Saisiko karppaajilta kysyä muutamia juttuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aiheesta kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aiheesta kiinnostunut

Vieras
Elikkäs jos syötte esim. maustamatonta jogurttia tai rahkaa niin makeutatteko sen jollakin ja jos niin millä?
Syökö teillä koko perhe samaa ruokaa vai teettekö itselleni erillisen ruoan?
Mitä kirjaa suosittelisit ko. aiheesta sellaiselle joka haluaa ensin kerätä oleellisen tiedon jotta homma menee oikein?

Riippuu miten tiukasti karppailee, tuon makean kans siis. Minä käytän hedelmäsokeria. Partaäijää makeutan omenaraasteella joskus. Mutta yleensä vaan laitan kermaa sekaan ja syön sellaisenaan. Olen rahkan jättäny kokonaan pois, sitä on tullu syötyä kyllästymiseen asti.. Kun sokerin käyttöä vähentää alkaa kermakin sellaisenaan jo maistumaan makealla. Joskus saatan 70 tai 85%:sta suklaata sulattaa ja pilkkoa sekaan.
Syödään koko perhe samaa, hyvää ja terveellistä ruokaa. Joskus mies saattaa keittää pastaa lisäksi itseleen ja lapsille. Mutta harvemmin.

En itse karppaa, mutta mies kylläkin. Makeuttaa sen jogurtin/rahkan jollain light-mehulla. Välillä on omia ruokia (esim. muna-pekonit), välillä taas vain jättää perunan / pastan pois. Karppaus.info sivuilta löytyy hyviä reseptejä..

Syön Total 0 % (tosi-karppaaja syö Total 10 % :)) johon laitan Valion mehukeiton sitä laihempaa versiota päälle (alle 10 kcal), ja suosittelen lämpimästi Karppausta! :D

Yhteistyössä