Saitko nuorena kuulla olevasi outo ja poikkeava?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Sain. Ja tunsin olevanikin poikkeava. Mutta aina kun joku sanoi mua oudoksi, niin mussa heräsi sellainen vastareaktio että olen muita parempi outouteni takia. Tulin ylimieliseksi. Sitten tunsin vielä siitä ylimielisyydestä syyllisyyttä...

Kuulostaako tutulta?

"vieras"
Joo. Seuraava kehitysvaihe tuosta oli sit se, että koin olevani kaikin puolin epäonnistunut ja muita huonompi outouteni takia ja tunsin katkeruutta kaikkia muita kohtaan.

Tosin saan kuulla olevani outo edelleenkin, vaikka paljon paremmin itse koen nykyään jo porukkaan sulautuvani. Nyt oon tajunnut kuitenkin sen, että se voi olla todellinen vahvuuskin joillain elämänalueilla (esim. yhtään luovuutta vaativa työ), ettei ajatus kulje ihan samaa rataa kuin valtaosalla muista. Ja et mun pitää vaan yrittää nauttia niistä vahvuuksistani joita omaperäisyys tuo ja olla rehellisesti oma itseni, koska niille negatiivisiksi kokemilleni asioille, joiden vuoksi jään ulkopuolelle monesti muiden ihmisten joukosta, en kuitenkaan voi mitään kuin hyvin rajoitetuissa määrin.

tykkäämiset ei näemmä toimi, liekkö tämä taas kohta rysähtää...

sain kuulla olevani outo. ja jäin yleensä aina yksinkin koska asuttiin persereiän kokosella paikkakunnalla. koulukiusattukin olin.

nykysin olen vaan onnellinen etten ole niinku kaikki muut, omituisuus on minulle vahvuus jonka ansiosta olen selvinny aika monesta. enkä koe olevani parempi kuin muut, koen olevani erilainen ja välillä se kyllä ottaa aivoon mutta se on vain käännettävä vahvuudeksi :)

Suzyanne
Sain, koska olin ujo ja syrjäänvetäytyvä, ja mielelläni haaveilin yksinäni, sekä kirjoittelin runoja ja biisejä. Tulin kiusatuksikin jonkin aikaa, kunnes sitten aloin pistämään toden teolla hanttiin. Tuo puolensa pitämisen taito olikin kullan arvoinen.

"Pörri"
Olen kuullut olevani outo. Syynä oli suunnaton ujous, kärsin siitä lapsena ja nuorena tyttönä. Myös ylpeäksi on haukuttu juuri ujouden vuoksi. Ikä ja vuodet toivat parannusta tuossa. Opin myös itse sietämään erilaisuutta, ymmärsin sen jo nuorena ettei me olla samasta muotista kaikki eikä tarvi ollakaan. Opin myös halveksumaan mielessäni suvaitsemattomia ihmisiä, se on ihmisjoukko jota en edes minä sulata.

Joo. Kaipa aika monikin on joskus saanut kuulla. Ainakin tätä mun palstailua on pidetty outona. :D Mussa on molemmat puolet, olen toisaalta (etenkin ulkoisesti) tosi tavis, mutta mussa on se outokin puoli. Oudot ihmiset on kiehtovia. :)

"vieras"
Kyllä vaan. Olin se kalju tyttö joka ei jaksanyt miettiä muiden mielipiteitä omasta ulkonäöstään.
Tänäkin päivänä olen rehellisesti oma outo itseni, tosin nyt mulla on hiukset :D

Mutta sen olen huomannut, että joidenkin ihmisten mielestä on jopa hieman pelottavaa, jos joku uskaltaa olla täysin oma itsensä.

Yhteistyössä