Saisikoi mielipiteen / ehdotuksia aiheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ira

Jäsen
10.09.2007
92
0
6
Isäinpäiväksi suunnittelen hyytelökakkua, johon

pohja: digestivekeksiä + rasvaa

täyte: valkosuklaata (kuinka paljon?)
maustamatonta tuorejuustoa
vispikermaa (vai vaahtoutuvaa vaniljakastiketta)
sokeria / vaniljasokeria (tarviiko näitä,kun tuo valkosuklaa on kuitenkin aika makeaa?)
liivatetta

Purkki Flora Vispiä, 200 g tuorejuustoa ja 200 g valkosuklaata. Sokeria voi laittaa ripauksen, vaniljasokeria ei mun mielestä tarvi. Liivatteita 5? Ehkä.

Suunnilleen noin mä olen tehnyt ja on hyvää. Etenkin jos saisi päälle vaikka vadelmista sellaisen kiilteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valkosuklaa hyydyttää (sulatettuna), ei tarvi välttämättä yhtään liivatteita, ehkä 1-2 jos välttämättä haluat.

Mä laitan aina varmuuden vuoksi, ottaisi pahasti päähän jos kakku lörtsähtäisi. En ota riskiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Purkki Flora Vispiä, 200 g tuorejuustoa ja 200 g valkosuklaata. Sokeria voi laittaa ripauksen, vaniljasokeria ei mun mielestä tarvi. Liivatteita 5? Ehkä.

Suunnilleen noin mä olen tehnyt ja on hyvää. Etenkin jos saisi päälle vaikka vadelmista sellaisen kiilteen.

Kiitos, kokeilen tällä ohjeella :)

Miten toi kakku tehää?? alko kuulostamaan niin hyvälle et pakko kokeilla itekki.. en vaan paljoa ole liivate kakkuja tehnyt. Miten tuo siis tehdään? Pohja digestivejä ja rasvaa? Loput ainekset sekaisin ja siihen päälle sitten nostetaan jääkaappiin?? Noinko menee?

Alkuperäinen kirjoittaja sharo:
Miten toi kakku tehää?? alko kuulostamaan niin hyvälle et pakko kokeilla itekki.. en vaan paljoa ole liivate kakkuja tehnyt. Miten tuo siis tehdään? Pohja digestivejä ja rasvaa? Loput ainekset sekaisin ja siihen päälle sitten nostetaan jääkaappiin?? Noinko menee?

Kerma vaahdoksi, liivatteet liotetaan ja sulatetaan pienessä vesitilkassa, annetaan vähän jäähtyä, tuorejuusto, mausteet (suklaa? ) ja kerma sekoitetaan ja lopuksi liivate joukkoon. Sit massa kaadetaan irtopohjavuokaan ja annetaan hyytyä jääkaapissa. Päälle voi tehdä esim. mehusta ja liivatteesta liemen, mikä jäähtyneenä kaadetaan vielä kakun pälle, et tulee tasanen pinta.

Yhteistyössä