SALAA NAIMISIIN MENNEET! (ja miksei muutkin toki.. :))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mitenkään. Miehen äiti esim sai tietää kun haki meillä postin ja näki kirjeen jossa minun etunimi ja heidän sukunimensä. Itse kerroin omille vanhemmilleni, sisaruksille ym mutta mies ei tavoilleen uskollisena ollut katsonut kai maininnan arvoiseksi tapaukseksi. :(

Kerran lehdessä oli naimisiin menneiden kuvien joukossa kuva, missä oli kuvaamoksi ilmoitettu poliisiaseman valokuva-automaatti ja päiväys ja maistraatin nimi sulhasen ja morsiammen nimien lisäksi. Se oli jotenkin hauska kaikkien muiden kermakakku-prinsessa hääkuvien joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerran lehdessä oli naimisiin menneiden kuvien joukossa kuva, missä oli kuvaamoksi ilmoitettu poliisiaseman valokuva-automaatti ja päiväys ja maistraatin nimi sulhasen ja morsiammen nimien lisäksi. Se oli jotenkin hauska kaikkien muiden kermakakku-prinsessa hääkuvien joukossa.

:D Sopii minun huumorintajuuni.

Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
me käytiin maistraatissa ja soitettiin sit omat vanhemmat läpi heti kun tultiin kotiin sieltä. Puhelu meni näin: (pohjustuksena että silloin oltiin oltu yhdessä vähän vajaa 9 vuotta, ostettu kolme vuotta sitten omakotitalo ja muutettu vieraalle paikkakunnalle)
"no moi, mulla on vaan semmosta asiaa että me ei ton Jussi-pekan kanssa enää seurustella". sit vähän taukoa riippuen siitä, että miten se tiedon vastaanottaja reagoi... Vastapuolen yleisin: "*hiljaisuus*...ai...".
Sit jatkoin "...vaan me ollaan just tultu maistraatista ja ollaan nyt naimisissa".

Äitini sano että sen ekan lauseen jälkeen ehti ajatella NIIIN monta asiaa, entäs talo, entäs koira, entä koulu.... yms. Ymmärsivät kyllä eikä kukaan loukkaantunut.

Kavereille laitettiin tekstari, "Lyhyt ja ytimekäs seurustelumme on päättynyt. T. Herra ja rouva Teppana".

Tod hyvä :) :) :) Mekin ollaan suunniteltu salahäitä.En ole ikinä halunnut mitn isoja kirkkohäitä.Tämmönen sopisi ainakin minulle!

Me oltiin kerrottu etukäteen, että aiomme mennä naimisiin. Sitten soitin maistraatin jälkeen ensin äidilleni, sitten isälleni, että nyt sitten olemme naimisissa :saint:

Juhlimme suvun ja kavereiden kanssa myöhemmin hauskat juhlat, ei mitään pönötyksiä.

(Musta salahäät on ihan ok, mutta on se lapsen naimisiin meno niin iso asia, että tahtoisin olla sitä todistamassa. Vaikka sitten niin, että kutsuu vanhemmat syömään tms ja kuljettaa ne tietämättöminä vihkipaikalle.)

Minä laittaisin postissa hääkuvan lähimmäisille ihmisille ja tota lehti ilmoitusta voisin ajatella.

Me käytiin maistraatissa, todistajina oli virkailijat. Kaksi viikkoa meni ennenkuin kerrottiin kellekään läheiselle. Haluttiin kertoa kasvokkain ja asuttiin kauempana, joten ei vain onnistunut aikaisemmin.
Sillain ohimennen kun televisiota istuttiin katsomassa, sanoin että mentiin naimisiin muuten silloin ja silloin. Ei miun äiti meinannut ensin uskoa :D Uusi kela-kortti oli kuitenkin jo tullut, joten sitä kun näytin niin uskoi lopulta :laugh: Ei tuo kai pehemmin loukkaantunut.

Miehen puolelta sukulaiset vain totesi, että vanheempiinsa on mies tullut. He olivat myös menneet puolisalaa naimisiin.Miun kavereista osa loukkantui. He kun olisivat halunneet pitää polttarit. Vaikka kai sitä nyt voi muutenkin pitää kivaa yhdessä.

Eikä me oikeasti mitään salaa menty, kukaan ei vain kysynyt ollaako ajateltu mennä naimisiin :snotty: Tuollainen lakitekninen pikkujuttu, ei kai siitä nyt kannata isoa haloota pitää... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
me käytiin maistraatissa ja soitettiin sit omat vanhemmat läpi heti kun tultiin kotiin sieltä. Puhelu meni näin: (pohjustuksena että silloin oltiin oltu yhdessä vähän vajaa 9 vuotta, ostettu kolme vuotta sitten omakotitalo ja muutettu vieraalle paikkakunnalle)
"no moi, mulla on vaan semmosta asiaa että me ei ton Jussi-pekan kanssa enää seurustella". sit vähän taukoa riippuen siitä, että miten se tiedon vastaanottaja reagoi... Vastapuolen yleisin: "*hiljaisuus*...ai...".
Sit jatkoin "...vaan me ollaan just tultu maistraatista ja ollaan nyt naimisissa".

Äitini sano että sen ekan lauseen jälkeen ehti ajatella NIIIN monta asiaa, entäs talo, entäs koira, entä koulu.... yms. Ymmärsivät kyllä eikä kukaan loukkaantunut.

Kavereille laitettiin tekstari, "Lyhyt ja ytimekäs seurustelumme on päättynyt. T. Herra ja rouva Teppana".

Tämä sopisi meille :-). Meillä siis oikeasti melko lyhyt seurustelusuhde (pari v) ja mennään avioon kahdestaan + lapset, eli meillä on kummallakin 1 lapsi aiemmista liitoista. Mennään sitten kuvaan + sen jälkeen syömään (todistajat + lapset) ja lapset menee hoitoon yöksi, me kotiin, ja reissuun heti seuraavana aamupäivänä nelistään.

Mietin että laitan facebookkiin kanssa jotain, että muutan siviilisäätyä + jonkun kuvan vaan (omalla kameralla otetun), mutta muutamille voisin soittaa noin :-).

Mentiin maistraatissa ja heti lähettiin mökille kesäloman viettoon. Äitini soitti viikon päästä, että siskoni on mennyt kihloihin. Totesin tyynesti no jaa, mä menin naimisiin viikko sitten. Voi sitä älämölöä puhelimessa, kun porukat meni sekaisin.

Keskeytettiin kesäloma, et pääsemme kertoon mieheni vanhemmille. Annoin appiukolle vihkitodistuksen käteen, me saatiin tällänen, mitä tää nyt tarkottaa. Appi luki läpi. Haki silmälasit ja totes että huijaatte. Ei ole, et ihan aito todistus. Appi meni tutkiin vesileimat vihkitodistuskesta enne kuin usko. Ei kyllä suuttunut. Anoppi tuli myöhemmin kotiin ja suhtautua asiaan paljon rauhallisemmin. Oli tainnut jotenkin aavistella, et näin meidän häät tulee tapahtuun, kukaan ei tiedä mitään.

Oikeestaan kavereille ei kerrottu, asia vaan tuli esi jossain kohtaa.

Työkaverini saivat tietää kun äitini juorusi kaupankassalla työkaverille ja hän oli heti soittanut töihin, arvatkaa kuka meni naimisiin. No kukaan ei ollut arvannut. :laugh:

Me tehtiin Teppanan tyyliin kanssa mut tekstarilla; (jotenkin näin se meni)

Avoliittomme Miehen kanssa on nyt ohi.

terveisin Miehennimi ja Minunnimi (o.s. omanimi) Yhteinensukunimi

** Muutamalla oli mennyt hetki ja nieleskeltykin jo, mutta... ;)

Yhteistyössä