saisiko näillä perusteilla yksinhuoltajuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hinni"

Vieras
isä ei ole halunnut lapsiaan ottaa luokseen nyt 2 kuukauteen,ei mitään yhteyttä eikä edes joululahjoja tullu.isä ei edeleenkään halua tavata lapsiaan.
oli jo luopumasa yhteishuoltajuudeta mutta muutti mielensä kun kuuli että olen eroamassa avomiehestäni ( mun ja lasten isän erosta yli 2v)
kun erottiin aikanaan ja isä muutti kakioon,ei kertaakaan lapset siellä käyneet.
kun tuli isälle uusi nainen kuvioihin,otti lapsia säännöllisen epäsäännöllisesti

Siirtymisessä yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuuteen kriittistä on se, miten esim. hoituu käytännön asiat, joissa tarvitaan kumpaakin huoltajaa. Tällaisia on esim. allekirjoitukset, pankkiasiat, hoitopäätökset ym. Jos isä ei suoriudu näistä (et esim. saa tarvittaessa yhteyttä tai hän ei suostu yhteistyöhön) niin luulisi viranomaisten suostuvan suht helposti muutokseen.

Kyllähän isä voi lastaan tavata, vaikka sinä olisit yksinhuoltajakin, ei se sitä estä. Lähinnä helpottaa tietyissä tapauksissa asioiden hoitoa.

mulla ei olisi yhtään mitään sitä vastaan että tapaa lapsiaan..ja toivon että niin tekisikin.
mutta enpä voi ikuista pakottaa.
juuri näiden käytännön asioiden kantilta haluaisin,iä asuu eri paikkakunnallakin

mun lapsen isä, jonka kanssa yhteishuoltajuus, ei ole nähnyt elämässään kuin 5 krt lastaan ja ei anna yksinhuoltajuutta mulle!lapsi on nyt 16 vuotias!asianajaja sanoi että jos ei ole pitänyt yhteyttä eikä osallistunut , ei ole peruste purkuun.lapsen isän pitäisi suostua.Asianajaja sano että oikeusjuttua ei kannata tehdä, häviäisin kuitenkin.Jos lapsen isä ei suostu, vaikeeta tulee olemaan.
Voithan yrittää.Itse en jaksanut ruljanssia