Saisikos jonkun erittäin hyvän marjapiirakan ohjeen!

helppo ja nopee
no tää ohje on vuokaan, mut tee tuplana niin tulee varmaan pellillinen:
2 munaa
2 dl sokeria
1 dl öljyä tai sulatettua voita/ margariinia
3dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta
1-3 tl vaniljasokeria
1 dl maitoa/ kermaa

Sekoita munat ja sokeri, lisää rasva. Lisää jauhot, joissa leivinjauhe ja vaniljasokeri seassa. Lisää maito/kerma. Päälle marjat ja vähän sokeria. Paista 175 puolisen tuntia.

Päälle voi laittaa ihan mitä vaan. Hyvän omppupiirakan saa kun pistää taikinaan teelusikallisen kanelia mukaan. Oon tehny tätä marjoilla, omenalla, omenasoseella, persikalla, suklaalla. Marjoja kun laittaa niin kannattaa vielä viimekseks ripotella sokeria päälle. Ja huom. tuota taikinaa ei todella vatkata, senkun vaan sekoittelee ainekset tasaiseksi. Todella helppo, nopea ja maukas!
 
Alkuperäinen kirjoittaja helppo ja nopee:
no tää ohje on vuokaan, mut tee tuplana niin tulee varmaan pellillinen:
2 munaa
2 dl sokeria
1 dl öljyä tai sulatettua voita/ margariinia
3dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta
1-3 tl vaniljasokeria
1 dl maitoa/ kermaa

Sekoita munat ja sokeri, lisää rasva. Lisää jauhot, joissa leivinjauhe ja vaniljasokeri seassa. Lisää maito/kerma. Päälle marjat ja vähän sokeria. Paista 175 puolisen tuntia.

Päälle voi laittaa ihan mitä vaan. Hyvän omppupiirakan saa kun pistää taikinaan teelusikallisen kanelia mukaan. Oon tehny tätä marjoilla, omenalla, omenasoseella, persikalla, suklaalla. Marjoja kun laittaa niin kannattaa vielä viimekseks ripotella sokeria päälle. Ja huom. tuota taikinaa ei todella vatkata, senkun vaan sekoittelee ainekset tasaiseksi. Todella helppo, nopea ja maukas!
oo, hei hienoa, tää on just ku mulle tehty :D KIITOS! Pitääkin kokeilla!!
 
Mulla kans samantyyppinen ohje:

4munaa,2dl öljyä,4dl sokeria,6dl vehnäjauhoja,3tl leivinjauhetta,2tl vanil.sokeria,2dl maitoa tai mehua.Aineet sekoitetaan tasaiseksi,pellille ja marjat päälle.Joskus olen laittanut vielä rahkaa tuohon päälle.
 

Yhteistyössä