joten ihan rahka-vanilijacreme kuorrutteella pitäis mennä. Kakku muotin löysin valmiina, mutta onko ihan toivotonta lähteä tuon muotoista kakku kuorruttamaan ja koristelemaan ilman massaa? Mitä vois edes käyttää noissa koristeluissa? Toisaalta löysin myös hauskan paavo-pesusieni kakun joka ois ehkä hippasen helpompi tehdä :)

Tai kuorruta vaahtokarkkikuorrutteella... sekin toki on makeeta mut ei niin makea kuin sokerikuorrute.
Toinen vaitoehto on et teet kakun esim kilparadaksi esim kahdeksikon malliin ja tyrkkäät päälle kaktuskia, ruutulipun ja autot tms. Tekee sit vaikka ne autot ja koristeet sokerimassasta.

Mun mielestä se valmis kakkkukuva ei maistunut miltään... hienon kakun sillä tosiaan sai tehtyä mut meillä se kuva oli vähä hankalasti leikattavissa vaikka tein pohjatyöt ym ohjeen mukaan

Helpoiten saat kun värjäät kerman haluamallasi värillä ja laitat jonkun aiheeseen liittyvän lelun esim sen salama auton kakun päälle. Ite oon tehny varmaan 10 kakkua tuolla periaatteella ja lapset ollu tyytyväisiä.

Mä oon tehnyt silleen et oon laittanut muovisen hahmon ihan tavan kakun päälle. Maku on kakussa silloin just se mitä haluaa ilman ylimakeita kuorrutteita ja sankari ollut iloinen kun on juhlien jälkeen saanut koristeena olleen lelun leikkeihinsä.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leipoja:
entäs sellainen valmiskakkukuva päälle?

No sellainen voisi tietysti olla yksi vaihtoehto.. En ikinä ole sellaista maistanut eli maistuuko se siis joltain?

Ei se kyllä hyvälle maistu :x mutta hienon näköisiä niillä saa helposti.

Jep, kuva on aika mautonta pahvia, mutta tosi helposti tulee hieno kakku!!! Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Alkuperäinen kirjoittaja leipoja:
entäs sellainen valmiskakkukuva päälle?

No sellainen voisi tietysti olla yksi vaihtoehto.. En ikinä ole sellaista maistanut eli maistuuko se siis joltain?

Ei se kyllä hyvälle maistu :x mutta hienon näköisiä niillä saa helposti.

:D No tatvoitteena ois onnen kaikkea hyvänmakuinen kakku. Siksi tuot marsipaanikin on pois laskuista kun on ilmeisesti tosi makeeta.

Autorata kakku voiskin olla hauska idea. Siihen vois käyttää noita leluautoja koristeena niin ei tarviiis rueta itse askartelemaan. Toi pelkkä kakkumuottikin maksaa kuitenkin jo 25?. Vaahtokarkki kuorrutetta pitää kans miettiä..

Pahoittelen kirjoitusvirheitä..

Mietin vielä tuota rahka-vanlijacreme kuorrutusta että pysyiskö se kasassa jos laittaa paljon rahkaa? Entäs värjääminen onnistuuko elintarvike väreillä?

Pahoittelen kirjoitusvirheitä..

Mietin vielä tuota rahka-vanlijacreme kuorrutusta että pysyiskö se kasassa jos laittaa paljon rahkaa? Entäs värjääminen onnistuuko elintarvike väreillä?

pysyy jos on tarpeeksi rahkaa. Ite oon laittanu jopa kaupan vanukkaita ja nekin pysyneet joten kuten.
Oon värjänny nestemäisellä ja jauhemaisella ja pastavärillä ja onnistunu kaikilla.

Yhteistyössä