Saksaa osaavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokareseptiongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4 Portionen

Zutaten:
1 Päckchen Dr. Oetker Original Puddingpulver Schokolade
40 g Zucker
1/2 gestrichener TL gemahlener Ingwer
500 ml (1/2 l) Milch

Zubereiten: Puddingpulver mit Zucker und Ingwer mischen. Nach und nach mit mindestens 6 Essöffeln von der Milch glatt rühren. Übrige Milch aufkochen, von der Kochstelle nehmen und angerührtes Pulver mit einem Schneebesen einrühren. Pudding erneut auf die Kochstelle geben und unter Rühren mindestens 1 Minute kochen lassen. Den Pudding in eine mit kaltem Wasser ausgespülte Puddingform füllen und zum Stürzen mindestens 4 Stunden in den Kühlschrank stellen.

TIPP: Bevor der Pudding auf eine Platte gestürzt wird, die obere Seite mit Wasser bestreichen. Dann kann man ihn verschieben, falls er nicht genau in der Mitte liegen sollte.

Alkuperäinen kirjoittaja ruokareseptiongelma:
1/2 gestrichener TL gemahlener Ingwer

Mitä tämä on?

puolikas teelusikallinen hienonnettua inkivääriä?
tuo TL nyt vähän mietityttää ja strechen on jotakin sivellä, pyyhkiä yms mutta noin arvelisin.
oota luen kohta koko ohjeen ja katson mitä se auttaa. Lukion kolmen vuoden saksa kolmekymmentä vuotta sitten.....

Luulen, että tajusin. Siis valmis jauhe sekoitetaan inkiväärin ja sokerin kanssa, ja vähitellen laitetaan vähintään kuusi ruokalusikallista maitoa. Loput maidot kiehautetaan, jonka jälkeen tuo seos laitetaan kiehuvankuumaan maitoon. Sitten vielä minuuten verran kiehautetaan, ja sitten jääkaappiiin neljäksi tunniksi. Taidan kokeilla. Sanokaa, jos olen ihan väärässä.

Ja kiitos sulle äiti 40plusplus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulen, että tajusin. Siis valmis jauhe sekoitetaan inkiväärin ja sokerin kanssa, ja vähitellen laitetaan vähintään kuusi ruokalusikallista maitoa. Loput maidot kiehautetaan, jonka jälkeen tuo seos laitetaan kiehuvankuumaan maitoon. Sitten vielä minuuten verran kiehautetaan, ja sitten jääkaappiiin neljäksi tunniksi. Taidan kokeilla. Sanokaa, jos olen ihan väärässä.

tuossa välissä oliko se niin että vedellä jäähdytettyyn vanukasvuokaan (eli siis kylmään vuokaan kuitenkin)
Kerro tuliko hyvää =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tuossa välissä oliko se niin että vedellä jäähdytettyyn vanukasvuokaan (eli siis kylmään vuokaan kuitenkin)
Kerro tuliko hyvää =)

Niin oli, laiskana en jaksanut kaikkia kirjoittaa. Tuoltahan jäi myös pois hellalta nostamiset sun muut. Mutta kiva kun huomautit, jos vaikka en olis osannut sitä. Tuun sitten kertomaan kyllä. Neljän tunnin päästä viimeistään, jos en sitä ennen maista.

Vautsi, se ainakin sakeni tosi upeasti! Laitoin sen parvekkeelle jäähtymään, ja siirrän sitten jääkaappiin kun on jäähtynyt. Maistoinkin jo kattilaan jääneitä jämiä, ja suklaaltahan se maistui. Saa nähdä, muuttuuko maku vielä joksikin, kun se hyytyy. :P

Yhteistyössä