saiskos täältä täytekakkuapua? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkuamatööri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkuamatööri

Vieras
teen ekaa kertaa elämässäni täytekakkua...

tein pohjan, mutta ilmeisesti mun rengasvuoka oli liian iso, koska kakku on vain n.2-3cm korkea :( en saa sitä mitenkään leikattua? kuinka paksu yhden kerroksen tulisi olla? jos teen toisen samanlaisen kakkupohjan, niin tuleeko liian paksut kerrokset?

miten paljon pohjaa tulee kostuttaa? mistä tiedän koska on hyvä? käykö vichy hyvin kostutukseen?

voinko jo tänään täyttää kakun ja laittaa vaahtokarkkitaikinan päälle, juhlat ovat huomena.. vai jätänkö sen mmf-taikinan laiton huomiselle?

mä olen ihan pulassa....

Tee uusi pohja ja käytä reilusti huoneenlämpöisiä munia. Ei tuota 2-3 sentin kakkua voi enää kahteenkaan osaan leikata. Yksi kerros voisi olla juurikin tuo 2-3 senttiä. Kokeile kädellä onko tarpeeksi kostea, varmaankin n. desi kostutuslientä yhteen kerrokseen(riippuu niin minkä kokoinen). Itse en mielelläni käytä mitään hiilihappoista kostutukseen. Parhaaksi olen kokenut omenamehun. Täytä tänään, mutta koristele huomenna.

kakku tulee muna-allergiselle..
ehkä teen sitten toisen littanan lättänän pohjan ja kakusta tulee sitten vaan kaksikerroksinen...? vai pitäiskö tehdä sit kolmaskin kerros.. eli tuplataikina seuraavaan pohjaan et saa leikattua kahtia..? :)

Yhteistyössä