salaa naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukka"

Vieras
Onko kukaan mennyt salaa naimisiin?

Meillä on tilanne se että olemme olleet yhdessä jo 9 vuotta (8v kihloissa). Kaksi lasta, farmariauto, koira löytyy, ja asumme rakentamassamme omakotitalossa.

Olemme aina ajatelleet että menemme naimisiin, sitten joskus. Tällä hetkellä ei ole säästössä paljoakaan ylimääräistä, kun kohta jään vielä hoitovapaalle. Olisiko ihan tyhmä idea, että menisimme salaa maistraatissa naimisiin tässä piakkoin ja juhlat järjestäisimme vaikka ensi vuonna? Kun jotenkin pelkää että mitä jos toiselle käy jotain, niin ei ole samassa asemassa kuin naimisissa olevat... Tulipas sepustus..kertokaa mitä mieltä olette ja miten te olette järjestäneet asian?

Mikäs siinä.. menkää naimisiin. =) JOs se oikealta tuntuu, niin jokainen tehkööt sen parhaaksi katsomallaan tavalla. Ihan hyvin voi pitää juhlat jälkikäteen.

Me mentiin viime kesänä naimisiin maistraatissa. Ei kerrottu kenellekään etukäteen.
Ei järjestetä myöskään mitään juhlia enää jälkeenpäin, vaan mentiin hääpäivänä miehen kanssa kylpylään ja hotelliin yöksi. Juuri meidän näköisemme, stressitön naimisiinmeno =).

Me mentiin miehen kanssa 8,5 vuoden yhteiselon jälkeen salaa maistraatissa naimisiin. Eli mun mielestä ei yhtään huono idea! Meidän mielestä oltiin jo niin "susipari", vuosia yhdessä oltu, että tuntui hassulta alkaa suuria juhlia järjestelemään. Voishan ne juhlat tietty järjestää sitten vaikka kymmenen yhteisen vuoden kunniaksi!

Senkus. Ei niitä juhlia tarvitse myöhemminkään pitää jos ei halua. Minä ja mieheni menimme maistraatissa naimisiin ja etukäteen kerroimme vain ihan lähiperheelle (vanhemmat ja sisarukset) koska osa heistä oli todistajina maistraatissa. Ei me tarkoituksella salailtu mutta ei haluttu mitään juhlia koska mulle naimisiin meno ei tarkoita sitä....

Me pidettiin häät niin että paikalla oli meidän lisäksi vain 2 todistajaa (ystäväpariskunta). Ihan vaan kun ei kumpikaan tykätä olla juhlien keskipisteenä. Vihkimisen jälkeen soitettiin äideille ja ilmoitettiin että heistä on tullut anoppeja. Meidän kohdalla oli ihan nappiratkaisu eikä tullut mitään sanomisia jälkikäteen keneltäkään vaikka ennakkoon vähän mietittiin että ottaako joku nokkiinsa.

Tehkää ihmeessä juuri niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Juhlavastaanotonkin voi ihan hyvin pitää myöhemmin jos haluaa ja voihan juhlille keksiä jonkun muun "syyn" jos tuntuu sille että vihkimisen ja hääjuhlan välille tulee turhan pitkä väli.

Me menimme salaa naimisiin, enkä ole katunut hetkeäkään =) Me tehtiin se niin ettei kukaan todellakaan tiennyt asiasta, kävimme maistraatissa ja meillä oli todistajatkin maistraatin puolesta. Itse vihkitoimitus on ihan hieno mutta melko koruton ja nopeasti ohitse. Tuli vähän tunne että tässäkö se nyt oli, mutta voihan sitä sit juhlistaa haluamallaan tavalla jälkikäteen. Meillä ei ollut mitään juhlia, meni itse asiassa aikaa ennenkuin edes paljastimme avioituneemme.
Temppumme oli muuten mieluinen yllätys sukulaisille, mutta olin aistivinani pientä katkeruutta ja pettymystä siitä että se tehtiin salaa eikä meillä ollut edes juhlia.
Kaikille se ei sovi, mutta me emme ole erityisesti juhlaihmisiä ja tuo rahapolitiikkakin saneli aika paljon. Tekisin edelleen saman jutun jos uudelleen pitäisi valita. Minusta vaan ei ole näpräämään mitään hääkarkkeja sun muita härpäkkeitä.

kiitos vastuksista. Ehkä eniten tässä mietityttää se, että pidämmekö salassa naimisiin menomme ja vasta sitten kun pidämme juhlat kertosiimme asiasta, jos silloinkaan. Vai kerrotaanko kaikille maistraatissa käynnin jälkeen. Ja jotenkin mietityttää että kuinka äitimme suhtautuisivat asiaan, kun olemme molemmat ainoita lapsia..

[QUOTE="kukka";26260265]kiitos vastuksista. Ehkä eniten tässä mietityttää se, että pidämmekö salassa naimisiin menomme ja vasta sitten kun pidämme juhlat kertosiimme asiasta, jos silloinkaan. Vai kerrotaanko kaikille maistraatissa käynnin jälkeen. Ja jotenkin mietityttää että kuinka äitimme suhtautuisivat asiaan, kun olemme molemmat ainoita lapsia..[/QUOTE]

Kävimme rauhassa syömässä ja juomassa ja hotellista laitoimme äideille tekstarit japäivitimme Facebookin kuvilla.

Me mentiin tavallaan salaa. Vihkipäivän aamuna laitettiin tekstiviestit lähimmille, että menemme naimisiin maistraatissa klo 15. Eikä tullut mitään sanomista jälkikäteen, todistajat oli talon puolesta ja muuta. Ihan oman perheen voimin siis siellä oltiin.

Oli hyvä meille näin.

Yhteistyössä