salaisuuden kertominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja secret
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

secret

Vieras
Im in deep shit.
Minua painaa asia, josta ei tiedä kukaan muu kuin minä. Asia koskettaa useita ihmisiä, ja he kaikki pahoittaisivat mielensä kun saisivat tietää. Toisaalta salaisuuden pitäminen voi johtaa jatkossa myös suurempiin vaikeuksiin.
Tulen hulluksi, jos joudun pitämään tämän sisälläni. Voin vapautua paljosta, jos kerron. Voin tulla vielä joskus onnelliseksi. Miksi asian jota on pimittänyt pitkään on niin hankala kertoa? Kertois vaan ja sillä siitä pääsee. Mietin asiaa päivittäin ja kärsin nukahtamis vaikeuksista.
Olen pohtinut paljon, miltä muista tuntuu sitten kun tietävät, kuinka petetyiltä heistä tulee tuntumaan ja se saa minut surulliseksi. Kai minä kuvittelin voivani elää asian kanssa mutta huomaan sen mahdottomaksi..

eikun mä olen helvetin itsekäs jos en kerro. vaikeeta se vaan on, mutta isä opetti olemaan rehellinen. Paskaa tulee niskaan varsinkin siitä että on pimittänyt asiaa jo monta kk...

Aiotko kertoa ketjussa sitä asiaa vai et?

Jos et kerro, niin ei voi oikein sanoa mitään kannattaako kertoa vai ei. Jos et kerro asiasta, vaikuttaako se muihin. Onko parempi jättää kertomatta, vahingoittaako asia jos et kerro...

Mietin tässä juuri, että on mukavaa kun itse ei ole lörppö ja näinpä ollen on monilta ihmisiltä kuullut että "tämän olen kertonut vain sinulle" tai "tästä tietää sinun lisäksesi vain yksi ihminen". Maailmassa on erilaisia ihmisiä, tiedän ja tunnen monenlaisia, asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia. Paljon mukavampaa on keskustella jonkun kanssa avoimesti jostain asiasta, kuin niin että hän ei pysty sitä kertomaan kenellekään jos se on yleisesti paheksuttua. Toki tähän rajaan sen, että en kykenisi salaamaan jos tietäisin että vaikkapa hyvää ystävääni petetään. Näistä on tosin tiettyjen ystävien kanssa juteltukin, että sellaiset kerrotaan. Jos jotain sellaista tietäisi, todennäköisemmin kuitenkin lähtisin siitä että kehoittaisin pettäjää selvittämään asian. Pettäminenkään ei ole aina ihan mustavalkea asia, joten en ole siitä yleisesti huutelemassa jos/kun tiedän jonkun niin tekevän. Vaikkei se ole hyväksyttyä, joskus kuitenkin erittäin ymmärrettävää ja petetylle tuskin edes yllätys..

Yhteistyössä