Salaattipelko raskaana -taas se tulee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Esikoista odottaessa tämä salaattipelkoni rikkoi välit edellisen anopin kanssa. En vaan voinut syödä hänen salaattejaan, niitä kasvimaalta kiskottuja multaisia etananlimaisia lehtiä. Myös ravintoloissa oli ongelmia, porkkanaraaste näytti multaiselta, pakastevihanneksia ei takuulla oltu kuumennettu jne. Moni kaverikin loukkaantui kun kieltäydyin salaateista. Kotona söin salaattia, missä ei ollut multaa eli jäävuorisalaattikerää + pestyjä kurkkuja, tomaatteja, paprikaa jne.

Nykyinen anoppi harrastaa myös tätä kotiviljelyä ja vielä laajemmin. Lisäksi voi tarjota vaikka viikon vanhaa ruokaa. Olen nyt taas raskaana ja ihmettelen miten toimin, jotta ei taas mene välit? Miten kerron, etten voi syödä sitä nahistunutta salaattia, jossa kenties multaa ja listeriaa.... kera viikon vanhan ruuan? Anoppi varmasti selittää saneensa viisi tervettä lasta vaikka joi pastöroimatonta kotimaitoa ja söi kaikenmaailman salaatit ja vanhat ruuat raskaana. Olen saanut pari vatsatautia anoppilasta syötyäni vanhaa ruokaa, mutta sitä ei ole otettu tosissaan. Olen kuulemma liian herkkävatsainen ja tullut muualta.

Välttelet raskausajan siellä syömistä, tekosyitä tekosyitä peliin vaan. Tosin eihän se mitään ratkaise, tuskin lastasikaan haluat siellä tulevaisuudessa syöttää..

Täällä toinen samanlainen, olen todella tarkka raskausajan ruoasta enkä syö edes ravintoloissa. Sanot vaan ettet pysty syömään kuin tiettyjä ruokia, vetoat juurikin pahoinvointiin ja jos loukkaantuu niin sitten loukkaantuu. Vauvan terveys on tärkeämpää kuin jonkun tunteet.

• Tykkää
Reactions: Spukka
Minä vetoaisin raskauspahoinvointiin. Sehän voi jatkua vaikka koko raskauden ajan ja kohdistua vain vaikkapa saatteihin ;)

Tätä kannatan myös. Itsellä oli juuri appivanhempien luona melkoinen pelastus. Toki voinkin ihan rehellisesti pahoin, mutta tuli myös käytettyä tekosyynä kun huomasin mm. majoneesipohjaisten salaattien olleen auringossa 1,5 h ennen ruokailua tai kun ruokaa (esim. keittoa) säilytettiin yön yli liedellä.

Yhteistyössä